
A co do siatki oddzielającej przestrzeń bagażową od siedzeń to też stwierdziłem że warto było dodać czego niestety nie zrobiłem.

przede wszystkim weź sobie światło w bagażniku w jakiejkolwiek formie czy lampka pojedyncza czy w jakimś pakiecie . Odebrałem nowego Highlina nie dawno i nie mogę uwierzyć, że za tyle kasy nie ma w standarcie dobrego oświetlenia bagażnika. Jest ciemno jak w dupie i nie smak po zakupie. Przez konfigurator przechodziłem kilka razy i z opcji które wybrałem jestem bardzo zadowolony gdyby nie to oświetlenie , teraz muszę kombinować , kupować jakieś taśmy diodowe co by to jakoś ogarnąć. Co do kamery cofania nie pokazuje ona linii skrętu w opcji standardowej kamery, linie skrętu pokazują się jak bierzesz kamerę z systemem do przyczepy kempingowej czyli do Trailer Assist.https://www.youtube.com/watch?v=GDPF3lOSmXw&t=59sYoga pisze:Cześć wszystkim,
jak już napisałem przedstawiając się na forum, stoję przed potrzebą zakupu samochodu dla rodziny 2+3. Dotąd, poza moim pierwszym samochodem, jeździłem głównie dużymi sedanami lub kombi (kolejno Golf III, Volvo V70, Audi A6, Toyota Avensis, Opel Insignia, Infinity M37S) bo cenię sobie dynamikę prowadzenia, komfort i ciszę w podróży. Wszystkie dotychczasowe samochody były kupione jako używane lub służbowe, ale z racji na to, że rodzina 2+3 wymusza odpowiedni tym pojazdu, myślę że czas na zakup czegoś nowego, z czym zostanę na dłużej. Zależy mi na silniku benzynowym (roczny przebieg koło 15k km) i skrzyni automatycznej (niesamowita wygoda).
Na placu boju zostały Citroen C4 Grand Picasso, Ford S-Max i właśnie VW Touran. Citroen najtańszy, podoba mi się jego wygląd zewnętrzny i przestrzeń wewnątrz. Na minus ergonomia, tanie miejscami materiały oraz w szczególności wybór silników: 165-konny 1.6 THP to bardzo awaryjna konstrukcja, a 120-konny 1.2 puretech jest za słaby. Ford duży na zewnątrz, ale wewnątrz nie większy od Tourana czy C4, nie podoba mi się też design wewnątrz i użyte tam materiały (konsola środkowa jak wieża stereo z chińskiego marketu) oraz znowu silnik: 160-konna benzyna tylko w manualu, 240-konna droga i paliwożerna: 180-konny diesel przy tak ciężkim samochodzie ma osiągi i spalanie praktycznie jak 1.2 benzyna w citroenie, a kosztuje znacznie więcej.
Wygląda na to, że na placu boju zostaje Touran. Kompaktowy na zewnątrz, dostatecznie duży wewnątrz; podoba mi się projekt wnętrza, materiały, praktyczność, jak i paleta silników benzynowych. Dobrze się przygotowałem, odbyłem jazdę testową i konfiguracja jaką sobie upatrzyłem to:
• Highline
• 1.8 TSI DSG
• Lakier czarna perła / szary
• Pakiet R-line external
• Felgi 18” Marseille / 17” Salvador
• Pakiet business: LED (top), radio composition media, alarm
• Kamera cofania
• Pakiet lusterka
• Pakiet Top
• Trzeci rząd siedzeń
• Poduszki powietrzne z tyłu
• Car-Net (zamiast nawigacji)
• Easy Open
• Czujniki parkowania z przodu i tyłu
Dodatkowo rozważam także poniższe i tu mam najwięcej pytań, które umieszczam poniżej:
• Fotele ergoActive
• Zintegrowane foteliki dziecięce
• Pakiet zimowy
• Dynamic Light Assist
• Pakiet cargo
• Zawieszenie adaptacyjne DCC
• Safe+ 80k / 2 dodatkowe lata
• Pakiet innowacyjny: Kamera cofania, Pakiet lusterka, Side assist, Line assist
Pytania:
- fotele ergoActive – czy są faktycznie wygodniejsze dla osoby przeciętnego wzrostu (180cm) niż zwykłe TopKomfort? Nigdy nie czułem problemu z długością siedzisk z żadnym samochodzie, ale zależy mi na dobrym wyprofilowaniu oparcia w odcinku lędźwiowym, bo często plecy potrafią mi doskwierać przy dłuższych podróżach. Czy regulacja w odcinku lędźwiowym w zwykłych fotelach TopKomfort jest gorsza od tej w ergoActive? Dodatkowo mam złe doświadczenia z siedzeniami w VAG (co prawda z dzisiejszej perspektywy starymi konstrukcjami jak Golf III, Audi A6 B5) i wiem, że wygodny fotel to podstawa. Masaż w siedzeniu chyba raczej by mnie rozpraszał niż relaksował, ale może się mylę.
