Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: g_b »

Termostat raczej ok ponieważ nie zauważam żadnych anomalii, z dogrzewaczem nie problemów, egr na razie działa, raczej się nie zacina bo póki co (I oby jak najdłużej) problemów z nim nie mam. Dziś po przejechanych 200km od ostatniego wypalania rozpoczęło się następne, 20/25 minut i obroty silnika wróciły do normy czyli ok. Zobaczymy co dalej.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

Już parę razy pisałem o takim wynalazku jak elm 327 i aplikacji do smartfona vag dpf -na bieżąco możesz monitorować stan DPF kiedy wypala i inne parametry są filmy na yt( koszt łączny ok 80 zł)polecam

-- Pt mar 08, 2019 14:14 --

Załączniki
Screenshot_2019-03-08-14-09-04-288x512.png
Awatar użytkownika
ROMEK3
Początkujący
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 26, 2018 07:35
Auto:: 1T2 UNITED BLS
Imię:: Romek
Lokalizacja: Zdolnyśląsk
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: ROMEK3 »

Jak jest sygnalizowany stan DPF w BLS z pełnym fisem?
W innych licznikach jest kontrolka.
woron22
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: woron22 »

Witam was,
z racji tego, ze zastanawiam sie nad zabiegiem usuniecia dpf(robie krotkie trasy do pracy, 5-7km,na week jakis przelot ekspresowka, poki co nic sie nie zaswiecilo) a niestety auto mam na niemieckich blachach, TÜV i te sprawy, a stron pod tym postem do przejrzenia jest multum, chcialbym isc na latwizne i dowiedziec sie czy jest ktos kto rowniez usuwal dpf w swoim aucie i robil pozniej przeglad TÜV w niemieckiej stacji? Jak to wyglada w praktyce, bo wiadomo jest to nielegalne, prawda? Czy ma ktos jakies doswiadczenia ktorymi moglby sie podzieli? Model to : Touran Cross 2011 2.0 DSG 170KM. Serdecznie pozdrawiam forumowiczow!
Awatar użytkownika
cykraz
Zaawansowany
Posty: 326
Rejestracja: śr kwie 26, 2017 01:16
Auto:: Touran 2.0 TDI, 2008
Imię:: Olek
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 95 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: cykraz »

woron22 pisze:Czy ma ktos jakies doswiadczenia ktorymi moglby sie podzieli?
pisz do kolegi JacaTouran
cykraz
VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Jeśli DPF nie sprawia problemów to po co usilnie sobie szukać samemu. Działa to zostaw go w spokoju. To że ktoś jeździ nawet dość często po 5 czy 10 km nie znaczy że zaraz ma być problem z DPF. Już trzeci rok jeździ żona autem po mieście i DPF zdrowy i przelot ma 300 tys km.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
woron22
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: woron22 »

Zdarzyl mi sie 2 razy taki motyw, ze obroty byly lekko ponizej 1000, (bylo chlodno +/- 5°) i po wylaczeniu auta glosno chodzily wiatraki, wlaczylem drugi raz auto, wylaczylem i przestały dzialac.. Drugi raz w tym tygodniu, tez taka sama sytuacja, wrocilem z krotkiej trasy, obroty lekko ponizej 1000,wylaczylem auto i znow chodzily wiatraki dosc glosno, czekalem z 5min i nie wylaczaly sie same, musialem znow wlaczyl i wylaczyc auto, wtedy przestaly.. Ktos mial podobne sytuacje?

Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Maciej_F »

Generalnie podwyższone obroty silnika i do tego załączone wentylatory , to czesto oznaka procesu wypalania DPFa . Chociaż są także inne przyczyny tych dwóch zdarzeń . No cóż jak mi się udaje podpatrzeć podwyższone obroty , wolę dokończyć proces wypalania , i pojadę gdzieś dalej niż zamierzałem . Dziwne bo jak przerwiesz ten proces wypalania i zatrzymujesz auto , to wentylatory wreszcie powinny się wyłączyć same po paru minutach .
woron22
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: woron22 »

Dokladnie tak, z tym że ponoć spalanie powinno wzrosnąć , a jak przy podwyższonych obrotach silnika te spalanie wacha mi sie miedzy 0.6l a 0.7l a wydaje mi się że powinno znacznie wzrosnąć jezeli włącza się wypalanie DPFa?

Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

woron22 pisze:Witam was,
z racji tego, ze zastanawiam sie nad zabiegiem usuniecia dpf(robie krotkie trasy do pracy, 5-7km,na week jakis przelot ekspresowka, poki co nic sie nie zaswiecilo) a niestety auto mam na niemieckich blachach, TÜV i te sprawy, a stron pod tym postem do przejrzenia jest multum, chcialbym isc na latwizne i dowiedziec sie czy jest ktos kto rowniez usuwal dpf w swoim aucie i robil pozniej przeglad TÜV w niemieckiej stacji? Jak to wyglada w praktyce, bo wiadomo jest to nielegalne, prawda? Czy ma ktos jakies doswiadczenia ktorymi moglby sie podzieli? Model to : Touran Cross 2011 2.0 DSG 170KM. Serdecznie pozdrawiam forumowiczow!

