Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- PLecy
- Początkujący
- Posty: 13
- Rejestracja: sob sie 26, 2017 12:10
- Auto:: Touran 2.0 TDI 07r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Podziękował: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
dzieki Wesoł za odpowiedz dla tego też właśnie zasięgam wiedzy tu żeby zrobić jak najlepiej dla turka przy tym też nie wydać kupe kasy dam znać jak i co dziś odstawiam auto na warsztat i zobaczymy co mechanik "ten najtanszy "
powie 
-
galdas1
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: pt lip 10, 2015 11:00
- Auto:: Touran 2008 1.9TDI 105KM
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja sobie tak poczytałem o DPF, wziąłem VCDS i sprawdziłem bloki pomiarowe, 1.9 BLS 77kW. Ilość zapchania filtra tymi cząstkami stałymi nieusuwalnymi 47 (to chyba gramy). Z tego co czytałem to by się zgadzało mam przebieg 198000 . MAm natomiast takie pytanko jest tam w pewnym bloku poziom zanieczyszczenia i na wczoraj mialem 37 % no i podane tez temperatury na wejsciu itp. Kiedy następuję wypalanie filtra, przy jakim poziomie % - gdzies widziałem, że przewinęło się 40 %, jeżeli tak co ile mniej więcej km ypotrafi takie 40% powstać w cyklu mieszanym.
I czy zrobił ktoś, czy jest w ogóle taka możliwoścć, żeby zrobić jakiś sygnalizator wypalania filtra ?? Może jakiś moduł który pobrał by z kompa tę info i np zaświcił jakąś diodę ? Tak tylko pytam, bo fajnie byłoby wiedzieć kiedy się wypala (oczywiście można to zauważyć), żeby nie przerywać w trakcie :-)
A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Pzdr
I czy zrobił ktoś, czy jest w ogóle taka możliwoścć, żeby zrobić jakiś sygnalizator wypalania filtra ?? Może jakiś moduł który pobrał by z kompa tę info i np zaświcił jakąś diodę ? Tak tylko pytam, bo fajnie byłoby wiedzieć kiedy się wypala (oczywiście można to zauważyć), żeby nie przerywać w trakcie :-)
A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Pzdr
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ludzie jeździli z większymi wartościami zapełnienia popiołu ( tzw niusuwalym ) np Jagaldas1 pisze:A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Nie ma reguły z jaką warością zapełnienia DPF działał dobrze albo zdechł . Generalnie te bloki pomiarowe to czysta teoretyka volkswagentowa . No bo przeca tam niema wagi
-
magda621
- Posty: 1
- Rejestracja: pt sie 24, 2018 13:26
- Auto:: vw touran 2.0 tdi 2010
- Imię:: Magda
- Lokalizacja: Polska
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie np takie coś https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... na-postoju i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie np takie coś https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... na-postoju i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2018 12:34 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ja myślę, że mechanik postawił zła diagnozęmagda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- cbrstreet
- Użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
- Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
- Imię:: cbrstreet touran
- Lokalizacja: dtr
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Lepiej wyciąć chwastamagda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
I tak i nie. Połowa aut jeździ niesprawnych w Pl. Tylko ludzie o tym nie wiedzą. Koła się toczą to styka. DPF zły nie jest tylko musi mieć dogodne warunki pracy. A jak zaczną ścigać za te kastraty to tymi lususowymi furami będzie można po polu conajwyzej pojeździć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- cbrstreet
- Użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
- Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
- Imię:: cbrstreet touran
- Lokalizacja: dtr
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
W moim przypadku jestem zadowolony
silnik moim zdaniem odżył
nie kopci nie przybywa ropy do oleju stan taki jak po zalaniu przy wymianie po 13tyś
tylko śmigać

Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Pamiętaj że to chory kraj i przepisy jutro mogą być inne. Może być tak że za kastracje będzie kara ekologiczna powiedzmy 5000 zł i zakaz dalszej jazdy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- cbrstreet
- Użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
- Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
- Imię:: cbrstreet touran
- Lokalizacja: dtr
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 37 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Jestem tego świadomy
ale pacz ile jeździ starych kopciuchów po Pl
kiedy oni to ogarną żeby wszystko było w normie 
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Starego czepiać się nie będą. Spełniał swoje w stosownym czasie. Pro kremem jest to że te nowsze auta nie spełniają kryteriów jakie miały mieć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- wkpwojtek
- Zaawansowany
- Posty: 407
- Rejestracja: czw lis 22, 2012 01:52
- Auto:: Touran,2.0 BKD, 2005
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Inowrocław
- Podziękował: 95 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Nie jest chory.wesol pisze:Pamiętaj że to chory kraj
Wojtek
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Zwariowany czasem. Może na dorobku bo usiłuje dogonić inne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC