problem ze wspomaganiem kierownicy
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
sprawdz polaczenia (wiazka magla), bezpieczniki ABS, aby zrobic adaptacje w 03 ABS musisz wejsc przez 'security access'
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
No tak próbuje ale nie przyjmuje kodu 40168 ani tego 2
Z ABS vcds łączy się
Z ABS vcds łączy się
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Lecę do auta, poklikam i się odezwę i autoscan podrzucę jak nie odstrzeli.
Znalazłem coś takiego w necie i też nie pomaga.Trochę inny soft ale wiadomo o co chodzi.
Znalazłem coś takiego w necie i też nie pomaga.Trochę inny soft ale wiadomo o co chodzi.
- Załączniki
-
- maglownice.pdf
- (149.3 KiB) Pobrany 189 razy
Ostatnio zmieniony śr lip 20, 2016 20:19 przez piotrekfire, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
miałem ten sam problem co ty. Rozwiązałem to w sposób następujący
w grupie 044 ---> aby uzyskać dostęp do g85 w adaptacjach musiałem w 16 security access wpisać kod dostępu (vcds podpowiedział mi jaki) i dopiero po uzyskaniu dostępu do security access w adaptacjach pojawiła się pozycja umożliwiająca wyłączenie g85. Długo do tego dochodziłem ale udało się.
Później w grupie 044 został mi taki błąd i pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Oprócz tego miałem błąd w grupie 03 o którym parę postów wyżej kolega piotrekfire pisał.
Próbowałem robić adaptację g85 w grupie 03 ale to nic nie zmieniało. kontrolka się paliła a basic seeting pisało, że wszystko jest OK.
w grupie 044 wszedłem w basic setting i tam w grupie 060 adjustment of g85 dokonałem adaptacji.
Jak miałem kierownicę idealnie prosto to kąt skrętu pokazywało coś +14 i informacja była że niemożliwym jest przeprowadzenie adaptacji. VCDS tutaj podpowiada, że dopuszaczlny zakres to -4,5 do +4,5 stopnia
Przekręciłem kierownicę minimalnie w lewo, uzyskałem około +4 kąt. Wtedy kliknąłem na ON w VCDS i maxymalnie kręciłem kierownicą w lewo a następnie w prawo. Po wszystkim przycisk done, go back. kontrolka na desce zgasła, błedu brak.
W grupie 03 ABS żadnych adaptacji nie wykonywałem
Nie wiem czy tak miałem zrobić, ale efekt jest taki że błędów i w grupie 03 i 044 brak, wszystko śmiga
Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności. Wszystko śmiga, kierownica prosto, jak puszczę to auto prosto jeedzie
w grupie 044 ---> aby uzyskać dostęp do g85 w adaptacjach musiałem w 16 security access wpisać kod dostępu (vcds podpowiedział mi jaki) i dopiero po uzyskaniu dostępu do security access w adaptacjach pojawiła się pozycja umożliwiająca wyłączenie g85. Długo do tego dochodziłem ale udało się.
Później w grupie 044 został mi taki błąd i pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Oprócz tego miałem błąd w grupie 03 o którym parę postów wyżej kolega piotrekfire pisał.
Próbowałem robić adaptację g85 w grupie 03 ale to nic nie zmieniało. kontrolka się paliła a basic seeting pisało, że wszystko jest OK.
w grupie 044 wszedłem w basic setting i tam w grupie 060 adjustment of g85 dokonałem adaptacji.
Jak miałem kierownicę idealnie prosto to kąt skrętu pokazywało coś +14 i informacja była że niemożliwym jest przeprowadzenie adaptacji. VCDS tutaj podpowiada, że dopuszaczlny zakres to -4,5 do +4,5 stopnia
Przekręciłem kierownicę minimalnie w lewo, uzyskałem około +4 kąt. Wtedy kliknąłem na ON w VCDS i maxymalnie kręciłem kierownicą w lewo a następnie w prawo. Po wszystkim przycisk done, go back. kontrolka na desce zgasła, błedu brak.
W grupie 03 ABS żadnych adaptacji nie wykonywałem
Nie wiem czy tak miałem zrobić, ale efekt jest taki że błędów i w grupie 03 i 044 brak, wszystko śmiga

Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności. Wszystko śmiga, kierownica prosto, jak puszczę to auto prosto jeedzie

- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Dzisiaj rano. Włączyłem zapłon- czerwona normalnie na krótko i zgasła. Odpaliłem wspomaganie chodzi ale "tyci, tyci" Zgasiłem, zapłon i żadna od wspom. się nie świeci, a ono znów "tyci, tyci"
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
fajny ten materiał co znalazłeś. Jak właśnie postępowałem w sposób analogiczny jak w tym opisie. Sam do tego dochodziłem metodą prób i błędów.piotrekfire pisze:Lecę do auta, poklikam i się odezwę i autoscan podrzucę jak nie odstrzeli.
Znalazłem coś takiego w necie i też nie pomaga.Trochę inny soft ale wiadomo o co chodzi.
Zastanawia mnie jedynie sens/powód wykonywania adaptacji w grupie 03 ABS, o czym koledzy wcześniej pisali. Nic takiego nie wykonywałem, w materiale który zamieściłeś też o tym nie wspominają.
Z ciekawości wszedłem w basic seeting w grupie 03 ABS. Tam w kanale odpowiedzialnym za G85 mam napisane chyba w trzeciej kratce na zielono"OK".
-- Cz lip 21, 2016 10:30 --
piotrekfire pisze:Dzisiaj rano. Włączyłem zapłon- czerwona normalnie na krótko i zgasła. Odpaliłem wspomaganie chodzi ale "tyci, tyci" Zgasiłem, zapłon i żadna od wspom. się nie świeci, a ono znów "tyci, tyci"
co to znaczy tyci tyci

- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Troche to dziwne co piszecie, ale skoro pomaga...
ja po wymianie magla nie wykonywalem zadnych adaptacji ani w 44 jak i 03, poprostu w 44---> adaptacje ----> kanal 09 wylaczylem G85, dlatego nie rozumiem, skoro G85 jest wylaczony w maglu, jego nastawy robisz w 44, logicznie myslac powinno sie to robic w 03 ABS, tak jak w maglu 1 i 2 GEN, gdyz auto korzysta z G85 w module kiery , a nie w maglu. Jesli np wymieniasz modul kiery na nowszy 5N0... i zintegrowane manetki, wtedy spowrotem aktywujesz G85 w maglu i tam robisz nastawy, gdyz nowe moduly kiery juz nie posiadaja G85 


- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
no dziwne
Widzisz u mnie po wyłączeniu G85 w 044 pojawił się błąd:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
W pdf-ie który podesłał kolega też piszą, że najpierw wyłącza się G85 w 044 a później wykonuje pkt 4. Nastawy podstawowe wewnętrznego czujnika kąta skrętu kierownicy bo pojawia się błąd który wyżej wymieniłem.
Piszesz, że nie wykonywałeś żadnych adaptacji w 044 i 03. Może dlatego, że w twoim przypadku po złożeniu wszystkiego do kupy kąt ustawienia kierownicy mieścił się w dopuszczalnym zakresie.
Sam już nie wiem
Widzisz u mnie po wyłączeniu G85 w 044 pojawił się błąd:
03803 - Steering Angle Sensor for Steering Aid: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
W pdf-ie który podesłał kolega też piszą, że najpierw wyłącza się G85 w 044 a później wykonuje pkt 4. Nastawy podstawowe wewnętrznego czujnika kąta skrętu kierownicy bo pojawia się błąd który wyżej wymieniłem.
Piszesz, że nie wykonywałeś żadnych adaptacji w 044 i 03. Może dlatego, że w twoim przypadku po złożeniu wszystkiego do kupy kąt ustawienia kierownicy mieścił się w dopuszczalnym zakresie.
Sam już nie wiem
- piotrekfire
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:39
- Auto:: 2.0 Tdi BKD 2005 DSG 140+
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
tyci,tyci
tzn. w trybie awaryjnym czyli minimalnie. Ale co dziwne nawet na zgaszonym po skręceniu kół magiel je prostował prawie na ok. Dziś wywaliłem ten III gen. i wstawiłem II. Tamten po opinii "fachowców" nie mógł się dogadać z ABS. Ciągle sypał błędem o braku komunikacji z nim.
Tylko nie wiem czemu. Miałem 1k0....C

