Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHold

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Panowie a dlaczego nie mogę przeprowadzić adaptacji G251 i mam blad adaptacji?
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

szefu55 pisze:Panowie a dlaczego nie mogę przeprowadzić adaptacji G251 i mam blad adaptacji?
A robiłeś to?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ake_Valves
I to?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ing_Valves
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: tberent »

szefu55 pisze:Panowie a dlaczego nie mogę przeprowadzić adaptacji G251 i mam blad adaptacji?
A masz w kodowaniu ustawione Hill hold. ? Jak nie zakodowane miałem to nie mogłem zrobić adaptacji tego czujnika. Ja wymieniłem pompę . Odpowietrzylem standardowo a potem vag. Kodowania nie przyjmował . Dopiero adaptacja wszystkiego poza tym ostatnim. Dopiero wtedy sterownik przyjął kodowanie . Ustawiłem HHC i wtedy dopiero adaptacje udało się przeprowadzić.
versago
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 15, 2011 21:08
Auto:: Caddy Furgon 2006 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: versago »

jarry pisze: Mogą występować różnice przy zworach (BRIDGE) ponieważ ta zwora określa jakie mamy hamulce zamontowane (średnica tarcz). Podana pinologia dla VW Touran średnica tarcz 288mm.
Witam.

W moim przypadku wymiana mk70 na mk60-AT.

Szykuję się na wojnę z moim Caddy, przygotowałem sobie już pompkę MK60-AT (dzięki Robert), teraz wertuje schematy.
Faktycznie, zworki są różne na schematach do różnych aut.

Czy ma ktoś jakieś informacje na temat innych średnic tarcz i jak to wtedy po zworkować ?
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: miki55 »

tberent pisze:
szefu55 pisze:Panowie a dlaczego nie mogę przeprowadzić adaptacji G251 i mam blad adaptacji?
A masz w kodowaniu ustawione Hill hold. ? Jak nie zakodowane miałem to nie mogłem zrobić adaptacji tego czujnika. Ja wymieniłem pompę . Odpowietrzylem standardowo a potem vag. Kodowania nie przyjmował . Dopiero adaptacja wszystkiego poza tym ostatnim. Dopiero wtedy sterownik przyjął kodowanie . Ustawiłem HHC i wtedy dopiero adaptacje udało się przeprowadzić.
Witam. Ja też podepnę się pod to pytanie. Wymieniłem pompę z 1K0 907 379 AD MK60EC1 na 1K0907379BJ i mam problem z G 251. Inne adaptacje bez problemu zostały przyjęte. Może po prostu robię coś nie tak, a może coś jeszcze powinienem zrobić.
Błąd który pomimo kasowania nagle wraca to:
01279 -Longitudinal Acceleration Sensor G251
005 -No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
Jeśli któryś z kolegów zechce pomóc to będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

... HH zakodowane ? wklej swoje kodowanie ;)
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: miki55 »

yox pisze:... HH zakodowane ? wklej swoje kodowanie ;)
Kodowanie wkleję jutro. A teraz zapytam czy adaptacje g251 robić z zakodowanym HHC czy bez ?
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

miki55 pisze:
yox pisze:... HH zakodowane ? wklej swoje kodowanie ;)
Kodowanie wkleję jutro. A teraz zapytam czy adaptacje g251 robić z zakodowanym HHC czy bez ?
... przecież kolega wyżej napisał, że pomogło najpierw zakodowanie HH, potem adaptacja G251, bo to jest właśnie czujnik od HH, więc spróbuj i TY ;) czyli zakoduj HH, potem zrób adaptacje w/w czujnika :)
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: miki55 »

yox pisze:... HH zakodowane ? wklej swoje kodowanie ;)
Zakodowałem HHC, zrobiłem adaptację G251 i nadal błąd występuje. Chyba że adaptacja poszła nie tak jak powinna, a może wina pompy. Adaptację robiłem na podstawie:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ake_Valves
druga:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ing_Valves

Skan:
Tuesday,29,November,2016,10:57:07:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows Vista x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
http://www.Ross-Tech.com

