Strona 8 z 17
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: pn lut 01, 2016 19:33
autor: trix
Który GW jest nowszy, który warto brać do 1T3 aby nie było żadnych błędów?
I czy wszystkie mają kawę?
7N0907530AH
7N0907530AM HW 7N0907530AM
7N0907530BA HW 7N0907530AL
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: pn lut 01, 2016 21:13
autor: Krzycho
zapewne nie wszystkie mają kawę ale da się to przeprogramować a najnowszy z tych to ...BA którego monza zaktualizować do BG
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: ndz lut 07, 2016 22:08
autor: markoos
Czesc,
po pierwsze

dla Jarry za manuala,
po drugie, jakie i czy w ogole mogą być konsekwencje gdy GW zainstalowany w touranie jest zakodowany jako ''Audi'' (wymieniłem z ''F'' na ''Q'' z audi a3, znajomy mechanik z VW dealer zaprogramowal mi go ale nie był w stanie zmienić audi na vw uzywajac softu vw odis), wszystko działa jak powinno tylko nurtuje mnie ta jedna rzecz.
Pozdrawiam
Marek
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: pn lut 08, 2016 01:53
autor: Krzycho
bez znaczenia...
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: sob maja 21, 2016 09:34
autor: wesol
Pany rozumiem ze przy wymianie radia na jakiegos pionka soniacza itp to GW nie ma nic do gadania. A trzeba odfajkowac w kodowaniu ze anloga tez nie ma. Wydaje mi sie ze nie powinno to miec znaczenia do czegokolwiek.
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: sob maja 21, 2016 10:22
autor: Tomasz_W-wa
Do radia nieoryginalnego nie musisz wymieniać Gateway, jak się nie mylę to wykodowujesz radio bo inaczej będzie sypał błędem.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: sob maja 21, 2016 10:43
autor: jarry
wesol pisze:... przy wymianie radia na jakiegos pionka soniacza itp to GW nie ma nic do gadania? A trzeba odfajkowac w kodowaniu że analoga też nie ma?
tak jak napisał Tomasz, nieco rozszerzając wypowiedź to gateway steruje i kontroluje komunikację między modułami połączonymi w aucie przy pomocy magistrali CAN, oryginalne radia/nawigacje tak właśnie są połączone, inne to bywa różnie, jeśli kupisz takie integrujące się z autem po CANie to jak najbardziej zostawiasz zakodowane, jak urządzenie "głuche" po CANie to wykodowujesz i ono żyje sobie własnym życiem w aucie

Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: pn sie 22, 2016 10:30
autor: flash90
Witam
Mam taki problem z Turanem kolegi, rozładowuje aku, radio ma napięcie po wyjęciu kluczyka.
Radio:
Address 56: Radio Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
Part No: 1K0 035 186 L
Component: Radio BVX 010 0022
Coding: 0020202
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 2F6B65E7BE9F9E66327-807A
czyli RDC300
Gateway:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clb
Part No SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
Component: Gateway H09 0110
Revision: 09 Serial number: 270010491302A7
Coding: 3D0F1340078002
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 295F8BFF807BF056EC3-807C
z literką E
Z tego co tutaj czytam nasze radio i gateway powinny pracować bez problemu, a jednak nie. Czy może jest coś pokombinowane w kodowaniu radia ? Nie zrobiłem sobie zrzut Bitów z radia ale w tym tygodniu jeszcze raz będziemy coś działać. Macie Panowie jakieś pomysły ?
Pierwszy autocan dał nam taki błat w gateway
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 254
Reset counter: 59
Mileage: 252556 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 23:34:06
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: pn sie 22, 2016 12:15
autor: jarry
Masz radio RCD300, GW który posiadasz bez problemu obsługuje ten typ radia.
flash90 pisze:Witam
Mam taki problem z Turanem kolegi, rozładowuje aku, radio ma napięcie po wyjęciu kluczyka.
Możliwe scenariusze:
1. Uszkodzone radio
2. Coś innego rozładowuje aku
flash90 pisze:Pierwszy autocan dał nam taki błat w gateway
01304 - Radio
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Prawdopodobnie było radio odpinane lub bezpiecznik od radia wyciągany, jeśli bez ingerencji błąd nie powraca to tylko była informacja o braku komunikacji wywołanej ingerencją użytkownika.
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: wt sie 23, 2016 00:15
autor: flash90
To na pewno wina radia, po wyjęciu bezpiecznika pod którym działa, aku nie siada. Dało by sie jakoś zdiagnozować radio przed wymiana ? Czy zmieniarka CD może nam tutaj komplikować sprawę ? Kolega zwrócił uwagę na jej dziwną prace.
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: wt sie 23, 2016 10:14
autor: Tomasz_W-wa
Jeżeli masz przypuszczenie że rozładowywanie akumulatora może być spowodowane przez zmieniarkę to chyba nie problem odłączyć ją od radia i w tedy zobaczyć czy dalej radio podkrada prąd. Jak nie to wina zmieniarki a nie samego radia, jak dalej ucieka prąd to zepsute radio.
Odłączamy kostkę od wiązki zmieniarki w głównej kostce do radia albo wypinamy kostkę przy samej zmieniarce.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: wt sie 23, 2016 10:20
autor: jarry
Tomasz_W-wa pisze:Jak nie to wina zmieniarki a nie samego radia
wyobrażam sobie taką sytuację że radio się zepsuło w ten sposób że po podłączeniu SPRAWNEJ zmieniarki głupieje i się nie usypia czyli podkrada prąd, efekt nie występuje bez zmieniarki, w takim przypadku kupno drugiej zmieniarki nic nie poprawi bo jednak to będzie wina radia, dlatego odłączyć zmieniarkę jak najbardziej do testów ale zanim wyciągniesz ostateczne wnioski to dobrze wszystko potestuj krzyżowo

Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: ndz wrz 04, 2016 09:05
autor: Barder
witam.
Podłączam się pod temat wymiany GW. Man Tourana z czerwonymi zegarami z pełnym FIS i wymieniam radio na RNS 510. Man okazję kupić tanio GW o nr 7N0907530M. Czy ten moduł zadziała w moim aucie?
Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: sob wrz 24, 2016 19:57
autor: Rocko
Witam. Wymieniałem gateway z C na L i mam pewien problem. Problemem jest błąd:
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Control Module Part Number: 1K1 909 144 E
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl.0 1202
Software Coding: 0000000
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 2D51EF3FB4E4E5760F5-8078
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Mileage: 7400 km
Count: 1
Steering Angle: 0.00°
Przed zmianą GW było tak:
Po zmianie jest tak:

Ostatni byte w L oczywiście zaznaczony tak jak w C, tylko screena mi wcięło.
Na zegarach świeci kontrolka od ESP. Błędy kasowałem, ale od razu ten jeden wraca. Przeprowadzenie adaptacji G85 powinno załatwić sprawę, czy może źle coś zaznaczyłem w nowym GW lub o czymś mogłem zapomnieć? Z góry dzięki

Re: [19] CAN Gateway demontaż wymiana
: sob wrz 24, 2016 20:43
autor: yox
... szybciej wykonałbyś adaptacje G85, niż tracił czas na 'wyprodukowanie' tego posta
