Problemy ze ściąganiem

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Panowie, może to pytanie zbyt teoretyczne i ciężko to ocenić, ale chętnie poznam Wasze opinie.

Samochód zjeżdża w prawo. Czy nabicie ciśnienia w następujący sposób może wpłynąć na wyrównanie toru jazdy?

Prawy przód (dla doprecyzowania: strona pasażera) - 2,2 Bar

Lewy przód (dla doprecyzowania: strona kierowcy) - 2 Bar

Prawy tył (dla doprecyzowania: strona pasażera) - 2 Bar

Lewy tył (dla doprecyzowania: strona kierowcy) - 2,2 Bar

Według serwisu taka różnica nie ma wpływu na tor jazdy samochodu. Jednak to jest różnica na poziomie 10%, a biorąc pod uwagę, że w dwóch oponach zwiększono ciśnienie to właściwie mamy 20%.

Co Wy o tym myślicie? Z góry serdecznie dziękuje ;)
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Dziwne, wygląda na to że masz ciśnienie po przekątnych samochodu różne. I wg ASO jest OK ? Pierwsze słyszę o takim ustawieniu ciśnień. Różnica może być przód - tył w zależności od załadunku, np 2.5 przód, 3.0 tył, ale nigdy po przekątnej. Ciśnienie w parach opon powinno być takie same, a w przypadku pustego auta (kierowca) wszystkie opony powinny mieć takie same ciśnienie.
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Dokładnie tak - po przekątnych są inne wartości.

Samochód ściągało w prawo. Po odebraniu z ASO problem ustąpił. Ale po pewnym czasie zbadałem ciśnienie i okazało się, że są rożne ciśnienia.

Napisałem do ASO informacje na ten temat, podałem wartości ciśnień i otrzymałem odpowiedź:

"Według naszej oceny odchyłka 0,2 bara nie może mieć wpływu na właściwości trakcyjne samochodu."

Tyle, że jak wyrównałem ciśnienie to ściąganie powróciło. I teraz takie jest moje rozumowanie:

- podniesienie ciśnienia w prawej przedniej oponie sprawia, że koło zmniejsza opory toczenia, a opona staje się nieco wyższa. Zatem może to prowadzić do zaniku ściągania w prawo.

- podniesienie ciśnienia w lewym tylnym kole sprawia, że koło zmniejsza opory toczenia, a opona staje się nieco wyższa. W efekcie również może dojść do zniwelowania ściągania właśnie w prawo bo zostaje przeniesiony środek ciężkości.

Idąc tym tokiem myślenia wykonanie obu wymienionych czynności dubluje efekt niwelacji ściągania w prawo i może ustabilizować tor jazdy.

Chociaż mogę się mylić, stąd też zależy mi na Waszej opinii.

A tak przy okazji, czy ktoś z Was mógłby mi pomóc w ocenie załączonego wyniku badania geometrii? Są to nastawy wykonane przez serwis podczas ostatniej naprawy (w nawiasach długopisem dopisano wynik pomiaru wstępnego). Głównie chodzi mi o to, czy takie ustawienie jak zrobiono jest poprawne oraz czy może ono niwelować problem ściągania auta w prawo? Z góry dziękuję
Załączniki
Pomiar geometrii
Pomiar geometrii
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Jak się sprawy mają?
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