
Jaki olej do TDI
-
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:05
- Auto:: 1T1, 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Małdyty
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Przejścia na półsyntetyk
Witam, a kiedy powinno przejść z pełnego syntetyka na półsyntetyk.
Opini jest wiele na ten temat, a ciekawy jaka jest wasza.
Ja mam autentycznie zrobione już 214 tys. km pobiera mi trochę oleju mniej więcej po przejechaniu większej trasy tak około 1,5 tys. Ale pojawia się kontrolka i wtedy dolewam.
Regularnie wymieniam co 15-20 tys. razem z filtrem.
Opini jest wiele na ten temat, a ciekawy jaka jest wasza.
Ja mam autentycznie zrobione już 214 tys. km pobiera mi trochę oleju mniej więcej po przejechaniu większej trasy tak około 1,5 tys. Ale pojawia się kontrolka i wtedy dolewam.
Regularnie wymieniam co 15-20 tys. razem z filtrem.
Siemanko 
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB

był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Re: Przejścia na półsyntetyk
Piotras2011 pisze:Witam, a kiedy powinno przejść z pełnego syntetyka na półsyntetyk.
Opini jest wiele na ten temat, a ciekawy jaka jest wasza.
Ja mam autentycznie zrobione już 214 tys. km pobiera mi trochę oleju mniej więcej po przejechaniu większej trasy tak około 1,5 tys. Ale pojawia się kontrolka i wtedy dolewam.
Regularnie wymieniam co 15-20 tys. razem z filtrem.
Nie wymienia się na półsyntetyk. Przy wymianie oleju zrób płukanie silnika płukanką np. Liqui Moly i zalej go olejem Liqui Moly np. Top Tec 4600 . Oleju nie będzie ubywać i auto odżyje.
Piszę to z autopsji.
Pozdrawiam
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Ten olej spełnia normę 507.00?JacaTouran pisze:Liqui Moly np. Top Tec 4600
To może też go sobie zaleję.
Na stronie nie ma takiego info.
http://www.liquimoly.pl/features/katalo ... gory_id=22
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
Można zalewać i mobilem, jednak specyfikacja i skład chemiczny jest inny.
Wg. mnie najważniejsze jest to aby dobrać taki olej , który ma jak najlepsze parametry jeśli chodzi o cierność , film olejowy, czy temperatury i interwał.
Zawsze lałem do siebie castrol i też wszystko było OK, jednak w tej chwili doprowadziłem swój silnik do takiego stanu, że po wymianie i przejechaniu 2tyś km olej na bagnecie nadal jest przezroczysty, a nie czarny. Nie wspomne już o wyciszeniu i łagodniejszej pracy silnika.
Uważam, że warto lać oleje typu motul, Liqui,Moly, czy valvoline bo to jednak czołówka.
Pozdr
Wg. mnie najważniejsze jest to aby dobrać taki olej , który ma jak najlepsze parametry jeśli chodzi o cierność , film olejowy, czy temperatury i interwał.
Zawsze lałem do siebie castrol i też wszystko było OK, jednak w tej chwili doprowadziłem swój silnik do takiego stanu, że po wymianie i przejechaniu 2tyś km olej na bagnecie nadal jest przezroczysty, a nie czarny. Nie wspomne już o wyciszeniu i łagodniejszej pracy silnika.
Uważam, że warto lać oleje typu motul, Liqui,Moly, czy valvoline bo to jednak czołówka.
Pozdr
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
marynarz75 pisze:JacaTouran a co masz do zarzucamia Mobilowi?
Uważam , że to słabej jakości olej. To moje zdanie / możesz mieć inne. Pracuje przy samochodach zawodowo i nie raz silniki były rozbierane na części pierwsze i wtedy robi się obraz sytuacji.
To tak jak Ballantines i żołądkowa

Powiem inaczej weż mobil, weż castrol i weż motul - wystaw na mróz -30 to zobaczysz na czym polega różnica.
Pozdr
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
lubie to i to a szczegolnie żołądkowa z miętą...JacaTouran pisze:To tak jak Ballantines i żołądkowa
Pewnie ze kazdy moze miec swoje zdanie, nie mysl ze moje pytanie to było jakies przyp****anie sie, relax...
Poprostu myslałem ze zapodasz jakies konkrety, o motulach tez slyszałem sporo dobrego tak jak i o mobilu...
Ja tez pracuje przy silnikach zawodowo tyle ze tu sie uzywa olei mineralnych i u mnie czysty silnik zdarza sie tylko jak ma przeciek diesla do oleju

A z tym testem to poczekam chyba do nastepnej zimy, chyba ze potraktuje olej z gasnicy CO2

1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
marynarz75 pisze:lubie to i to a szczegolnie żołądkowa z miętą...JacaTouran pisze:To tak jak Ballantines i żołądkowa
Pewnie ze kazdy moze miec swoje zdanie, nie mysl ze moje pytanie to było jakies przyp****anie sie, relax...
Poprostu myslałem ze zapodasz jakies konkrety, o motulach tez slyszałem sporo dobrego tak jak i o mobilu...
Ja tez pracuje przy silnikach zawodowo tyle ze tu sie uzywa olei mineralnych i u mnie czysty silnik zdarza sie tylko jak ma przeciek diesla do oleju
A z tym testem to poczekam chyba do nastepnej zimy, chyba ze potraktuje olej z gasnicy CO2
Konkretami sypał nie będę bo nie jestem chemikiem, ale robimy auta do sportu i przy dużo zawyżonych temperaturach silniku i większym obciążeniu oleje typu Mobil poprostu po przejechaniu 1000km przy spuszczaniu wyglądały jak woda (dosłownie).
Wiadomo reklama dzwignią handlu , ale sporo już przetestowaliśmy i w czołówce trzymają się 3 marki Motul Liqui Moly i Valvoline.
Te trzy firmy biore pod uwagę bo faktycznie te oleje robią robotę i nie są oszukane.
Robiliśmy też eksperyment Castrol z Polski kontra Castrol z Niemiec - zgadujcie...
Castrol z Polski nie ma porównania do rozlewanego w Niemczech.
Na niemieckim 0 ubytków oleju , na polskim niestety ubyło.
Jednak coś w tym jest