Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

bartour
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
Imię:: Miłosz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartour »

szczyku pisze:
bartour pisze:Mam pytanie związane z dpf ale dotyczące słynnej "Eko" modyfikacji
Co znaczy dla ciebie ta "eko modyfikacja"?
Domyślam się że chodzi o aktualizację oprogramowania, ale nie jestem pewny.
Chodzi o modyfikację, którą VW zarządził po aferze gdy udowodniono, że silniki podczas testów udawały spełnianie norm Euro 5 gdy w codziennej jeździe całkowicie ich nie spełniały. Chodziło o emisję tlenków azotu. Modyfikacja polegała na przyduszeniu dolotu i zmian w oprogramowaniu. Efekt zwiększona emisja dymu i wyższe spalanie. Dodatkową sadzę i tak wychwytuje dpf a emisja CO2 nikogo nie interesuje bo to diesel więc i tak spełnia normy....

Wysłane z mojego SM-G970U1 przy użyciu Tapatalka
Frankfurter8
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
Imię:: Michal
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Frankfurter8 »

Witam Panow, moj touran zrobil sie troszke slabszy i do tego na nizszych biegach/dsg/ wiecej pali..od pewnego czasu pali sie check engine( czujnik spalin).. czy za spadek mocy i wieksze spalanie odpowiedzialny jest dpf?? Przymierzam sie do wyciecia bo jezdze nim po centrum i wiem ze to kwestia czasu gdy bede mial powazniejsze problemy jak tylko kontrolka filtra..1000 wyciecie 1200 czyszczenie u Was ceny wygladaja podobnie? Pozdrawiam i dzieki z gory za wszelka pomoc
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Ja mam dwa tourany z DPF i jedzone też praktycznie tylko miastowo i problemów z DPF nie mam. Nie jest problemem DPF tylko to że ludzie nie widzą awarii innych podzespołów tylko jeżdżą i jeżdżą i czekają aż się coś zdupczy. Potem płaczą i głupio gadają że to od DPFa.
Ty napraw auto a nie że wycinasz coś z niego. Odcina się rękę jak cię ugryzie czarna mamba.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Frankfurter8
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 13, 2019 19:50
Auto:: Touran 2.0 tdi 2013
Imię:: Michal
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 7 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Frankfurter8 »

Ameryki nie odkryles twierdzac bym naprawil auto.. napisalem ,ze przymierzam sie do wyciacia jesli to bedzie przyczyna..poza tym moj post skladal sie z pytan na ktore nie raczyles odpowiedziec. Szkoda Twojego czasu skoro nie mozesz mi nic zasugerowac..dzieki za poswiecony czas .pozdrawiam
ClNEK
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 24, 2018 22:53
Auto:: Caddy 2015, 2.0 tdi 4x4
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: ClNEK »

Tez się borykam z przybywaniem oleju w Caddy 2.0 tdi.
Zaczęło się ze jakiś czas po zakupie, nieświadomy takich problemów tak przekroczyłem max poziom oleju ze mi go w trasie przez uszczelniacz na wale zaczęło wypychac. DPF został zdemontowany, oddany do regeneracji. Niestety guzik to dało. Oleju znów przybywa. Przebieg mam oryginalny 140 tys km.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

No nie da to nic bo to nie majtki by to czyścić. Ja mam w dwóch autach 300 tys i 190 tys km i zero problemów z DPF. Właściwie to nie z DPF tylko z osprzętem. Jeśli ci leje turbo to DPF nowy z fabryki podziała chwilę. Tak samo jak masz defekt w wezykach od czujnika różnicy cisnien i z innymi czujnikami. Przecie ja za ciebie nie sprawdzę wężyków czy są szczelne i drożne. Tak samo jak trafia się że katalizator się rozpadnie i przypcha układ. Nie oczekujcie że ktoś zza monitora wam auto i zdiagnozuje i naprawi. Skoro nie macie możliwości na to lub chęci to oddajcie auto do mechanika tylko takiego kumatego nie wycinacza.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ClNEK
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 24, 2018 22:53
Auto:: Caddy 2015, 2.0 tdi 4x4
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: ClNEK »

No mój własnie był u mechanika i wysłali dpf do regeneraji. Stwierdzili ze 70% był zatkany i bedzie ok a oleju dalej przybywa.
Wentylator też się non stop kreci nawet po przejechaniu 1 km..

Ja się nie znam i nie wiem o co chodzi z wężykami ale po kupnie zauważyłem, że brakuje mi przy dolocie kawałka wezyka o małej średnicy. Został znaleziony na dole na osłonie silnika. Został założony nowy odcinek ale bez zmian.
Przebiegu mam 140 tys km, myslę, że turbo jeszcze problemów nie sprawia.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Ci mechanicy to partacze. Nie wiedzą co robią i po co. Tyle mogę dodać. Nic naprawiaj tak dalej. Potem przybędzie kolejna opowieść jak to diesel są fe i się psują szybko itd.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: g_b »