Napisz mi tylko co jest nielegalne??? To tak jakbyś turbo z auta wyjął i zrobił wolnossaka i jeździł. Albo chipsa zrobił i w dowodzie stara moc ....
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
woron22
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: woron22 »

No z tego co wiem, to wycinanie DPFa jest nielegalne, tak? Bo skoro jest to legalne, to chyba kazdy kto ma autko z DPFem nie zastanawial by sie co zdobic jak sie skonczy, czy brac nowy, regenerowac czy wycinac.. Ale niestety mechanikiem nie jestem, wiedze czerpie z neta, wole spytac fachowcow, gdybym nie musial, to bym nie pisal i nie szukal odpowiedzi i porady w tym temacie na forum.

Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Jacek ale powiedz mi czy w fabryce jak takiego dzisiejszego modelu auta pozbawią turbo czy DPF to otrzyma homologację na kraje unii europejskiej? Czy dopuszcza takie auto do ruchu publicznego?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: JacaTouran »

Wesol chociaż Ty nie siej propagandy...
Nie ma u nas w kraju regulacji prawnej , która zabrania przerabiania samochodów .

Co do homologacji ... robione w warsztatach auta już ja maja. Pokaz mi przypadek odebrania homologacji z auta fizycznie sprawnego przerobionego w warsztacie ?

Tym sposobem wszystkie chipowane auta , auta z założonymi większymi turbinami czy wtryskami powinny zostać wycofane z ruchu.

Nie ma regulacji prawnych zatem nie wolno twierdzić , ze coś jest nielegalne .

Idąc tym tropem firmy tuningowe nie maja prawa bytu , warsztaty zajmujące się modernizacja pojazdów również .

Ustawa na temat dpf’ów w sejmie nie przeszła, oni wszyscy wiedza , ze rozpętałaby się burza jakby zbadać auta z usuniętym dpf i z dpf na pokładzie - wszystko trzyma normy.

To tak jak raporty smogowe zimą - wszystko wypada źle
Nagle wiosną już problemu smogowego nie ma...
a przecież diesle jak jeździły zima tak i wiosna jeżdżą :)

Najzwyczajniej ludzie przestali ogrzewać paląc w smieciuchach czym popadnie i problem znika.

Jedna wielka propaganda.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
woron22
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: śr kwie 13, 2016 12:17
Auto:: Cross Touran 2.0 Tdi DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Erfurt/Gorzów Wlkp
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: woron22 »

No dobra, to w Polsce. A jak Niemcy? Robil Pan komus z Niemiec wycinanie DPFa? Chodzi pozniej o przeglad TÜV, gdzie sprawdzaja poziom spalin i od tego zalezy zielona naklejka?

Wysłane z mojego G3221 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Robił robił. Badanie przejdzie no chyba że auto jest niesprawne to nawet dwa dodatkowe DPF nie pomogą. Skoro można takie rzeczy robić jak wycięcie DPF to czemu chyba wszystkie warsztaty tym się specjalizujące albo wywalają zawartość puszki albo wstawiają puszkę inna imitującą choć trochę dpf czy katalizator? To tak jakbyś mówił że np wczoraj jadę za autem które ma DPF a skubaniec dymi jakby wciągało mu dolotem jakaś szmatę czy coś. To też nikt policja czy ktoś nic nie może zrobić bo przecie ma badanie i homologację i co najważniejsze DPF na swoim miejscu. Tak samo lampy w aucie. Nie wolno przerabiać i tu nawet przeróbka przez samego prezesa kaczora nie będzie legalna.
Przecie sam mógł bym sobie zrobić jakiś system nie wiem, np z dużym katalizatorem który bym wypalał powiedzmy co 500 km np na postoju wmontowanym układem dodatkowym na LPG. Przeszedł bym przy mega dużym katalizatorze o małych kanalikach normę i euro 6. Czy to jest legal? Kiedyś dawno dawno temu do kolegi malucha żeśmy dołożyli instalacje LPG własnego pomysłu. Czy to też było legalne?
Nie jestem bezwzględnym przeciwnikiem wycinania DPF tylko poprostu jeśli naprawa układu wychodzi mega kosztownie. Chyba większość przypadków to usterki raczej banalne i nie ciągnące za sobą wydatki w tysiącach zł tylko jak już w setkach. Taka mentalność poprostu się zrobiła, że urwał się kabelek i zaraz już kastrować trzeba.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