Strona 8 z 8
: czw lis 15, 2012 20:17
autor: piotrek_jetta
Panowie, może to pytanie zbyt teoretyczne i ciężko to ocenić, ale chętnie poznam Wasze opinie.
Samochód zjeżdża w prawo. Czy nabicie ciśnienia w następujący sposób może wpłynąć na wyrównanie toru jazdy?
Prawy przód (dla doprecyzowania: strona pasażera) - 2,2 Bar
Lewy przód (dla doprecyzowania: strona kierowcy) - 2 Bar
Prawy tył (dla doprecyzowania: strona pasażera) - 2 Bar
Lewy tył (dla doprecyzowania: strona kierowcy) - 2,2 Bar
Według serwisu taka różnica nie ma wpływu na tor jazdy samochodu. Jednak to jest różnica na poziomie 10%, a biorąc pod uwagę, że w dwóch oponach zwiększono ciśnienie to właściwie mamy 20%.
Co Wy o tym myślicie? Z góry serdecznie dziękuje

: czw lis 15, 2012 21:13
autor: Tomas
Dziwne, wygląda na to że masz ciśnienie po przekątnych samochodu różne. I wg ASO jest OK ? Pierwsze słyszę o takim ustawieniu ciśnień. Różnica może być przód - tył w zależności od załadunku, np 2.5 przód, 3.0 tył, ale nigdy po przekątnej. Ciśnienie w parach opon powinno być takie same, a w przypadku pustego auta (kierowca) wszystkie opony powinny mieć takie same ciśnienie.
: czw lis 15, 2012 21:38
autor: piotrek_jetta
Dokładnie tak - po przekątnych są inne wartości.
Samochód ściągało w prawo. Po odebraniu z ASO problem ustąpił. Ale po pewnym czasie zbadałem ciśnienie i okazało się, że są rożne ciśnienia.
Napisałem do ASO informacje na ten temat, podałem wartości ciśnień i otrzymałem odpowiedź:
"Według naszej oceny odchyłka 0,2 bara nie może mieć wpływu na właściwości trakcyjne samochodu."
Tyle, że jak wyrównałem ciśnienie to ściąganie powróciło. I teraz takie jest moje rozumowanie:
- podniesienie ciśnienia w prawej przedniej oponie sprawia, że koło zmniejsza opory toczenia, a opona staje się nieco wyższa. Zatem może to prowadzić do zaniku ściągania w prawo.
- podniesienie ciśnienia w lewym tylnym kole sprawia, że koło zmniejsza opory toczenia, a opona staje się nieco wyższa. W efekcie również może dojść do zniwelowania ściągania właśnie w prawo bo zostaje przeniesiony środek ciężkości.
Idąc tym tokiem myślenia wykonanie obu wymienionych czynności dubluje efekt niwelacji ściągania w prawo i może ustabilizować tor jazdy.
Chociaż mogę się mylić, stąd też zależy mi na Waszej opinii.
A tak przy okazji, czy ktoś z Was mógłby mi pomóc w ocenie załączonego wyniku badania geometrii? Są to nastawy wykonane przez serwis podczas ostatniej naprawy (w nawiasach długopisem dopisano wynik pomiaru wstępnego). Głównie chodzi mi o to, czy takie ustawienie jak zrobiono jest poprawne oraz czy może ono niwelować problem ściągania auta w prawo? Z góry dziękuję
: ndz cze 16, 2013 23:03
autor: KriSSo
Jak się sprawy mają?