BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5612
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jeżu »

Nie Mateusz jest do BMN Reinz. Ale nie mam jak go "ściągnąć" (bo nie osiągalny u dostawców)
Może poszukasz 15-42119-01 :bry:
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

Na pompki siemens passat BMN...

zapytam jutro jak będą to zaklepać??

-- 30 sty 2016, o 20:04 --

Prawdopodobnie o tej rurce była mowa
W ASO nazywa się to PRZEWÓD MASOWY :D :haha:
Załączniki
20160130_191229.jpg
20160130_191052.jpg
Gusjon
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Gusjon »

Jaras 99. Może jeszcze warto sprawdzić w twoim przypadku immobilaiser? Może odciąć go i sprawdzić jak wtedy odpali? Bo skoro wszystko jest git a paliwo się "cofa" według wszystkich to przy pochyleniu powinien odpalić. A może masz jakąś sekretną blokadę zapłonu, która szpeci? No bo tylko to mi przychodzi:D
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

winetu_vip pisze:Na pompki siemens passat BMN...

zapytam jutro jak będą to zaklepać??

-- 30 sty 2016, o 20:04 --

Prawdopodobnie o tej rurce była mowa
W ASO nazywa się to PRZEWÓD MASOWY :D :haha:
To dziwnie, bo w etce jest rurka rozdzielajaca.

Żeby sprawdzić czy to paliwo się cofa potrzeba sporego kąta. Najlepiej takie zjazdy do garaży pod dom gdzie jest spory spad.


Co do tej rurki, to najbardziej się obawiam, że firmy naprawiajace głowice nie wiedzą o niej i wkładają cała głowice do pieca, żeby sprawdzić pęknięcia i może ona się jakoś deformuje albo nadtapia? Zauważyłem, że ten problem jest u tych, którzy mieli naprawiana głowice.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

Gusjon pisze:Jaras 99. Może jeszcze warto sprawdzić w twoim przypadku immobilaiser? Może odciąć go i sprawdzić jak wtedy odpali? Bo skoro wszystko jest git a paliwo się "cofa" według wszystkich to przy pochyleniu powinien odpalić. A może masz jakąś sekretną blokadę zapłonu, która szpeci? No bo tylko to mi przychodzi:D
Choćby był problem z immo to auto i tak MUSI odpalić za każdym razem a po chwili zgasnąć.
Muti pisze:To dziwnie, bo w etce jest rurka rozdzielajaca.

Żeby sprawdzić czy to paliwo się cofa potrzeba sporego kąta. Najlepiej takie zjazdy do garaży pod dom gdzie jest spory spad.


Co do tej rurki, to najbardziej się obawiam, że firmy naprawiajace głowice nie wiedzą o niej i wkładają cała głowice do pieca, żeby sprawdzić pęknięcia i może ona się jakoś deformuje albo nadtapia? Zauważyłem, że ten problem jest u tych, którzy mieli naprawiana głowice.
Też tak uważam :drinks:
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Jeszcze parę dni i się wszystko okaże. Mam nadzieje ;)
Odstawilem dziś auto do mechanika na wymianę dwumasa i zmianę uszczelniaczy oraz wymianę tej rurki. Udało mi się kupić 4 komplety uszczelnień oryginały ASO za 200 zł. :) gość prywatnie na aukcji sprzedawał. Niedługo po tym jak się pojawiła namierzylem ja i oczywiście zakupiłem. Cena w intercars to coś 170 zł za jeden komplet oryginałów :shock: a aso nawet nie pytalem :omatko: 3 oringi wielkości 5 groszowki, srubka regulacyjna i jakiś grzybek za tyle kasy. To jest lekka przeginka.

Umówiłem się z mechanikiem tak, że napierw wymieni mi ta rurkę i do obserwacji jak pali. Jak bez zmian to wymiana uszczelnień. W między czasie wymiana dwumasa
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Tylko powiedz mu, że po wymianie oringow niech koniecznie wyreguluje pd na 180st wg literatury

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Tylko powiedz mu, że po wymianie oringow niech koniecznie wyreguluje pd na 180st wg literatury

NzTT
Wychodzę z założenia że o tym gościu wie. A jak nie wie a mu powiem, to i tak nie mam pewności ze zrobi to zgodnie ze sztuką.
Kupę lat pracował w autoryzowanym serwisie a teraz ma własną dzialanosc to myślę że wie co robi.