Workshop Code: 123 12345 012345

VIN: WVWZZZ1KZ9W077311 License Plate:
Mileage: 113860km-70749mi Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1K (1K0)
Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 4C 52 56 62 72

VIN: WVWZZZ1KZ9W077311 Mileage: 113860km-70749miles

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 QJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1984
Revision: --H08--- Serial number: VWX7Z0H63NS8GH
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 77FA73F306DEE3866C-8022

No fault code found.
Readiness: 0 0 0 0 1

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 BJ HW: 1K0 907 379 BJ
Component: ESP MK60EC1 H31 0121
Revision: 00H31001
Coding: 113B200D09290001880E04E5901A0041350400
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 7BF26FC3FAF6C7E608-802E

1 Fault Found:
01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 211
Mileage: 113866 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 10:38:45

Freeze Frame:
Count: 3
Count: 2
Count: 28672
Count: 212
Count: 44032
Count: 513
Count: 256
Count: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 DE HW: 1K0 907 044 DE
Component: ClimatronicPQ35 130 1213
Revision: 00130023 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 6DD6519B7482595686-8038

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
Part No SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
Component: Bordnetz-SG H54 2602
Revision: 00H54000 Serial number: 00000008669003
Coding: 758B8FA700041500471400001400000080097F072300000C000000000000
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 336287E35226CFA690-8066

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 180708 021 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 12345

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 250708 054 0402
Coding: 00209069
Shop #: WSC 12345

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 3AE-919-475.clb
Part No SW: 3AE 919 475 HW: 7N0 919 475
Component: PARKHILFE 8K H04 0009
Revision: -------- Serial number: 28291108051352
Coding: 108001
Shop #: WSC 12345 123 12345
ASAM Dataset: EV_EPHVA18VW47X0000 001003
ROD: EV_EPHVA18VW4280000.rod
VCID: 7CF06CDFF7F8C0DE01-8028

1 Fault Found:
12658720 - Databus
U1121 00 [009] - Missing Message
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 211
Mileage: 113866 km
Date: 2016.11.29
Time: 10:40:24


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
Component: 37 AIRBAG VW8 020 2300
Revision: 05020000 Serial number: 0038PC1TFDBV
Coding: 0013111
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 3D76A1DB646209D676-8068

Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME3F2358029

Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME3F23403CE

Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME7741417BJ

Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME7F27413FW

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 CH HW: 1K0 953 549 CH
Component: J0527 056 0111
Coding: 0000132
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 7AFC6AC735CCFEEE13-802E

Subsystem 1 - Part No: XXXXXXXXXXX
Component: E0221 002 0010

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
Part No SW: 5M0 920 873 D HW: 5M0 920 873 D
Component: KOMBI H04 0809
Serial number: 00000000000000
Coding: 170F01
Shop #: WSC 12345 123 12345
ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04723
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
VCID: 336287E39A26CFA690-8066

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V3.clb
Part No SW: 1K0 907 530 Q HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0062
Revision: H07 01 Serial number: 110708F2000933
Coding: E9B07F060002020002
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 3566B9FB5C52D196BE-8060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Component: IMMO H04 0809
Serial number: VWX7Z0H63NS8GH
Coding: 000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
VCID: 6ADC5A878D6C4E6EE3-803E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
Part No SW: 1K0 959 701 AL HW: 1K0 959 701 AL
Component: Tuer-SG 006 1203
Coding: 0000244
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 78F870CF0BC0ECFE65-802C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Part No: 1K1 909 144 M
Component: EPS_ZFLS Kl.069 H08 1901
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 3566B9FB5C52D196BE-8060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
Component: KSG PQ35 G2 020 0204
Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000
Coding: 809008005103487F2D04840560088F03E0FC00
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 030217234206BF2640-8056

Subsystem 1 - Component: Sounder n.mounted

Subsystem 2 - Component: NGS n.mounted

Subsystem 3 - Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 4C: Tire Pressure II
Cannot be reached

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 1K0 959 702 N HW: 1K0 959 702 N
Component: Tuer-SG 006 1219
Coding: 0000500
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 3A7CAAC7754C3EEE53-806E

