Strona 8 z 8
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: śr mar 31, 2021 20:21
autor: poaa1hd
radekrp90 pisze:Dzięki za odp. Nadal się zastanawiam nad tymi 314, bo one mają największy klocek ze wszystkich PQ/MQB (zacisk jak w nowszych VR6 3.6).
Ale one wymuszają zastosowanie większej tarczy od razu, nie dają mi opcji na przetestowanie na obecnych, nadal dobrych, tarczach 312mm.
Jak widzę, klocek wystaje z każdej strony tarczy po około 1-2 mm oraz po stronie zewnętrznej klocek ma jakieś 5-6 mm do tarczy. To już stanowczo za dużo i pewnie przy lepszej okazji by wypadł.
Tu nie ma co testować bo średnica tarczy sie nie zmienia wiec sila hamowania tez sie nie zmieni. Klocek do 314 jest wyższy, bo powierzchnia robocza tarczy jest minimalnie wyższa, wiec będzie wystawać jak napisałeś za krawędzie tarczy wiec brak sensu użycia większego klocka do tego zmiana na 314 nie polepszy znacznie siły hamowania ale poprawi skuteczność hamulców podczas wytężonej pracy ze względu na wiekszą pojemność cieplna układu 30 milimetrów grubości przy 314 kontra 25 przy 312.
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: czw kwie 01, 2021 11:24
autor: radekrp90
Czyli co, większy klocek i tłoczek nie da nic w czuci hamulca? To co mam teraz jest takie trochę gumowe (albo może się już przyzwyczaiłem po prostu).
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: czw kwie 01, 2021 14:47
autor: poaa1hd
radekrp90 pisze:Czyli co, większy klocek i tłoczek nie da nic w czuci hamulca? To co mam teraz jest takie trochę gumowe (albo może się już przyzwyczaiłem po prostu).
większy tłoczek jeszcze pogłębi, choc w tym przypadku niewiele "gumowatosc" która jest spowodowana koniecznością przetłoczenia większej ilości płynu żeby ruszyć tłoczek a bez wymiany pompy na wspomaganiu niestety tego nie przeskoczysz. Gumowatość może tez być spowodowana przypowietrzeniem układu lub starym płynem hamulcowym.
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: pt kwie 02, 2021 02:43
autor: radekrp90
Płyn jest nowy, układ będzie odpowietrzany "na dniach", bo zmieniam pompę ABS na nowszą (z Passata B7), nowe też będą przednie przewody hamulcowe. To pewnie poprawi nieco.
Pompy hamulcowej nie zmieniam, bo jest już fabrycznie 23 mm czyli teoretycznie największa jaka mogła być (identyczna jest w Sharanie z tłoczkami 60 mm).
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: pt kwie 02, 2021 09:40
autor: poaa1hd
radekrp90 pisze:Płyn jest nowy, układ będzie odpowietrzany "na dniach", bo zmieniam pompę ABS na nowszą (z Passata B7), nowe też będą przednie przewody hamulcowe. To pewnie poprawi nieco.
Pompy hamulcowej nie zmieniam, bo jest już fabrycznie 23 mm czyli teoretycznie największa jaka mogła być (identyczna jest w Sharanie z tłoczkami 60 mm).
Najwieksza stosowana w passacie z tego co sie orientuje. Były tez stosowane 22.2. W audi S3 czy golfie R32 stosowana jest pompa 23.81 wiec ciut większa przy średnicy tłoczka 57mm z przodu a w RS3 TTRS czy leonie cupra z zestawem competition 370mm i 4 tloczkowymi zaciskami z przodu pompa ma 25.4mm wiec masz pole do popisu w razie czego

co do gumowego hamulca to jeszcze może to być spowodowane nowymi klockami na starej tarczy. Klocek musi sie ułożyć i to zniknie lub jak w twoim przypadku tarcza miała by ranty delikatne bo używana 312 a zastosował byś większy klocek z 314 który by wystawał poza tarcze czyli nie dolegał idealnie do jej powierzchni przez delikatne ranty. Takie coś też może doprowadzić do nierównej pracy tłoczka (przekrzywi sie) i wycieku płynu hamulcowego.
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: pt kwie 02, 2021 12:52
autor: radekrp90
Nie w tej chwili jest jeszcze bez żadnych modyfikacji - zakładałem jakiś czas temu komplet tarcz ATE i klocków "ceramicznych" (poza małym pyleniem są tragicznie słabe w stosunku do oryginalnych VW).
Pompa 25.4 podchodzi P&P?
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: pt kwie 02, 2021 13:18
autor: poaa1hd
radekrp90 pisze:Nie w tej chwili jest jeszcze bez żadnych modyfikacji - zakładałem jakiś czas temu komplet tarcz ATE i klocków "ceramicznych" (poza małym pyleniem są tragicznie słabe w stosunku do oryginalnych VW).
Pompa 25.4 podchodzi P&P?
co do pompy czy podchodzi nie jestem pewny. Z wyglądu i mocowań wyglada ze tak. Niebawem bede u siebie taka zakładał w touranie żeby było jak fabryka chciała to zobaczę czy beda jakieś schody. Z rozpiski zastosowanie akurat ta z RS3 miała tylko w modelach od audi ale jak wiadomo wiele jest części takich samych z innym numerem dla rozróżnienia producenta auta bądź nawet modelu a sa identyczne.
Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków
: sob kwie 03, 2021 14:06
autor: radekrp90
No nic, gość mający sprzedać komplet od Sharana się nie odezwał, więc szukam zacisków pod 312-MQB. Zobaczymy co i jak. Lepiej dawać te szerokie (pełne klocki) czy zwykłe, podcięte po bokach?