wesol pisze:No nie da to nic bo to nie majtki by to czyścić. Ja mam w dwóch autach 300 tys i 190 tys km i zero problemów z DPF. Właściwie to nie z DPF tylko z osprzętem. Jeśli ci leje turbo to DPF nowy z fabryki podziała chwilę. Tak samo jak masz defekt w wezykach od czujnika różnicy cisnien i z innymi czujnikami. Przecie ja za ciebie nie sprawdzę wężyków czy są szczelne i drożne. Tak samo jak trafia się że katalizator się rozpadnie i przypcha układ. Nie oczekujcie że ktoś zza monitora wam auto i zdiagnozuje i naprawi. Skoro nie macie możliwości na to lub chęci to oddajcie auto do mechanika tylko takiego kumatego nie wycinacza.
Dokladnie to nie majtki tego sie nie wymyje, zaraz bedzie to samo. Nawet Ci ktorzy myja daja tylko rok gwarancji na robote.
Powiem Ci tak: ja i znajomy mamy obaj z tego samego roku Tourany, te same przbiegi, wszysko sprawne (przynajmniej tak nam sie wydaje) te same kody silnikow. Tak samo do pracy dojezdzamy o blisko siebie miszkamy. I tak mi dpf regenerujowal sie co 200/230 km u niego od 500 do 700. Roznica taka ze moj byl na akcji serwisowej ea189 jego nie byl... przez ten zabieg padl mi egr- po zabiegu mial gwarancje na 2 lata i minelo 2i pol roku bah egr kaput. Tak to wyglada. Nie zawsze wina lezy w uzytkowniku. Ja z reka na sercu zawsze staralem sie wyplaic do konca dpf nawet kosztem spoznienia sie do pracy, czasem palil sie i 50 minut! a zapelnienie bylo 0.7. Wiec w teorii popiolu nie bylo. I co? I kupa. Ile nie raz nerwow i czasu stracilem jezdzac i paac to dziadostwo. Zrobilem swoim samochodem okolo 50000km, policz ile godzin, paliwa i kilometow musialem spedzic w samochodzie palac to dziadostwo liczac ze chodzby co 4 raz regeneracja zaczynala sie 5 minut przez dojechaniem do domu.... teraz wyciety i spokoj. teraz mozna jedzic, ulge czuje duza.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4962
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

50 minut to wypalać się nie mógł. Coś miałeś skopane i o tym nie wiedziałeś. Ja w swoim cayc ostatnio robiłem tuning to przy okazji zabiegu podnoszenia mocy wyłączyłem egr by poprostu w przyszłości nie było potrzeby w tej sprawie wchodzić pod auto a jak wiemy tu jest troszkę kiepsko by go wyciągnąć. Wyłączyłem start stop by nie denerwowało i aku można było zapodac tradycyjny a jak wiemy w CAYC da się tylko dlubiac w sofcie. Do kolekcji odblokowałem jeszcze ograniczenie obrotów na postoju do diagnostyki.
Problemy z DPF to wynikowa jazdy z awarią a ludzie jeżdżą puki koła nie odpadną lub na szafie się nie świeci choinka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ClNEK
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 24, 2018 22:53
Auto:: Caddy 2015, 2.0 tdi 4x4
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: ClNEK »

Piter7707 pisze:Już parę razy pisałem o takim wynalazku jak elm 327 i aplikacji do smartfona vag dpf -na bieżąco możesz monitorować stan DPF kiedy wypala i inne parametry są filmy na yt( koszt łączny ok 80 zł)polecam

-- Pt mar 08, 2019 14:14 --
Macie jakiś konkretny polecany model tego ELM ?? kupilem taki podstawwy za 20 zł i w moim 2.0 tdi nie zadziałał (nie widzi go aplikacja VAG DPF)
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

ClNEK pisze:
Piter7707 pisze:Już parę razy pisałem o takim wynalazku jak elm 327 i aplikacji do smartfona vag dpf -na bieżąco możesz monitorować stan DPF kiedy wypala i inne parametry są filmy na yt( koszt łączny ok 80 zł)polecam

-- Pt mar 08, 2019 14:14 --
Macie jakiś konkretny polecany model tego ELM ?? kupilem taki podstawwy za 20 zł i w moim 2.0 tdi nie zadziałał (nie widzi go aplikacja VAG DPF)
Ja taki używam działa
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2- ... sYEALw_wcB
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: szczyku »

Tez tego używam, bez najmniejszych problemów.
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: g_b »

wesol pisze:50 minut to wypalać się nie mógł. Coś miałeś skopane i o tym nie wiedziałeś. Ja w swoim cayc ostatnio robiłem tuning to przy okazji zabiegu podnoszenia mocy wyłączyłem egr by poprostu w przyszłości nie było potrzeby w tej sprawie wchodzić pod auto a jak wiemy tu jest troszkę kiepsko by go wyciągnąć. Wyłączyłem start stop by nie denerwowało i aku można było zapodac tradycyjny a jak wiemy w CAYC da się tylko dlubiac w sofcie. Do kolekcji odblokowałem jeszcze ograniczenie obrotów na postoju do diagnostyki.
Problemy z DPF to wynikowa jazdy z awarią a ludzie jeżdżą puki koła nie odpadną lub na szafie się nie świeci choinka.
Też mnie dziwilo te 50 minut bo raz było 15 min i po sprawie, następna regeneracja godzinę. 50 minut czasem więcej, z vcdsem podpiętym i na bieżąco sobie monitorowalem jak spada wartość popiołu. Jestem właścicielem auta 2.5 roku, nie wydaje mi się żeby były problemy sprzętowe z autem, ewentualnie są A ja o nich nie mam pojęcia. Ale wątpię. A u uwierz na słowo że jestem typem człowieka że jak coś nie halo z autem to naprawiam tu i teraz. Bo nie lubię sytuacji że coś nie halo z samochodem...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: szczyku »

U mnie wypalanie nie trwa dłużej jak 5-8 minut, na budziku juz ponad 280k, jazda tylko miasto, wypalanie co 300-350km, trasy, wypalanie co 700-800km.
ODPOWIEDZ