Tu nie ma co testować bo średnica tarczy sie nie zmienia wiec sila hamowania tez sie nie zmieni. Klocek do 314 jest wyższy, bo powierzchnia robocza tarczy jest minimalnie wyższa, wiec będzie wystawać jak napisałeś za krawędzie tarczy wiec brak sensu użycia większego klocka do tego zmiana na 314 nie polepszy znacznie siły hamowania ale poprawi skuteczność hamulców podczas wytężonej pracy ze względu na wiekszą pojemność cieplna układu 30 milimetrów grubości przy 314 kontra 25 przy 312.radekrp90 pisze:Dzięki za odp. Nadal się zastanawiam nad tymi 314, bo one mają największy klocek ze wszystkich PQ/MQB (zacisk jak w nowszych VR6 3.6).
Ale one wymuszają zastosowanie większej tarczy od razu, nie dają mi opcji na przetestowanie na obecnych, nadal dobrych, tarczach 312mm.
Jak widzę, klocek wystaje z każdej strony tarczy po około 1-2 mm oraz po stronie zewnętrznej klocek ma jakieś 5-6 mm do tarczy. To już stanowczo za dużo i pewnie przy lepszej okazji by wypadł.
Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Czyli co, większy klocek i tłoczek nie da nic w czuci hamulca? To co mam teraz jest takie trochę gumowe (albo może się już przyzwyczaiłem po prostu).
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
większy tłoczek jeszcze pogłębi, choc w tym przypadku niewiele "gumowatosc" która jest spowodowana koniecznością przetłoczenia większej ilości płynu żeby ruszyć tłoczek a bez wymiany pompy na wspomaganiu niestety tego nie przeskoczysz. Gumowatość może tez być spowodowana przypowietrzeniem układu lub starym płynem hamulcowym.radekrp90 pisze:Czyli co, większy klocek i tłoczek nie da nic w czuci hamulca? To co mam teraz jest takie trochę gumowe (albo może się już przyzwyczaiłem po prostu).
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Płyn jest nowy, układ będzie odpowietrzany "na dniach", bo zmieniam pompę ABS na nowszą (z Passata B7), nowe też będą przednie przewody hamulcowe. To pewnie poprawi nieco.
Pompy hamulcowej nie zmieniam, bo jest już fabrycznie 23 mm czyli teoretycznie największa jaka mogła być (identyczna jest w Sharanie z tłoczkami 60 mm).
Pompy hamulcowej nie zmieniam, bo jest już fabrycznie 23 mm czyli teoretycznie największa jaka mogła być (identyczna jest w Sharanie z tłoczkami 60 mm).
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Najwieksza stosowana w passacie z tego co sie orientuje. Były tez stosowane 22.2. W audi S3 czy golfie R32 stosowana jest pompa 23.81 wiec ciut większa przy średnicy tłoczka 57mm z przodu a w RS3 TTRS czy leonie cupra z zestawem competition 370mm i 4 tloczkowymi zaciskami z przodu pompa ma 25.4mm wiec masz pole do popisu w razie czegoradekrp90 pisze:Płyn jest nowy, układ będzie odpowietrzany "na dniach", bo zmieniam pompę ABS na nowszą (z Passata B7), nowe też będą przednie przewody hamulcowe. To pewnie poprawi nieco.
Pompy hamulcowej nie zmieniam, bo jest już fabrycznie 23 mm czyli teoretycznie największa jaka mogła być (identyczna jest w Sharanie z tłoczkami 60 mm).

-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
Nie w tej chwili jest jeszcze bez żadnych modyfikacji - zakładałem jakiś czas temu komplet tarcz ATE i klocków "ceramicznych" (poza małym pyleniem są tragicznie słabe w stosunku do oryginalnych VW).
Pompa 25.4 podchodzi P&P?
Pompa 25.4 podchodzi P&P?
-
- ____________________
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 25, 2016 10:24
- Auto:: Touran 2.0TDI CFJB 2014
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Haugesund/Miedzyzdroje
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
co do pompy czy podchodzi nie jestem pewny. Z wyglądu i mocowań wyglada ze tak. Niebawem bede u siebie taka zakładał w touranie żeby było jak fabryka chciała to zobaczę czy beda jakieś schody. Z rozpiski zastosowanie akurat ta z RS3 miała tylko w modelach od audi ale jak wiadomo wiele jest części takich samych z innym numerem dla rozróżnienia producenta auta bądź nawet modelu a sa identyczne.radekrp90 pisze:Nie w tej chwili jest jeszcze bez żadnych modyfikacji - zakładałem jakiś czas temu komplet tarcz ATE i klocków "ceramicznych" (poza małym pyleniem są tragicznie słabe w stosunku do oryginalnych VW).
Pompa 25.4 podchodzi P&P?
-
- Przeglądacz
- Posty: 112
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
- Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
- Imię:: Radek
- Lokalizacja: GTC
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
No nic, gość mający sprzedać komplet od Sharana się nie odezwał, więc szukam zacisków pod 312-MQB. Zobaczymy co i jak. Lepiej dawać te szerokie (pełne klocki) czy zwykłe, podcięte po bokach?