jarry pisze:oporność kołka powinna wynosić w temp. pokojowej 0,2-0,3 ohm, nie wolno tego mierzyć zwykłym miernikiem tylko czteroprzewodowym metodą Kelvina
Mów do mnie jeszcze
Dla mnie diagnoza jest prosta - jeżeli świeca nie kosztuje 200PLN to wymienię ją przy okazji rozbiórki pieca, żeby go za jakiś czas drugi raz nie rozbebeszać
A jak się okaże, że czyszczenie i nowa świeca nic nie pomogły to sprzedam piec (zostawię nową świeczkę na zapas, albo też sprzedam jak nie będzie pasować) i zakupię jakiś używany piecyk.
To ile świeczka do takiego piecyka?
------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: Redir Fail!
Part No: 5K0 963 272 E
Component: Standheizer 041 4709
Revision: 00041000 Serial number: 09021534000000
Coding: 0011012
Shop #: WSC 21016 123 56496
VCID: 326018969275778C
------------------------------------------------------
ja wymieniałem w sharanie w poprzednim sezonie zimowym i płaciłem za nową świecę 110 zł... myśle, że tu będzie podobnie...
Możesz się o tą świeczkę zapytać profilaktycznie, ale po tym co się w Etce doczytałem, raczej na nią nie liczę.
Cytat z Etki:
Świeca żarowa z kontrolą płomienia -Q8-
q zwracać uwagę na prawidłowe zamocowanie
q wymontowanie i zamontowanie → Rozdział
Wskazówka
W wersji na olej napędowy (Diesel) na rurze spalania jest na stałe zamontowany element grzejny podgrzewania paliwa -Z66-. Przewody są połączone z przewodami świecy żarowej z kontrolą płomienia -Q8-. W tej wersji należy wymienić całą rurę spalania, jeśli świeca żarowa z kontrolą płomienia -Q8- jest uszkodzona.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
W Elsie jest jeszcze mowa o wymianie jakiejś uszczelki przy każdym rozbieraniu pieca. Konieczne, czy serwisowe podejście, żeby koszta wygenerować przy robocie?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
w naszych warunkach obejrzeć, jak wygląda dobrze można przesmarować czymś do uszczelek gumowych i założyć, mi się jeszcze nie zdarzyło żeby były z nią problemy
Hmmm... dziś jeszcze raz obadałem ogrzewanie.
Załączyłem kilka razy, żeby wyeliminować zapowietrzenie.
Efekty. Faktycznie załącza się i słychać chyba ten wentylator komory spalania, chodzi przez pewien czas równomiernie, potem zaczyna bulgotać i wentylator przyśpiesza, i po ok 10 sekundach zwalnia, chwila przerwy i drugi raz to samo i błąd (no flame). W czasie bulgotania temperatura w dogrzewaczu rośnie o te 7-8 stopni, więc płomień się chyba na chwilę pojawia, ale nie utrzymuje.
Co tam się zbiera w tej komorze spalania, że trzeba ją czyścić lub wymieniać?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Rauko, a jak zgubi płomień to dymi po tym? Jak nie tzn,zę świeca działa,a jest zasyfiona i nie wykrywa płomienia..
A zasyfia się sadzą ze spalania czystego diesla...Rozbierze i zobaczysz ile jest sadzy w środku.Poczyścisz wszystko dokładnie i powinien zatrybic
Na kilka odpaleń i po 2 próby na odpalenie tylko raz lekko zadymił.
Tak tylko opisuje, bo i tak mam już zaplanowaną rozbiórkę.
PS. Aktualizacja. Zrobiłem test świeczki i w 2 grupie doszło do 0,98.
Rozumiem, że to źle? Czy w takim wypadku kupować drugi piecyk, czy mimo wszystko najpierw wyczyścić?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Webasto podaje w dokumentacji tylko oporność przy temperaturze pokojowej, więc tu bym położył nacisk od jakiej oporności startuje test, 0,98ohm na końcu testu nie wygląda dla mnie podejrzanie
Od jakiej startuje to chyba ciężko powiedzieć bo raczej krótko się wyświetla.
Na pewno nie więcej niż 0,4, ale możliwe że 0,3x - test robiłem dzisiaj przy -17 (prawie jak w pokoju )
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2012 14:53 przez Rauko, łącznie zmieniany 1 raz.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Tak profilaktycznie rozglądam się za komorą spalania i wydaje mi się, że coś znalazłem. http://allegro.pl/palnik-webasto-thermo ... 63126.html
Zdaje się, żę to to i bazując na Twoim manualu to TYP-1 (króciec).
A dla zainteresowanych tematem w późniejszym terminie link do aukcji użytkownika, bo link do aukcji z czasem wygaśnie.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Witam.. Mam kilka pytań dotyczących Dogrzewacza w moim VW.
1. Do jakiej temeratury powinien dogrzac Dogrzewać (u mnie jest to 75 stopni C) przy około -10 C, w tym wieje chłodne powietrze mimo ze temperatura na maksa. Wentylator na maks obrotów.
2. Jak włączam silnik to słychac takie charakterystyczne tik tik przez jakś chwilę.
3. Problem z wentylatorem, gdyz kiedy włączam z pozycji 0 na 1, i wyżej jest taki charakterystyczne świszczenie lecz nie jest to zawsze czy ktoś miał podobną sytuację.