Ile wam pali autko ???

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
luigisq16
Specjalista
Posty: 608
Rejestracja: pt sty 11, 2013 02:17
Auto:: 1.6 TDI 2016r
Imię:: Ludwik
Lokalizacja: Oława/Brzeg Dolny
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Post autor: luigisq16 »

transporter0 pisze:jest bardziej ekonomiczny od poprzedniej A klasy 170CDI w automacie.
Bo to dobra furmanka :mrgreen:
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

5,7l Piła - Katowice
ozzi
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 21:48
Auto:: VW TOURAN -AZV - 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ozzi »

Witam wszystkich śledzących ten wątek. Tak się zastanawiam nad tymi wynikami spalania, które zamieszczacie i dochodzę do wniosku że to czysta abstrakcja. Bo w jaki sposób możemy zweryfikować ile nasze turanki spalają jeśli nie przyjmiemy jednakowej dla wszystkich metody pomiarowej. Chciałbym zaproponować wielki test spalania. Na czym by polegał? Po pierwsze należy dokonać podziału na ON i Benzyne. Po drugie auta biorące udział w teście nie mogą być zawirusowane. A po trzecie sam test musi być wykonany na zaproponowanym odcinku testowym, który w zależności z jakiego jesteśmy regionu zostanie wskazany i zaakceptowany.

Troszkę się rozpisałem :) proszę wyrozumiałość ale to chyba pierwszy mój post.

Z uwagi, że jestem z Wrocka i często przemierzam trasę Wrocław-Legnica proponuję test właśnie na tym odcinku -- autostrada A4 od stacji do stacji na tempomacie prędkość ustawiona na 120 km\h -- oczywiście test należy przeprowadzić przy sprzyjających warunkach atmosferycznych nie takich jakie są za oknem :)

Mój pierwszy pomiar to trasa Legnica- Wrocław komputer podał średnie spalanie 6.1 L
auto T1 2004 rok silnik AZV 100kW


Proszę wszystkich chętnych do włączenia się do dyskusji może wypracujemy lepszą metodę, chciałbym wiedzieć czy pomysł jest godny uwagi ( może należy stworzyć osobny temat dotyczący tego testu )


Z racji tego, że kilka razy w roku pojawiam się w CZD dziecka mogę zaproponować drugi odcinek testowy np. od Piotrkowa Trybunalskiego do Tomaszowa Mazowieckiego

To tyle czekam na opinie i sugestie
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: marnon »

ozzi oczywiście Twój pomysł jest godny polecenia, ale wydaje mi się że mało realny, żeby użytkownicy się umówili i sprawdzali spalanie na jednym odcinku testowym, pomysł masz dobry bo wszyscy tankują to samo paliwo, jadą tą samą trasę itp ale wyniki wg mnie będą zbliżone do siebie... a tak każdy podaje jakie ma spalanie w różnych warunkach, na różnym ogumieniu ( większe koło większe spalanie) itp. ten temat bardziej jest taki informacyjny bo najważniejsze ogniwo w tym teście to połączenie noga kierowcy z pedałem gazu... od tego dużo zależy, a nie ma co się spinać jeśli ktoś pisze że ma 2.0tdi 18' koła na profilu 225/40 i spalił mu 4l/100 jadąc 2m za tirem :P
ozzi
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 21:48
Auto:: VW TOURAN -AZV - 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ozzi »

Właśnie o to mi chodzi aby wszyscy ci , którzy wezmą udział w teście zrobili go rzetelnie :). Chodzi mi o to żeby wyniki były zbliżone do siebie wtedy porównamy wyciągniemy średnią arytmetyczną i mamy punkt orientacyjny. Jak ktoś jadąc za jakiś czas ponownie odcinek testowy zauważy wynik znacznie odbiegający od normy wtedy może sam dla siebie wyciągnąć wnioski.

To jest propozycja, zabawa i próba odpowiedzenia na pytanie "Ile wam pali autko" :)
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

ozzi pisze:Chodzi mi o to żeby wyniki były zbliżone do siebie
Zbliżone muszę być warunki wykonania pomiaru, a nie wyniki.
Obrazek
Obrazek
ozzi
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 21:48
Auto:: VW TOURAN -AZV - 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ozzi »