1 Fault Found:
00110 - Right Mirror Turn Signal Lamp (L132)
012 - Electrical Fault in Circuit

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J0503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
Part No SW: 3C8 035 195 HW: 3C8 035 195
Component: Radio RCD510 041 0166
Revision: 00000001 Serial number: VWZ1Z3K6416593
Coding: 0900040102
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: 65C629BB6C726116CE-8030

1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 211
Mileage: 113866 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.29
Time: 10:45:04


-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 703 K HW: 1K0 959 703 K
Component: Tuer-SG 006 1305
Coding: 0000208
Shop #: WSC 12345 123 1012569
VCID: 3878B0CF4B402CFEA5-806C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 704 K HW: 1K0 959 704 K
Component: Tuer-SG 006 1305
Coding: 0000208
Shop #: WSC 12345 123 1012569
VCID: 397EB5CB704A35F65A-806C

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 02:51)--------------------------
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

Doczytałeś że na zimnym silniku obie adaptacje?
The pump temp must be below 27°C / 80°F. It may be necessary to use a fan with the hood open to keep the temp. down.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

1. popraw linki
2. auto stoi na płaskim terenie (nie na wzniesieniu) podczas adaptacji ? ;)

-- Wt lis 29, 2016 11:24 --

Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
Note:
The Longitudinal Acceleration Sensor (G251) is only present cars with All Wheel Drive (AWD) and/or Hill Hold Control (HHC)
Prerequisites:
System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 006
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]

[Coding-II - 11]
OR (if Coding-II is not available)
[Security Access - 16]
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]

[Basic Settings - 04]
Group 069
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 2 should say "OK".
[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 006
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

-- Wt lis 29, 2016 11:36 --
miki55 pisze:
yox pisze:... HH zakodowane ? wklej swoje kodowanie ;)
Zakodowałem HHC, zrobiłem adaptację G251 i nadal błąd występuje. Chyba że adaptacja poszła nie tak jak powinna, a może wina pompy. Adaptację robiłem na podstawie:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ake_Valves
druga:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ing_Valves
... :omatko: a co ma kalibracja zaworów, do adaptacji G251 ? zrób adaptacje tak jak napisałem ;)
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: dexter23pl »

W autoscanie widzę jeszcze błędne kodowanie Steering wheel
miki55
Zaawansowany
Posty: 304
Rejestracja: ndz wrz 04, 2016 11:22
Auto:: 1.9 bls
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Tk
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: miki55 »

dexter23pl pisze:01044 - Control Module Incorrectly Coded
Przed wymianą pompy nie było błędu. Adaptacja G251 dzięki Yox pomocy przebiegła prawidłowo. Potem nie miałem czasu sprawdzić błędów ale jutro sprawdzę. A tak z ciekawości czego dotyczy ten błąd.
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

miki55 pisze:
dexter23pl pisze:01044 - Control Module Incorrectly Coded
Przed wymianą pompy nie było błędu. Adaptacja G251 dzięki Yox pomocy przebiegła prawidłowo. Potem nie miałem czasu sprawdzić błędów ale jutro sprawdzę. A tak z ciekawości czego dotyczy ten błąd.
masz kierę multi ? jeśli masz 12-przyciskową, zmień kodowanie na ...732
mcaris
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 02, 2017 20:37
Auto:: OCTAVIA II BKD
Imię:: Arek
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 5 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: mcaris »

Witam serdecznie. Odgrzeję troche temat.
Jestem po wymianie pompy z mk70 na mk60ec1 1K0 907 379 BJ.
Wywala dwa błędy :
01486 - System Function Test Activated
000 - -
00003 - Control Module
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Oczywiście na desce świeci kontrolka abs/esp.
Jeśli chodzi o błąd drugi to robię wszystko zgodnie z filmikiem ross-tech wartości sie zmieniaja ale za chiny nie chce przejść kalibracji. Warunki spełnione czyli auto zimne i ogień . Czy przyczyną braku możliwości może kalibracji może być błąd 01486?? Proszę pomocy bo sąsiedzi mnie zabiją że od rana im pod domem klekocze :)))

Ewentualnie jeśli jest ktoś z Wawy kto mógłby pomóc to byłbym wdzięczny.
ODPOWIEDZ