Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Współczujemy i możemy doradzić tyle żeby się przerzucić na rower skoro takie przebiegi są robione. Jeszcze pewnie systemem emeryckim jezdzone. Jak to nigdy nie osiąga temperatury roboczej to jak ma się to jeszcze wypalać. Trzeba nie tylko osiągnąć temperaturę ale jeszcze tak przejechać parenascie kilometrów. Temp oleju wtedy nawet ma powyżej 110 stopni.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Ermi_72
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 14, 2020 16:37
Auto:: 1T3 CFHC 2.0TDI 2014r
Imię:: Robert
Lokalizacja: Gutowo Małe
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Ermi_72 »

Wesol, nie szkoda Ci czasu na udzielanie tak "konstruktywnych" wywodów. Siedzę sobie i czytam ten wątek i na pięciu stronach mądrej odpowiedzi od Ciebie nie dostrzegłem.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Ale co można napisać jak ktoś pisze że jeździ po 7 km. Ten system nigdy nie zadziała jak będzie taki przelot robiony. Ba nawet jego zużycie w takim trybie pewnie ma przelicznik jakby równik przejechał po miesiącu takiej eksploatacji.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
żółwik
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 14:01
Auto:: turek na YETI 4x4
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Radziejów
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: żółwik »

napiszę podobnie jak Wesoł
wymień silnik na benzynowy lub sprzedaj całe auto i kup z silnikiem benzynowym będzie taniej , sorki ale prawda jest brutalna .
Awatar użytkownika
xXxBOSMANxXx
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 23:11
Auto:: Touran,1,9TDI, 2007r.
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: xXxBOSMANxXx »

Witajcie. Nie mogę nigdzie znalezć u nas na forum jak zmienić wartości VCDS-em po czyszczeniu DPF-a. Jakie bloki i co zmienić żeby było od zera i żeby grało to. Będę wdzięczny za Pomoc :drinks:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Po co tam już grzebać chcesz. Skoro nie wiesz co robić to po co to robisz? Lepiej spać ci się będzie czy do czego ci to potrzebne?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Fabiano89
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 31, 2020 18:25
Auto:: Touran , BMM , 2008
Imię:: Fabian
Lokalizacja: Katowice/Zabrze

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Fabiano89 »

Witam
Touran 2008 , 320000 nalatane , ostatnimi czasy zaniepokoił mnie wszędobylski zapach spalin w ogółu Tourana. W czasie grzebania vcds podwyższyły mi się obroty silnika. To skłonilo mnie do poszukiwań. I wynalazlem wartości w punktach 68-2 , 70.
Czy jest szansa żeby to zinterpretować ?

Image
https://drive.google.com/file/d/1oxR_5NhP-rA4h7We76h1aYcUzD98rgoU/view?usp=drivesdk
bartour
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 04, 2019 09:38
Auto:: VW Touran, 1.6 cr, 2014
Imię:: Miłosz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: bartour »

7 km spokojnie wystarczy by zainicjować dopalanie a nawet przy sprzyjających okolicznościach je zakończyć jeśli układ dogrzewania silnika jest sprawny. Ja robię z reguły po 10 km i nie mam problemów z dopalaniem poza tym, że muszę o tym pamiętać. Przez rok i 11 tyś nic się nie zmieniło, przyrosło wg komputera 3 gramy popiołu co by znaczyło, że 80 tyś jeszcze przed Touranem.
Esiu
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 14, 2020 12:33
Auto:: Touran
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Esiu »

Witam
Potrzebuje porady.
Posiadam Touran 1t3 1.6 TDI. 2011 r.
Przebieg 195000 km

Za ok. 2 tyg wyruszam na wakacje nad morze. Do przejechania ok 500km (głównie autostrada).

Zastanawiam się nad regeneracja DPF jeszcze przed wyjazdem. Według App VAG DPF ilości popiołu to powyżej 61 g (jednostek) czyli 87% pojemności.

Podpowiedzcie czy martwic się tym przed wyjazdem?
Wolałbym żeby nie załączył się tryb awaryjny 500km od domu.
Załączniki
Screenshot_20200505-154212_VAG DPF.jpg
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

Przeprowadź diagnozę vcds.Jak długo używasz tej apki wskazania mogą być błedne
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Nic nie kombinuj tylko jeździj. Porobili głupie aplikacje i ludzie przestali myśleć.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Esiu
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: wt sty 14, 2020 12:33
Auto:: Touran
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Esiu »

VCDS tez był sprawdzany. I akurat pokrywają się wartości z aplikacja.

Czy w takim razie przy 61g jest ryzyko przejścia w tryb awaryjny??

Czy to tak szybko się nie załącza?

Graniczna ilość popiołu jak wyczytałem to 70g. Potwierdzicie?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4961
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: wesol »

Nie. To nie ma znaczenia za bardzo to czy jest 60 czy 80 g.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Ermi_72
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: czw maja 14, 2020 16:37
Auto:: 1T3 CFHC 2.0TDI 2014r
Imię:: Robert
Lokalizacja: Gutowo Małe
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Ermi_72 »

Witam ponownie. Na 81 stronie tego tematu kolega g_b napisał:
"Powiem Ci tak: ja i znajomy mamy obaj z tego samego roku Tourany, te same przebiegi, wszysko sprawne (przynajmniej tak nam sie wydaje) te same kody silnikow. Tak samo do pracy dojezdzamy o blisko siebie mieszkamy. I tak mi dpf regenerował się co 200/230 km u niego od 500 do 700. Roznica taka ze moj byl na akcji serwisowej ea189 jego nie byl... "

Otóż sprawdziłem swoje papiery i okazało się, że mój też był na tej akcji serwisowej polegającej na zmianie sofa. Znalazłem kolegę, który wgrał mi jeden z poprzednich softów i ....... stał się CUD...
Przejechane 560 km od regeneracji i zapełnienie 97%, poprzednio, przypomnę wypalał się co 200 km, trasy te sam, żona ta sama, paliwo też...
Załączniki
Screenshot_20200602-132215.png
Screenshot_20200512-172937.png
Awatar użytkownika
Piter7707
Specjalista
Posty: 560
Rejestracja: czw sty 18, 2018 11:48
Auto:: Touran TDI 2.0 CFHC 2010r
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Kwidzyn
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Post autor: Piter7707 »

To szok ,kto ci wgrał ile zapłaciłeś?
ODPOWIEDZ