Tomasz_W-wa pisze:Widzisz piszesz rzeczy, które już słyszałem (czytałem rok temu, dwa lata temu) ale jak na razie nikt nie uruchomił w VW Touranie dogrzewacza jako pełnego ogrzewania postojowego z jakimiś innymi modułami.
(...)
Powodzenia żeby mieć pełne ogrzewanie postojowe w cenie 330 zł, dużo ludzi by tak chciało.
A i jeszcze jedno demontaż zderzaka to 10 min roboty kolego, nic trudnego.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Zgodnie z deklaracją, miałem dać znać po montażu. U mnie wszystko trwa 3x dłużej niż bym chciał, może to dlatego, że mam trójkę dzieci. Ale w końcu, rozbijając proces na raty, zamontowałem.
Otóż... działa! Moduł uruchamia DOGRZEWACZ i piec pięknie chodzi.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że faktycznie jestem pierwszy co uruchomił w Touranie dogrzewacz "z jakimiś innymi modułami", ale zapewne nie mam takiego rozeznania jak Wy.
Mam teraz dogrzewacz sterowany jako pełny piec smsami, w lecie mogę mieć funkcję przewietrzania, dodatkowo śledzenie pojazdu w czasie rzeczywistym jak i historia tras z całego tygodnia, do wykorzystania dodatkowe wyjście przekaźnikowe na inny dowolny przekaźnik, i parę innych wejść, temperatura w pojeździe oraz 1-wire (np iButton jako dodatkowy immobilizer) i jeszce parę innych. Lokalizowanie pojazdu na dużym parkingu pod centrum handlowym dla mojej roztargnionej głowy bezcenne. Wysyłam smsa a Touran wysyła w odpowiedzi smsa z linkiem do mapy google z jego lokalizacją.
Komendy sms można bardzo wygodnie zautomatyzować, android daje możliwość zrobienia widgetów - do włączenia i wyłączenia ogrzewania mam po jednym kneflu na pulpicie telefonu. Sms może się sam wysyłać o określonej porze, może to robić warunkowo (np. temperatura pobrana dla naszej lokalizacji poniżej 0 st. C i dzień tygodnia inny niż weekend itp). Centralka wyśle też smsa np o spadku napięcia poniżej zadanej wartości, czyli jak rano zobaczymy smsa od Tourana, że napięcie aku <11.7 V to się możemy zastanowić nad sensem odpalania webasto i przemyśleć czy nie dzwonić do sąsiada z prośbą by użyczył prądu na rozruch.
Ok, koniec offtopa.
Dla zainteresowanych, podaję koszta (bez KW):
- moduł do webasto - 80 zł
- moduł IPCU - 150 zł
- moduł 2 przekaźnikowy - 10 zł
- obudowa na ww. elektronikę - 10 zł
- centralka GSM/tracker GPS - 215 zł
- bezpieczniki, złączki, kable, oploty, termokurcze - ???
większosć miałem na stanie, myślę że max - 20 zł
- czas - kilkanaście wieczorów na przemyślenia i przymiarki, roboty na jakieś 2 dobre wieczory
SUMA: 485 zł
Można zaoszczędzić 100 zł na trackerze GPS, ale chyba lepiej mieć konfigurowalne przez bluetooth urządzenie z dodatkową funkcją lokalizacji GPS z funkcjami nieograniczającymi inwencji na przyszłość.
Obudowa z elektroniką umieszczona jest nad pianką pod wentylatorem kabiny; poza rozcięciem przewodu biało-czarnego z climatronica do wentylatora to montaż w pełni odwracalny, bez ingerencji w elektronikę pojazdu.
Bardzo dziękuję Jarremu za jego całościowy opis webasto, bez tego nawet bym się nie zabierał za realizację mojej wizji.
Wiem, że wielu woli mieć osobny pilot dyndający przy kluczyku, ale telefon nosi każdy z nas przy sobie zawsze. Jest XXI wiek, android daje niesamowite możliwości w połączeniu z urządzeniem GSM. Webasto każe sobie za to słono płacić. Ustawienia MFA webasto są żadne w stosunku do tego co można ustawić dowolnym algorytmem na telefonie. Nikogo nie namawiam do takiego rozwiązania, ale mam satysfakcję, że dało się to ogarnąć o wiele taniej i bardziej "konfigurowalnie" niż oferuje Webasto.
Za wszystko zapłacisz kartą MasterCard, ale satysfakcja jest bezcenna.