Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Współczujemy i możemy doradzić tyle żeby się przerzucić na rower skoro takie przebiegi są robione. Jeszcze pewnie systemem emeryckim jezdzone. Jak to nigdy nie osiąga temperatury roboczej to jak ma się to jeszcze wypalać. Trzeba nie tylko osiągnąć temperaturę ale jeszcze tak przejechać parenascie kilometrów. Temp oleju wtedy nawet ma powyżej 110 stopni.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
Ermi_72
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: czw maja 14, 2020 16:37
- Auto:: 1T3 CFHC 2.0TDI 2014r
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Gutowo Małe
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Wesol, nie szkoda Ci czasu na udzielanie tak "konstruktywnych" wywodów. Siedzę sobie i czytam ten wątek i na pięciu stronach mądrej odpowiedzi od Ciebie nie dostrzegłem.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Ale co można napisać jak ktoś pisze że jeździ po 7 km. Ten system nigdy nie zadziała jak będzie taki przelot robiony. Ba nawet jego zużycie w takim trybie pewnie ma przelicznik jakby równik przejechał po miesiącu takiej eksploatacji.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- żółwik
- Użytkownik
- Posty: 187
- Rejestracja: wt wrz 18, 2012 14:01
- Auto:: turek na YETI 4x4
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Radziejów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
napiszę podobnie jak Wesoł
wymień silnik na benzynowy lub sprzedaj całe auto i kup z silnikiem benzynowym będzie taniej , sorki ale prawda jest brutalna .
wymień silnik na benzynowy lub sprzedaj całe auto i kup z silnikiem benzynowym będzie taniej , sorki ale prawda jest brutalna .
- xXxBOSMANxXx
- Przeglądacz
- Posty: 90
- Rejestracja: ndz lis 15, 2015 23:11
- Auto:: Touran,1,9TDI, 2007r.
- Imię:: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witajcie. Nie mogę nigdzie znalezć u nas na forum jak zmienić wartości VCDS-em po czyszczeniu DPF-a. Jakie bloki i co zmienić żeby było od zera i żeby grało to. Będę wdzięczny za Pomoc 
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Po co tam już grzebać chcesz. Skoro nie wiesz co robić to po co to robisz? Lepiej spać ci się będzie czy do czego ci to potrzebne?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
Fabiano89
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz maja 31, 2020 18:25
- Auto:: Touran , BMM , 2008
- Imię:: Fabian
- Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam
Touran 2008 , 320000 nalatane , ostatnimi czasy zaniepokoił mnie wszędobylski zapach spalin w ogółu Tourana. W czasie grzebania vcds podwyższyły mi się obroty silnika. To skłonilo mnie do poszukiwań. I wynalazlem wartości w punktach 68-2 , 70.
Czy jest szansa żeby to zinterpretować ?

https://drive.google.com/file/d/1oxR_5NhP-rA4h7We76h1aYcUzD98rgoU/view?usp=drivesdk
Touran 2008 , 320000 nalatane , ostatnimi czasy zaniepokoił mnie wszędobylski zapach spalin w ogółu Tourana. W czasie grzebania vcds podwyższyły mi się obroty silnika. To skłonilo mnie do poszukiwań. I wynalazlem wartości w punktach 68-2 , 70.
Czy jest szansa żeby to zinterpretować ?
https://drive.google.com/file/d/1oxR_5NhP-rA4h7We76h1aYcUzD98rgoU/view?usp=drivesdk
-
bartour
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
- Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
- Imię:: Miłosz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
7 km spokojnie wystarczy by zainicjować dopalanie a nawet przy sprzyjających okolicznościach je zakończyć jeśli układ dogrzewania silnika jest sprawny. Ja robię z reguły po 10 km i nie mam problemów z dopalaniem poza tym, że muszę o tym pamiętać. Przez rok i 11 tyś nic się nie zmieniło, przyrosło wg komputera 3 gramy popiołu co by znaczyło, że 80 tyś jeszcze przed Touranem.
-
Esiu
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: wt sty 14, 2020 12:33
- Auto:: Touran
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam
Potrzebuje porady.