KriSSo oczywiście dlatego na wstępie zaproponowałem przejazd odcinkiem testowym - czyli metoda pomiarowa jest. następnie uśrednimy wyniki pomiarów i będziemy mieli punkt odniesienia do dalszych rozważań ( punkt odniesienia to oczywiście nie jest ideał - ale na podstawie dyskusji o metodzie pomiarowej można zrobić doktorat :)
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Ja tam mogę teraz dodać od siebie że to nie ma sensu bo i tak wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu rozmiaru ogumienia i oczywiście od techniki jazdy. U mnie na 195/65/15 jak się postaram to na komputerze mogę uzyskać wynik 5,5L/100 w mieszanym a jak chciało się żeby silniczek trochę lepiej popracował to i 14L/100 nie było problemem :D
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

ozzi pisze:zaproponowałem przejazd odcinkiem testowym - czyli metoda pomiarowa jest
To nie jest metoda pomiarowa, tylko określenie pewnych warunków, w których chcesz wykonać ten pomiar ;-)
ozzi pisze:następnie uśrednimy wyniki pomiarów i będziemy mieli punkt odniesienia
A w jaki sposób chcesz zmierzyć to zużycie paliwa? Komputerem pokładowym? Tyle razy pisaliśmy na temat bzdur, które podaje MFA (w moim przypadku jest to rząd powyżej 1 litra). Pisałeś o rzetelności pomiaru - tym czasem jest ona niewielka już na etapie MFA, a co dopiero pozostałych zmiennych :).

Generalnie nasze wyniki są zupełnie nieporównywalne, bo wykonywane w zupełnie różnych warunkach, przy użyciu różnie kalibrowanych urządzeń. Za dużo zmiennych decyduje o zużyciu paliwa, by można było uzyskać dokładnie te same warunki.
Obrazek
Obrazek
ozzi
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 21:48
Auto:: VW TOURAN -AZV - 2004
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ozzi »

Moim zdaniem to jest metoda pomiarowa a wynik pomiaru należy odczytać z komputera pokładowego zapisując wynik średniego spalania na odcinku testowym.

Są różne metody pomiarowe, co do rzetelności pomiaru właśnie przeprowadzenie go na odcinku testowym ( 120 km\h na tempomacie dowolny odcinek autostradowy lub ekspresowy tak aby możliwie jak najwięcej chętny wzięło udział w teście) wyeliminuje skrajności. Przykład jazda 100 za autobusem lub np. zjazd ze szklarskiej poręby gdzie komputer może pokazać średnią niewiele ponad 4.

Przy odpowiednio dużej bazie pomiarowej przekłamania komputera będzie można pominąć i to tyle w temacie.

Tak jak już wcześniej pisałem to jest propozycja .zabawa dyskusja jest otwarta. Chodzi też o to że nie trzeba od razu z miejsca walić krytyką a może coś zaproponować kto będzie chciał przeprowadzić test serdecznie zapraszam:)
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

Damian15 pisze:Ja tam mogę teraz dodać od siebie że to nie ma sensu bo i tak wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu rozmiaru ogumienia i oczywiście od techniki jazdy. U mnie na 195/65/15 jak się postaram to na komputerze mogę uzyskać wynik 5,5L/100 w mieszanym a jak chciało się żeby silniczek trochę lepiej popracował to i 14L/100 nie było problemem :D
jeżeli piszemy o średnim spalaniu to z tymi 14 litrami trochę chyba pojechałeś :>
zdarzało mi się jechać autostradą odcinek ponad 300 km z prędkością 170-190 km/h i spalanie wyszło w granicach 9 litrów....
Pozdrawiam
ZWzPD
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Wyjedź z garażu zamknij drzwi stoi pracuje przejedź pierwsze 2-3 kilometry spokojnie i dalej następne 20 kilometrów ile fabryka dała na każdym biegu :P
Awatar użytkownika
Tomek
Przeglądacz
Posty: 140
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 17:45
Auto:: chwilowo bmw e46
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: Tomek »

Damian15
obawiam się, że do tych 14 i tak nie dobiję, ale takie jest moje zdanie ;)
Pozdrawiam
ZWzPD
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Tomek pisze:jeżeli piszemy o średnim spalaniu to z tymi 14 litrami trochę chyba pojechałeś :>
zdarzało mi się jechać autostradą odcinek ponad 300 km z prędkością 170-190 km/h i spalanie wyszło w granicach 9 litrów....
coś nie chce mi się wierzyć, czytałem kiedyś test kilku aut z róznych klas testowanych na zużycie paliwa w pobliżu swojej maksymalnej prędkości, poniżej 30 l/100km chyba żaden nie zszedł a były wyniki i powyżej 50 l/100km (oczywiście nie było tam aut typu Ferrari, Lambo czy inny Veyron, cywilne wersje Mercedesa, VW, BMW, Audi)

ze względu na powierzchnię czołową Tourana która ma największy wpływ na wynik w takim teście (często ludzie mylnie myślą że współczynnik oporu powietrza Cx ma na to główny wpływ) oceniałbym zużycie przy prędkości 180km/h na jakieś 15 do 17 l/100km
Ostatnio zmieniony pn kwie 01, 2013 15:47 przez jarry, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Damian15
Specjalista
Posty: 558
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 14:06
Auto:: Touran '03 AZV
Imię:: Damian
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Damian15 »

Tomek pisze:Damian15
obawiam się, że do tych 14 i tak nie dobiję, ale takie jest moje zdanie ;)
No tak ale zwróć uwagę że silnik od razu nie ma optymalnej temperatury 90 stopni.
ODPOWIEDZ