Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
PLecy
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: sob sie 26, 2017 12:10
Auto:: Touran 2.0 TDI 07r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: PLecy »

dzieki Wesoł za odpowiedz dla tego też właśnie zasięgam wiedzy tu żeby zrobić jak najlepiej dla turka przy tym też nie wydać kupe kasy dam znać jak i co dziś odstawiam auto na warsztat i zobaczymy co mechanik "ten najtanszy " :P powie :ok:
galdas1
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 10, 2015 11:00
Auto:: Touran 2008 1.9TDI 105KM
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: galdas1 »

Ja sobie tak poczytałem o DPF, wziąłem VCDS i sprawdziłem bloki pomiarowe, 1.9 BLS 77kW. Ilość zapchania filtra tymi cząstkami stałymi nieusuwalnymi 47 (to chyba gramy). Z tego co czytałem to by się zgadzało mam przebieg 198000 . MAm natomiast takie pytanko jest tam w pewnym bloku poziom zanieczyszczenia i na wczoraj mialem 37 % no i podane tez temperatury na wejsciu itp. Kiedy następuję wypalanie filtra, przy jakim poziomie % - gdzies widziałem, że przewinęło się 40 %, jeżeli tak co ile mniej więcej km ypotrafi takie 40% powstać w cyklu mieszanym.

I czy zrobił ktoś, czy jest w ogóle taka możliwoścć, żeby zrobić jakiś sygnalizator wypalania filtra ?? Może jakiś moduł który pobrał by z kompa tę info i np zaświcił jakąś diodę ? Tak tylko pytam, bo fajnie byłoby wiedzieć kiedy się wypala (oczywiście można to zauważyć), żeby nie przerywać w trakcie :-)

A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)

Pzdr
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Maciej_F »

galdas1 pisze:A i czy wartośc 60g to jest watość graniczna, że jak tyle odczyta komp to już błąd silnika itp czy powyżej też będzie dawał radę się wypalić jeżeli będzie miał do tego warunki :-)
Ludzie jeździli z większymi wartościami zapełnienia popiołu ( tzw niusuwalym ) np Ja :D . Ta watość nie ma wpływu na alarmy z ECU silnika . No jest jeszcze blok pomiarowy , który pokazuje jak często się wypala filtr . Jak DPF-owi będzie bliżej końca to i częściej będzie się ( chiał ) wypalał .
Nie ma reguły z jaką warością zapełnienia DPF działał dobrze albo zdechł . Generalnie te bloki pomiarowe to czysta teoretyka volkswagentowa . No bo przeca tam niema wagi :D
galdas1
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 10, 2015 11:00
Auto:: Touran 2008 1.9TDI 105KM
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: galdas1 »

A który to blok co pokaze co ile się wypala?
magda621
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 24, 2018 13:26
Auto:: vw touran 2.0 tdi 2010
Imię:: Magda
Lokalizacja: Polska

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: magda621 »

Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie np takie coś https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... na-postoju i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Ostatnio zmieniony czw wrz 06, 2018 12:34 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
AG
Początkujący
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 30, 2012 23:09
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: AG »

Cokolwiek, tylko nie wycinać....
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

magda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Ja myślę, że mechanik postawił zła diagnozę
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
cbrstreet
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
Imię:: cbrstreet touran
Lokalizacja: dtr
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: cbrstreet »

magda621 pisze:Siemanko,
Mam problem. W trakcie jazdy ciągle rosną mi obroty i silnik bardzo dymi. Mechanik postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie i, że muszę wymienić na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować?
Lepiej wyciąć chwasta ;) i dać żyć silnikowi :uklon:
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

I tak i nie. Połowa aut jeździ niesprawnych w Pl. Tylko ludzie o tym nie wiedzą. Koła się toczą to styka. DPF zły nie jest tylko musi mieć dogodne warunki pracy. A jak zaczną ścigać za te kastraty to tymi lususowymi furami będzie można po polu conajwyzej pojeździć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
cbrstreet
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
Imię:: cbrstreet touran
Lokalizacja: dtr
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: cbrstreet »

W moim przypadku jestem zadowolony :shock: silnik moim zdaniem odżył :ok: nie kopci nie przybywa ropy do oleju stan taki jak po zalaniu przy wymianie po 13tyś :P tylko śmigać :19: :tdi:
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Pamiętaj że to chory kraj i przepisy jutro mogą być inne. Może być tak że za kastracje będzie kara ekologiczna powiedzmy 5000 zł i zakaz dalszej jazdy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
cbrstreet
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: pt lis 11, 2016 21:46
Auto:: 1,9 tdi 77kw BLS 2007r
Imię:: cbrstreet touran
Lokalizacja: dtr
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 37 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: cbrstreet »

Jestem tego świadomy :shock: ale pacz ile jeździ starych kopciuchów po Pl :hahaha: kiedy oni to ogarną żeby wszystko było w normie :omatko:
Pojazdy które posiadałem
Motorynka
Wsk
Mz
Yamaha r6
Honda cbr 900 sc33
Golf lll 1.8
Obecny pojazd
Touran 1.9 tdi bls 77kw 1t2 r115
viewtopic.php?f=9&t=18989
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Starego czepiać się nie będą. Spełniał swoje w stosownym czasie. Pro kremem jest to że te nowsze auta nie spełniają kryteriów jakie miały mieć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
wkpwojtek
Zaawansowany
Posty: 407
Rejestracja: czw lis 22, 2012 01:52
Auto:: Touran,2.0 BKD, 2005
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Inowrocław
Podziękował: 95 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wkpwojtek »

wesol pisze:Pamiętaj że to chory kraj
Nie jest chory. :shock:
Wojtek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Zwariowany czasem. Może na dorobku bo usiłuje dogonić inne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