Tylko nie wiem czemu. Miałem 1k0....C
-
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
koledzy mam tu tourana z 2007 r z błędem na maglu
znaleziono 1 błąd
00668-napięcie zasilania,zacisk 30
002-Dolna wartość skrajna przekroczona
Ramka zamrożona
napiecie 7.50v
pali się kontrolka na czerwono wspomagania brak
wszystkie kable sprawdziłem i są ok z aku idzie prąd 12 v jest na 2 pinowej wtyczce przy odpalonym silniku 14.4v
pytanie co może być miał ktoś podobną sprawe?silnik magla do wymiany?
znaleziono 1 błąd
00668-napięcie zasilania,zacisk 30
002-Dolna wartość skrajna przekroczona
Ramka zamrożona
napiecie 7.50v
pali się kontrolka na czerwono wspomagania brak
wszystkie kable sprawdziłem i są ok z aku idzie prąd 12 v jest na 2 pinowej wtyczce przy odpalonym silniku 14.4v
pytanie co może być miał ktoś podobną sprawe?silnik magla do wymiany?
pozdrawiam
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4957
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Z akurat może i dostawać nawet i 15V. Pytanie tyło jakie napięcie jest wewnątrz układu magla. Tam może być fake i problem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Specjalista
- Posty: 572
- Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
- Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
- Imię:: andrzej
- Lokalizacja: stavanger
- Podziękował: 82 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
no po błedzie widać że jest tylko 7,50v w maglu wiec pytanie do fachowców jest czy silnik wymienić czy da się coś jeszcze naprawić w tym czy też sprawdzić.
no i do kolegi wskoczył mój stary silnik wspomagania i działa wszystko .
dzieki temu u mnie już 3 generacji magiel siedzi =zmienia sie w instalacji tylko jedną wtyczkę tę 3 pinową, 2 pinowa czyli zasilanie zostaje ta sama można sobie skrócić kable ewentualnie jak ktoś chce ja na razie nie skracałem .
pinologia wtyczki 3 pinowej
1 - can L or/br
2- can H or/sw
3- plus sw
można kupić ori wiązkę tak jak pisał kolega yox wtedy trzeba zdjąć jeszcze akumulator do wymiany czyli jakieś 30 min więcej pracy ,jak kupię to też sobie podmienie
no i do kolegi wskoczył mój stary silnik wspomagania i działa wszystko .
dzieki temu u mnie już 3 generacji magiel siedzi =zmienia sie w instalacji tylko jedną wtyczkę tę 3 pinową, 2 pinowa czyli zasilanie zostaje ta sama można sobie skrócić kable ewentualnie jak ktoś chce ja na razie nie skracałem .
pinologia wtyczki 3 pinowej
1 - can L or/br
2- can H or/sw
3- plus sw
można kupić ori wiązkę tak jak pisał kolega yox wtedy trzeba zdjąć jeszcze akumulator do wymiany czyli jakieś 30 min więcej pracy ,jak kupię to też sobie podmienie
pozdrawiam
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
no to dodam coś od siebie tutaj.
Pali mi się żółta kontrolka kierownicy.
Widoczny błąd to:
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
Błąd po skasowaniu potrafi wrócić od razu lub na drugi dzień.
Nie ma błędów komunikacji. Scan idzie normalnie, nie tak jak w tym czy innym wątku, że przywiesza się tutaj na 20min.
Wcześniej zrobiłem:
- wymiana czujnika kąta skrętu pod kierownicą, adaptacja przebiegła bez problemów.
- zbieżność, auto jedzie jak po stole.
- kierownica na znaczniku.
Odnośnie tematów poruszanych w tym i innych wątkach o wspomaganiu, nie ma problemu z zapalaniem, rozrusznikiem, akumulatorem, ABSem.
Nigdy nie miałem problemów ze wspomaganiem, czy to podczas jazdy, czy na parkingu, przy małym czy dużym skręcie, skręca i odbija jak trzeba.
Od czego zacząć? Wiązka/wtyczki - czy gdyby coś było tutaj na rzeczy poszedłby scan bez problemu?
Pali mi się żółta kontrolka kierownicy.
Widoczny błąd to:
00573 - Steering Torque Sensor (G269)
Błąd po skasowaniu potrafi wrócić od razu lub na drugi dzień.
Nie ma błędów komunikacji. Scan idzie normalnie, nie tak jak w tym czy innym wątku, że przywiesza się tutaj na 20min.
Wcześniej zrobiłem:
- wymiana czujnika kąta skrętu pod kierownicą, adaptacja przebiegła bez problemów.
- zbieżność, auto jedzie jak po stole.
- kierownica na znaczniku.
Odnośnie tematów poruszanych w tym i innych wątkach o wspomaganiu, nie ma problemu z zapalaniem, rozrusznikiem, akumulatorem, ABSem.
Nigdy nie miałem problemów ze wspomaganiem, czy to podczas jazdy, czy na parkingu, przy małym czy dużym skręcie, skręca i odbija jak trzeba.
Od czego zacząć? Wiązka/wtyczki - czy gdyby coś było tutaj na rzeczy poszedłby scan bez problemu?