Muti jak wygląda procedura regulacji pompek? Znajdę gdzieś jakieś materiały, opisy? Chętnie bym sobie o tym poczytal.
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

jaras99 pisze:Muti jak wygląda procedura regulacji pompek? Znajdę gdzieś jakieś materiały, opisy? Chętnie bym sobie o tym poczytal.
ELSA
Załączniki
montaż pompowtrysków.pdf
(161 KiB) Pobrany 94 razy
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti mam jeszcze pytanie odnośnie rozruszników Co lepiej wziąść:

02E 911 024H Valeo czy
02E 911 024C Bosch

Boscha znalazłem nówkę za 200 zł, podobnie Valeo z auta potestowego. Przeglądając twój manual nt rozruszników odniosłem wrażenie, że ludzie po zmianie z boscha na valeo są wręcz zachwyceni.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Valeo lepiej.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
aponhill
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: ndz lut 16, 2014 21:32
Auto:: Touran, 2.0 BMN, 2007
Imię:: donkey
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: aponhill »

Mam podobne problemy z odpaleniem po dłuższym postoju. Zostawiłem auto u majstra, wymienili gumki na wtryskach... i.. Jest ciut lepiej aczkolwiek po mroźnej nocy problem nie ustąpił. Stwierdzili również, że jeden z pompowtryskow jest słabszy i proponują podmiane na test, może być tak, że to on powoduje problem z rozruchem, a potem już trybi do następnego oddstania?
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

U mnie w temacie coś poooowoooli ruszyło. Wymienili mi dzisiaj tą rurkę w głowicy. Obserwacje jakie były podczas wymiany to, że stara rurkę bardzo łatwo dało się wyciągnąć normalnie palcami. Po prostu luźno siedziała. Mówił, że czasami, żeby ją wyjąć to wkręca w nią śrubę, żeby mieć o co złapać bo tak ciasno wychodzi.

Nowa natomiast bardzo ciasno wchodziła ale wlazła ;)

Narazie tyle wykonał tych prężnych robót, muszę mu dzisiaj dowieźć uszczelkę pod pompę vacum bo na starej leje ropa. Mechanik wyjeżdża na weekend w góry i znowu muszę czekać do poniedziałku na efekt. Ciekawość już mnie zżera czy będzie poprawa
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

jaras99 pisze:Narazie tyle wykonał tych prężnych robót, muszę mu dzisiaj dowieźć uszczelkę pod pompę vacum bo na starej leje ropa. Mechanik wyjeżdża na weekend w góry i znowu muszę czekać do poniedziałku na efekt. Ciekawość już mnie zżera czy będzie poprawa
Wymiana tej uszczelki jest bardzo prosta. Pompa trzyma sie na 3 srubach imbusowych, także wymiana to 10-15minut. Spróbuj go pomęczyć, zeby to zrobił, to w weekend byś potestował.

jaras99 pisze:Obserwacje jakie były podczas wymiany to, że stara rurkę bardzo łatwo dało się wyciągnąć normalnie palcami. Po prostu luźno siedziała. Mówił, że czasami, żeby ją wyjąć to wkręca w nią śrubę, żeby mieć o co złapać bo tak ciasno wychodzi.

Nowa natomiast bardzo ciasno wchodziła ale wlazła ;)
Czyli jednak da się ją spokojnie wyjąć po zdjeciu pompy tandemowej?
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

no da się widocznie :) trzeba tylko sobie zrobić więcej miejsca. Czyli filtr powietrza out, akumulator out, pompa wiadomo out i rurka na wierzchu. Tak jak napisałem wcześniej, stara wyszła bez użycia siły, nową natomiast szła bardzo ciasno.

Tak na marginesie jaką tak naprawdę rolę odgrywa ta rurka? To, że ciasno szła to chyba dobrze.

0 14 gość wyjeżdza. Wiem, że wymiana jest banalna, już ten temat niejednokrotnie sam przerabiałem. Najchętniej to bym wbił po robocie na warsztat, poskręcał to i testy przez weekend. A tak zaś dwa dni w d...ie :/
ODPOWIEDZ