- zintegrowane foteliki dziecięce – przy dzieciach 8l + 11l + 0l wydają się czymś fajnym, bo jak najstarsze dziecko wyrośnie, to akurat najmłodsze zajmie jego miejsce. Razem z kurtynami i poduszkami bocznymi z tyłu powinna powstać wygodna i bezpieczna przestrzeń do przewozu dzieci. Ktoś korzystał lub chociaż analizował temat? Ktoś wie, czy VW daje wtedy standardowe zagłówki oprócz tych ze zintegrowaną osłoną boczną, a jeśli tak, to czy wymiana jest prosta czy skomplikowana? Na koniec, czy taka osłona wpływa na składanie foteli – zakładam, że tak przy próbie ich kompletnego złożenia, ale bardziej mnie interesuje wpływ na odchylanie foteli przy próbie zajęcia miejsca z w trzecim rzędzie z tyłu.
- kamera cofania – czy pokazuje linie toru jazdy adekwatnie do skrętu kół?
- pakiet innowacyjny - czy warto zamiast kupowania oddzielnie kamery cofania i pakietu lusterka dołożyć prawie 2.5k i kupić pakiet innowacyjny? Aktualnie mam w Infiniti odpowiedniki line assist i side assist i akurat line assist bardziej mnie irytuje niż wspiera, bo brzęczy jak tylko np. próbuję wyjrzeć ze swojego pasa ruchu przed ciężarówkę przede mną. Może jednak line assist w połączeniu z ACC daje już przedsmak autonomicznej jazdy i np. przy wakacyjnym wypadzie przez 1500km może odciążyć skutecznie kierowcę? Cenię sobie za to w trasie i na jezdniach wielopasmowych side assist, pamiętam w życiu ze dwa razy kiedy nie miałem jeszcze tego asystenta i jak jakiś samochód ukrył mi się w martwym polu i mało brakowało do przycierki czy nawet czegoś poważniejszego.
- zawieszenie adaptacyjne DCC – niektórzy testerzy piszą, że jest fantastycznie komfortowe na dziurawych drogach, ja jednak na jeździe próbnej Touranem z felgami 18” i ze zwykłym zawieszeniem nie miałem mu nic chyba do zarzucenia nawet na gorszych nawierzchniach. Ktoś ma lub chociaż testował i widzi sens w zawieszeniu DCC?
- Dynamic Light Assist – po tym co przeczytałem w tym temacie, wydaje mi się, że same TOP led to zaledwie połowa sukcesu, bo nie świecą zbyt daleko. Mam rację?
- pakiet zimowy – czy przy przedniej szybie ogrzewanej warto brać ten pakiet? Czy przy tapicerce nie-skórzanej ogrzewanie foteli się przydaje?
- ogrzewana przednia szyba – czy widać druciki, czy ogrzewanie odbywa się jakoś inaczej?
- pakiet cargo – czy dobrze zrozumiałem, że nawet w wersji wyposażenia Highline bez tego pakietu (lub pakietu 230V) nie będę miał światła w bagażniku poza słabymi diodami pod dachem? Czyli innymi słowy, trzeba brać?
- czy warto brać rozszerzoną gwarancję, np. do 4 lat i 80k km? 1600zł to nie tak dużo, gdyby miały wyjść jakieś problemy.
Przepraszam za długą formę, ale chyba już tylko te kilka kwestii dzieli mnie od podjęcia decyzji :-)
Serdeczności,
Konrad
freebaby pisze:cześć,
jak u was wygląda sprawa z usterkowością ? u mnie wyszło kilka drobnych spraw i jestem ciekawy czy ktoś miał już z tym problemy, a może coś na co warto zwrócić uwagę przed zakończeniem gwarancji.
1. ostatnio usterka zamka klapy bagażnika - nie można otworzyć
2. nie otwierający się schowek centralny w desce rozdzielczej - szczególnie nasila się latem
3. nie otwierająca się klapka multimediów - podobnie jak w p.2
4. radio (composition media) co jakiś czas po włączeniu zapłonu audio radia działa, natomiast wyświetlacz jest wyłączony.
mieliście już jakieś usterki, mniej lub bardziej poważne ?
Przez 1,5 roku użytkowania:freebaby pisze:cześć,
jak u was wygląda sprawa z usterkowością ?
mieliście już jakieś usterki, mniej lub bardziej poważne ?
W ubiegłym roku kupiłem stalowe felgi 16" i do tego Continentale TS 830 w rozmiarze 205/60/16.elkrecik pisze: szukam zimówek, dzwonił dealer z pytaniem czy byłbym zainteresowany kompletem felgi + opony ale 16 cali, ceny jeszcze nie znam. Warto ? Wyższa opona to większy "efekt pływania" po drodze, zastanawiam się czy warto. ?
Nie jest za mała. Auto wygląda OK. Nie mam co prawda zdjęcia mojego auta ale załączam poglądowe Tourana Trendline na standardowych stalowych 16.elkrecik pisze: Macie Panowie może fotke jak auto wygląda na 16- nie za mała felga jak na tak duże nadkole?
Ciapek pisze:Czy jest ktoś kto brał Tourana w leasing?
Chętnie bym pogadał.