Posiadam Touran 1t3 1.6 TDI. 2011 r.
Przebieg 195000 km
Za ok. 2 tyg wyruszam na wakacje nad morze. Do przejechania ok 500km (głównie autostrada).
Zastanawiam się nad regeneracja DPF jeszcze przed wyjazdem. Według App VAG DPF ilości popiołu to powyżej 61 g (jednostek) czyli 87% pojemności.
Podpowiedzcie czy martwic się tym przed wyjazdem?
Wolałbym żeby nie załączył się tryb awaryjny 500km od domu.
Potrzebuje porady.
Posiadam Touran 1t3 1.6 TDI. 2011 r.
Przebieg 195000 km
Za ok. 2 tyg wyruszam na wakacje nad morze. Do przejechania ok 500km (głównie autostrada).
Zastanawiam się nad regeneracja DPF jeszcze przed wyjazdem. Według App VAG DPF ilości popiołu to powyżej 61 g (jednostek) czyli 87% pojemności.
Podpowiedzcie czy martwic się tym przed wyjazdem?
Wolałbym żeby nie załączył się tryb awaryjny 500km od domu.
- Piter7707
- Specjalista
- Posty: 560
- Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
- Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Przeprowadź diagnozę vcds.Jak długo używasz tej apki wskazania mogą być błedne
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Nic nie kombinuj tylko jeździj. Porobili głupie aplikacje i ludzie przestali myśleć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
Esiu
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: wt sty 14, 2020 12:33
- Auto:: Touran
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
VCDS tez był sprawdzany. I akurat pokrywają się wartości z aplikacja.
Czy w takim razie przy 61g jest ryzyko przejścia w tryb awaryjny??
Czy to tak szybko się nie załącza?
Graniczna ilość popiołu jak wyczytałem to 70g. Potwierdzicie?
Czy w takim razie przy 61g jest ryzyko przejścia w tryb awaryjny??
Czy to tak szybko się nie załącza?
Graniczna ilość popiołu jak wyczytałem to 70g. Potwierdzicie?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Nie. To nie ma znaczenia za bardzo to czy jest 60 czy 80 g.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
Ermi_72
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: czw maja 14, 2020 16:37
- Auto:: 1T3 CFHC 2.0TDI 2014r
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Gutowo Małe
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia
Witam ponownie. Na 81 stronie tego tematu kolega g_b napisał:
"Powiem Ci tak: ja i znajomy mamy obaj z tego samego roku Tourany, te same przebiegi, wszysko sprawne (przynajmniej tak nam sie wydaje) te same kody silnikow. Tak samo do pracy dojezdzamy o blisko siebie mieszkamy. I tak mi dpf regenerował się co 200/230 km u niego od 500 do 700. Roznica taka ze moj byl na akcji serwisowej ea189 jego nie byl... "
Otóż sprawdziłem swoje papiery i okazało się, że mój też był na tej akcji serwisowej polegającej na zmianie sofa. Znalazłem kolegę, który wgrał mi jeden z poprzednich softów i ....... stał się CUD...
Przejechane 560 km od regeneracji i zapełnienie 97%, poprzednio, przypomnę wypalał się co 200 km, trasy te sam, żona ta sama, paliwo też...
"Powiem Ci tak: ja i znajomy mamy obaj z tego samego roku Tourany, te same przebiegi, wszysko sprawne (przynajmniej tak nam sie wydaje) te same kody silnikow. Tak samo do pracy dojezdzamy o blisko siebie mieszkamy. I tak mi dpf regenerował się co 200/230 km u niego od 500 do 700. Roznica taka ze moj byl na akcji serwisowej ea189 jego nie byl... "
Otóż sprawdziłem swoje papiery i okazało się, że mój też był na tej akcji serwisowej polegającej na zmianie sofa. Znalazłem kolegę, który wgrał mi jeden z poprzednich softów i ....... stał się CUD...
Przejechane 560 km od regeneracji i zapełnienie 97%, poprzednio, przypomnę wypalał się co 200 km, trasy te sam, żona ta sama, paliwo też...