
Ile wycisneliście ze swoich Touranów?
- transporter0
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
- Auto:: 1.9TDI BXE 2009
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- viscum
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 20:12
- Auto:: 1.5 evo 7 os. 2020
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Z własnego doświadczenia dodam, ograniczeniem jest skrzynia i obroty.Ciapek pisze: Przy tych przy których już Touran się kulał czyli koło 200, nie pamiętam dokładnie, ale jak coś zjechało z lewego pasa i zaczelismy się rozpędzać to on powoli się oddalał.
Nowy Touran ma 177 KM. To musi iść szybciej.
W serii na V już nie ma mocy, a na VI jeszcze nie ma mocy. Odnosząc to do wątku z prędkością, przy 3000 rpm- prawdopodobnie BKD i BMN (nie wiem jakie są skrzynie po 2010 roku), będą miały wyższą prędkość maksymalną niż BMM i wszystkie 1.9 (poza nowym BMT z wirusem).
U mnie w serii przekroczenie 200 wymagało dobrych warunków, teraz 4300 rpm jest przy około 220 - przyspieszał jeszcze, ale dźwiękiem prosił, żeby już odpuścić.
W wątku nikt z posiadaczy BMM nie pisze, a przecież jest ich dużo więcej ?
A może mi się tylko tak wydaje ?
Potwierdzam - jest istotna różnica powyżej 200 km/h miedzy 140 PS a około 170 PS
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Mój bez DPF poszedł 220km/h i był jeszcze zapas. Fakt, że z nowymi pompkami mam teraz 186KM zamiast katalogowych 170KM.
Tak jak pisze Marynarz torowisk mało
Pozdrawiam
Tak jak pisze Marynarz torowisk mało

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
KriSSo mój ma nowe pompki plus brak "kołka" w wydechu i pewnie to jest przyczyna 
Używam tez od czasu do czasu uszlachetniaczy do przeczyszczenia całego układu paliwowego.
Autko jest zalane Motulem. Przypuszczam, że wszystko ma wpływ na osiągi. Fakt faktem, że nie katuje auta, żeby nie było. Sprawdziłem i mi wystarczy
Krystian z Tune Up stwierdził, że jak na silnik 170KM to nieźle za.....
Pozdrawiam

Używam tez od czasu do czasu uszlachetniaczy do przeczyszczenia całego układu paliwowego.
Autko jest zalane Motulem. Przypuszczam, że wszystko ma wpływ na osiągi. Fakt faktem, że nie katuje auta, żeby nie było. Sprawdziłem i mi wystarczy

Krystian z Tune Up stwierdził, że jak na silnik 170KM to nieźle za.....

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- wojtek66
- Przeglądacz
- Posty: 124
- Rejestracja: śr mar 13, 2013 15:53
- Auto:: highline avq 2003/04r
- Imię:: wojtek
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
yhym ale ja pytałem przy jakich obrotach zmieniac biegi zeby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie np 0-100km/h?.Mysle ze do 4000tys obr na min nie ma co krecić mimo ze wtedy silnik uzyskuje max moc.Czytałem ze do 3000, max do 3700obr na min wystarczy kręcić nie więcej..albo wtedy kiedy zmienijac bieg na wyższy załancza sie turbina czyli ok 1800-1900 obr na min
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Odp: Ile wycisneliście ze swoich Touranów?
Wszystko zależy od tego czy auto seria. Najlepiej to samemu wyczuć kiedy auto przestaje "ciagnac" i wtedy z 200obr wcześniej zmienić bieg.wojtek66 pisze:yhym ale ja pytałem przy jakich obrotach zmieniac biegi zeby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie np 0-100km/h?.Mysle ze do 4000tys obr na min nie ma co krecić mimo ze wtedy silnik uzyskuje max moc.Czytałem ze do 3000, max do 3700obr na min wystarczy kręcić nie więcej..albo wtedy kiedy zmienijac bieg na wyższy załancza sie turbina czyli ok 1800-1900 obr na min
Co do zmiany biegów, jaki sens ma zmiana biegu zaraz jak turbina zaczyna działać? Żeby jeździć długo i bezawaryjnie trzeba "krecic" auto pod 2500-2800 na każdym biegu,a i czasem do oporu. Jest to zdrowe dla dwumasy, turbiny i układu korbowo - tłokowego. Mam zrobione prawie 240tyskm, a turbina nigdy nie czyszczona i nigdy nie złapał notlaufa i trzyma ciśnienie. Także warto się zastanowić, czy oszczędność pół litra na 100km nie będzie później wydatkiem na turbine i dwumas.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- grzdu
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: czw sie 29, 2013 22:32
- Auto:: 2.0 TDI '04 BKD HIGHLINE
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Ile wycisneliście ze swoich Touranów?
A ja moją seryjną 140-tką 190 km/h na A1 i przyznam że zapas pod butem jeszcze był ale była też małżonka obok 


Pozdrawiam,
grzdu