Strona 10 z 15

: sob mar 09, 2013 13:01
autor: aki
powiem tak że po zwykłej wymianie oleju jeszcze nigdy nie nastąpił wyciek, jeżeli by taka sytuacja miała miejsce to bym przyjechał do ciebie i myślę że byśmy się dogadali :D

na szczęście w moich autach nic nie cieknie tak więc ciągle się zastanawiam, zapytam mojego mechanika jak on to widzi czy warto czy nie, niby po takiej płukance jest jakaś różnica, z tego co wczoraj rozmawiałem z jednym z twoich klientów to nie ma żadnej różnicy po płukance, takie on ma odczucie.

: sob mar 09, 2013 13:03
autor: JacaTouran
seba244 pisze:
aki pisze:no ok, a powiedz mi np. przyjeżdżam do ciebie silnik nie cieknie, zgadzam się na ten zabieg, robisz co masz zrobić, wracam do domu i w trasie zaczęło cieknąć, jak rozpatrujesz taką reklamację?
Właśnie takich sytuacji sie obawiałem, a znam taki przypadek osobiście. W moim aucie robiłem płukankę ale tylko 1 raz. Może źle to robiłem :?( może) Czy to powtórze?, nie wiem.....

Ale na 100% nie jestem dalej przekonany do tych rzeczy, no chyba że ktoś mnie przekona to oczywiście.
napisz czym plukałes?

[ Dodano: Sob Mar 09, 2013 12:07 ]
aki pisze:co wczoraj rozmawiałem z jednym z twoich klientów to nie ma żadnej różnicy po płukance, takie on ma odczucie.
Tu nie chodzi o odczucie słuchowe cz nie wiadomo jaki roznice w jezdzie.
Tu chodzi o to, aby spuscic cały szlam z silnika, który powstaje podczas eksploatacji i utrzymanie silnika w higienie.


I pytanie zasadnicze jakie różnice chciałbyś zauważyć?
Namacalnie jest możliwe wykonać po zabiegu sprawdzin kompresji i wtedy różnice zobaczysz.
Są silniki które potrafią podczas eksploatacji utracać sukcesywnie moc nawet o 20 koni i dzieje się to tak wolno, że użytkownicy tego nie są w stanie wychwycic i równiez twierdzą, że auto jeżdziło jak i jeżdzi i nic się nie dzieje. Dopiero wizyta na hamowni i sprawdzenie mocy obrazuje im zaistniałą sytuację. Ale mimo to klient twierdzi, że on nic nie czuje i , że to nie możliwe.
Taka trochę abstrakcja, ale w realiach spotykana :bry:

: ndz mar 10, 2013 00:27
autor: seba244
czym płukałem?, LIQUI MOLY.

: ndz mar 10, 2013 00:59
autor: marnon
bardzo zaciekawił mnie ten temat... też w niedługiej przyszłości mam olej do wymiany, ale obstawiam że mój mechanik będzie negatywnie nastawiony do płukanki... tak samo jak mu mówiłem co myśli o olejach LM czy Motul - mówił mi że to wszystko ściema z jednej beczki leją do mniejszych i tylko logo się zmienia... pewnie temat rzeka... fakt jest taki że w Polsce można się spotkać z oszustami różnej maści, co chwilę coś wychodzi a to mięso jakieś lewe, a to paliwo chrzczone ,a to sól z drogi wiadomo gdzie... jednak wracając do tematu chyba się skuszę na taką płukankę , jeśli jest jakiś minimalny wyciek jak to mówią "delikatnie się poci" to oczywiście płukanka może bardziej rozszczelnić miejsce wycieku? tak na logike ;) Jaca Twoje doświadczenie robi różnicę tu na forum i to w dobrym znaczeniu! takich postów właśnie oczekuję od praktyka, a nie zasłyszane i powielane informacje niepoparte praktyką... podobnie sprawa ma się do paliw tzw zwykłe i premium, jedne powie że silnik pracuje lepiej ciszej a drugi że to marketing i ściema. Ja jednak też zrobię płukankę.

