Strona 9 z 22
: czw lut 16, 2012 21:49
autor: LYJO
Cena straszna

Ale nie powiem, że bym nie chciał

: czw mar 15, 2012 20:08
autor: linkill
a tak u mnie NSSC 523 HP

: czw mar 15, 2012 20:36
autor: cheles
Podaj bliższe szczegóły jak np. ile kosztują itp
: czw mar 15, 2012 20:48
autor: marcin77
: czw mar 15, 2012 20:55
autor: QQRYDZA
widziałem

zresztą widać na filmiku ze spotu w Bydgoszczy

fajne lampki

: czw mar 15, 2012 20:57
autor: linkill
cheles, kupiłem na alleg.. w Rad-Sat (oferta nr 2056827698 )
, ten sklep miał po 239+przesyłka. wcięcie w kratkę i wzmocnienie w zderzaku, tak że stojąc blisko przed autem nie wystają i ich nie widać;)
: ndz mar 18, 2012 14:47
autor: dabjer
Witam wszystkich.
Proszę o konkretną pomoc w podpięciu świateł do jazdy dziennej w vw touran. Kupiłem takowe z wbudowanym automatem i po podpięciu według schematu, czyli czerwony kabel do zasilania po stacyjce,czarny do masy a biały do plusa żarówki postojowej lub mijania. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce i włączeniu świateł postojowych,światła do jazdy dziennej tak jak należy gasną alle po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł te światła do jazdy dziennej nie gasną tylko przygasają o połowę. Co może być nie tak?

: ndz mar 18, 2012 17:02
autor: marcin77
dabjer, za mały pobór prądu przekaźniku (wbudowanym automatem ) przerabiałem to u znajomego w skodzie octavia 2005 rok do kabla gdzie i idą światełka led dołóż ŻARĂWKĂ DESKI ROZDZIELCZEJ W2x4,6d 12V 1,2W przylutuj do kabla i żarówkę pomaluj na czarno lub zrób podświetlenie maski
: ndz mar 18, 2012 19:56
autor: jeżu
dabjer, Albo skorzystaj z mojej porady w temacie....
TUTAJ
: ndz mar 18, 2012 21:06
autor: marcin77
dabjer, jeżu też ma racje albo dołącz (przekaźnik zwierno-rozwierny o uniwersalnym przeznaczeniu. Najlepiej i najtaniej P561 ) słowa jeża

: ndz mar 18, 2012 21:19
autor: dabjer
dzięki,jutro będę działał
[ Dodano: Pon Mar 19, 2012 09:56 ]
powiedzcie mi jeszcze,czy w Waszych Turanach też przy pracującym silniku na plusie przy postojówkach czy tez mijania też macie napięcie 12V z groszami,bo ładowanie mam 14,20-30V
Podłączyłem żaróweczkę i nie pomogło. Chyba, że źle to zrobiłem. Plusowym kablem od żaróweczki wpiąłem się w przewód zasilający ledy (myślę,że nie chodziło o przewód od postojówek), a minusowy do masy. Jadę po przekaźnik,będę działał dalej.
: pn mar 19, 2012 20:42
autor: marcin77
dabjer, wpiąć dwa kable zasilające ledy w żarówkę ale lepiej kup przekaźnik
: wt mar 20, 2012 22:12
autor: dabjer
założyłem przekaźnik,działa. Zastanawia mnie,czy to tak w turanach jest,że przy prawidłowo podłączonych ledach tak się dzieje,że podczas włączenia postojówek ledy tylko przygaszają sie w 50%. Kumple te same ledy założyli do laguny z 2002r i opla astry z 99 i wszystko działa prawidłowo,bez przekaźnika. Mój turan w skrzynce bezpieczników pod maską ma napięcie takie jakie daje alternator,czyli 14.30V a na żarówki idzie troche ponad 12V. Wszystkie turany tak maja?

: czw mar 29, 2012 15:12
autor: deivs3
Bardzo przydatne informacje.
Nie mogłem jednak pogodzić się z tym że DRL-e z automatycznym wyłącznikiem trzeba dodatkowo podpiąć pod przekaźnik lub montować jakiś lampki.
Po wielu testach doszedłem do tego, że można takie światłą podpiąć bez zbędnych przekaźników i pod nasze touranki. Wystarczy podpiąć + idący od ledów do świateł pozycyjnych bezpośrednio przy żarówce świateł pozycyjnych (biały kabel), a nie do wtyczki przy lampie. Wtedy światła dzienne będą ładnie gasły i zapalały się kiedy trzeba bez przygaszania.
Pozdrawiam
: czw mar 29, 2012 18:48
autor: jarry
dabjer pisze:Mój turan w skrzynce bezpieczników pod maską ma napięcie takie jakie daje alternator,czyli 14.30V a na żarówki idzie troche ponad 12V. Wszystkie turany tak maja?

po pierwsze to chyba "mój Touran" a nie turan

, będziesz mu imię kaleczył a on ci też może psikusy zacznie robić
po drugie Touran jest bardzo nowoczesny jeśli chodzi o sterowanie urządzeniami elektrycznymi, m. in. żarówkami, dlatego w Focusie musiałem wymieniać żarówki co 1,5-2 miesiące a tutaj raz na ruski rok, zauważ że jak włączasz światła w Touranie to nie zapalają się od razu pełnym światłem tylko powoli się rozjarzają (powoli to mam na myśli 0,1s), tzw. uderzenie prądu wpływa na znaczne skrócenie żywotności żarówek, u nas inżynier pomyślał i dał zabezpieczenie przed tym efektem
generalnie chodzi o to, że Bordnetz (zwany inaczej Central Electric Control Module w skrócie CECM) wysterowuje urządzenie poprzez PWM (Pulse-Width Modulation) i bardzo precyzyjnie jest w stanie dobrać napięcie lub prąd do urządzenia, w gorszych rozwiązaniach (przywołane przez ciebie Laguny, Astry itp.) układy sterujące ograniczają się do zabezpieczenia prądowego bezpiecznikiem i daniem lub nie daniem napięcia z alternatora w ramach opcji "ile fabryka dała" czyli w okolicach 14,7V przy dobrych wiatrach
ponieważ wiedza jak wiadomo rozchodzi się powoli to i świadomość elektryczna w narodzie jest na ten temat dość ograniczona, bezpiecznik, przekaźnik i neonówka to często już górny pułap sporej części zakładów auto elektryki w kraju