: ndz mar 10, 2013 01:04
autor: JacaTouran
marnon,

jak będziesz robił wymianę to kup płukankę PRO-TEC, jest lepsza niż liqui moly.
Z liqui moly polecam oleje.

: ndz mar 10, 2013 16:58
autor: marnon
JacaTouran pisze:marnon,

jak będziesz robił wymianę to kup płukankę PRO-TEC, jest lepsza niż liqui moly.
Z liqui moly polecam oleje.
na pewno się zwrócę do Ciebie żebym miał pewność jeśli chodzi o źródło.

mam pytanie:

widzę że sporo was wymienia samemu olej wiem że to nie problem mam tylko takie pytania:
1) co robicie ze starym olejem
2) czy zalewacie nowy filtr olejem lub smarujecie jego uszczelki nowym olejem przed zakręceniem ?

: wt mar 12, 2013 13:59
autor: Figo
marnon pisze:
JacaTouran pisze:marnon,

jak będziesz robił wymianę to kup płukankę PRO-TEC, jest lepsza niż liqui moly.
Z liqui moly polecam oleje.
na pewno się zwrócę do Ciebie żebym miał pewność jeśli chodzi o źródło.

mam pytanie:

widzę że sporo was wymienia samemu olej wiem że to nie problem mam tylko takie pytania:
1) co robicie ze starym olejem
2) czy zalewacie nowy filtr olejem lub smarujecie jego uszczelki nowym olejem przed zakręceniem ?
Witaj kolego filtr oleju to wkład nie ma tam czego smarować a stary olej ja np rozpalam ogień w piecu :P pozdro

: wt mar 12, 2013 14:24
autor: rasta
stary olej przyjmie każdy warsztat samochodowy. przeważnie pomieszczenia mają podgrzewane na zużyty olej, więc wezmą Ci z pocałowaniem ręki :P

: wt mar 12, 2013 14:31
autor: Muti
Figo pisze:nie ma tam czego smarować
Nową uszczelkę "pokrywki/zakrętki" trzeba posmarować

: wt mar 12, 2013 16:13
autor: JacaTouran
rasta pisze:stary olej przyjmie każdy warsztat samochodowy. przeważnie pomieszczenia mają podgrzewane na zużyty olej, więc wezmą Ci z pocałowaniem ręki
jak nie macie co zrobić z olejem przepracowanym to ja chętnie wezmę :piwo:

: wt mar 12, 2013 17:33
autor: marnon
śrubę którą spuszczacie ma jakąś uszczelkę? trzeba ją wymieniać ? spotkałem się z opiniami że mechanicy teraz wolą już odsysać olej tym "odkurzaczem" niż spuszczać.

: wt mar 12, 2013 18:11
autor: Muti
marnon, już wiele razy zmieniałem olej i nigdy nie wymieniałem podkładki uszczelniającej i trzyma. Normalnie spuszczaj i się nic nie bój :P

: wt mar 12, 2013 19:34
autor: jeżu
marnon pisze:śrubę którą spuszczacie ma jakąś uszczelkę?
Ma ale jej nie wymienisz tylko z całym korkiem.... 5zł z Febi 15374

: wt mar 12, 2013 19:35
autor: seba244
marnon pisze:śrubę którą spuszczacie ma jakąś uszczelkę? trzeba ją wymieniać ? spotkałem się z opiniami że mechanicy teraz wolą już odsysać olej tym "odkurzaczem" niż spuszczać.
Niby można wymienić jak ktoś chce..Koszt 4zł w ASO..Cena żadna.

[ Dodano: Wto Mar 12, 2013 18:35 ]
:P jeżu był szybszy

: wt mar 12, 2013 22:29
autor: JacaTouran
jeżu pisze:Ma ale jej nie wymienisz tylko z całym korkiem.... 5zł z Febi 15374
Nie prosciej podłożyć podkładkę miedzianą, która ułoży sie jak należy i nie będzie nieszczelnosci??