Strona 10 z 56

: pn mar 11, 2013 21:40
autor: luigisq16
transporter0 pisze:jest bardziej ekonomiczny od poprzedniej A klasy 170CDI w automacie.
Bo to dobra furmanka :mrgreen:

: sob mar 16, 2013 09:06
autor: seba244
5,7l Piła - Katowice

: ndz mar 31, 2013 23:03
autor: ozzi
Witam wszystkich śledzących ten wątek. Tak się zastanawiam nad tymi wynikami spalania, które zamieszczacie i dochodzę do wniosku że to czysta abstrakcja. Bo w jaki sposób możemy zweryfikować ile nasze turanki spalają jeśli nie przyjmiemy jednakowej dla wszystkich metody pomiarowej. Chciałbym zaproponować wielki test spalania. Na czym by polegał? Po pierwsze należy dokonać podziału na ON i Benzyne. Po drugie auta biorące udział w teście nie mogą być zawirusowane. A po trzecie sam test musi być wykonany na zaproponowanym odcinku testowym, który w zależności z jakiego jesteśmy regionu zostanie wskazany i zaakceptowany.

Troszkę się rozpisałem :) proszę wyrozumiałość ale to chyba pierwszy mój post.

Z uwagi, że jestem z Wrocka i często przemierzam trasę Wrocław-Legnica proponuję test właśnie na tym odcinku -- autostrada A4 od stacji do stacji na tempomacie prędkość ustawiona na 120 km\h -- oczywiście test należy przeprowadzić przy sprzyjających warunkach atmosferycznych nie takich jakie są za oknem :)

Mój pierwszy pomiar to trasa Legnica- Wrocław komputer podał średnie spalanie 6.1 L
auto T1 2004 rok silnik AZV 100kW


Proszę wszystkich chętnych do włączenia się do dyskusji może wypracujemy lepszą metodę, chciałbym wiedzieć czy pomysł jest godny uwagi ( może należy stworzyć osobny temat dotyczący tego testu )


Z racji tego, że kilka razy w roku pojawiam się w CZD dziecka mogę zaproponować drugi odcinek testowy np. od Piotrkowa Trybunalskiego do Tomaszowa Mazowieckiego

To tyle czekam na opinie i sugestie

: pn kwie 01, 2013 07:00
autor: marnon
ozzi oczywiście Twój pomysł jest godny polecenia, ale wydaje mi się że mało realny, żeby użytkownicy się umówili i sprawdzali spalanie na jednym odcinku testowym, pomysł masz dobry bo wszyscy tankują to samo paliwo, jadą tą samą trasę itp ale wyniki wg mnie będą zbliżone do siebie... a tak każdy podaje jakie ma spalanie w różnych warunkach, na różnym ogumieniu ( większe koło większe spalanie) itp. ten temat bardziej jest taki informacyjny bo najważniejsze ogniwo w tym teście to połączenie noga kierowcy z pedałem gazu... od tego dużo zależy, a nie ma co się spinać jeśli ktoś pisze że ma 2.0tdi 18' koła na profilu 225/40 i spalił mu 4l/100 jadąc 2m za tirem :P

: pn kwie 01, 2013 11:32
autor: ozzi
Właśnie o to mi chodzi aby wszyscy ci , którzy wezmą udział w teście zrobili go rzetelnie :). Chodzi mi o to żeby wyniki były zbliżone do siebie wtedy porównamy wyciągniemy średnią arytmetyczną i mamy punkt orientacyjny. Jak ktoś jadąc za jakiś czas ponownie odcinek testowy zauważy wynik znacznie odbiegający od normy wtedy może sam dla siebie wyciągnąć wnioski.

To jest propozycja, zabawa i próba odpowiedzenia na pytanie "Ile wam pali autko" :)

: pn kwie 01, 2013 11:36
autor: KriSSo
ozzi pisze:Chodzi mi o to żeby wyniki były zbliżone do siebie
Zbliżone muszę być warunki wykonania pomiaru, a nie wyniki.

: pn kwie 01, 2013 11:41
autor: ozzi
KriSSo oczywiście dlatego na wstępie zaproponowałem przejazd odcinkiem testowym - czyli metoda pomiarowa jest. następnie uśrednimy wyniki pomiarów i będziemy mieli punkt odniesienia do dalszych rozważań ( punkt odniesienia to oczywiście nie jest ideał - ale na podstawie dyskusji o metodzie pomiarowej można zrobić doktorat :)

: pn kwie 01, 2013 11:48
autor: Damian15
Ja tam mogę teraz dodać od siebie że to nie ma sensu bo i tak wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu rozmiaru ogumienia i oczywiście od techniki jazdy. U mnie na 195/65/15 jak się postaram to na komputerze mogę uzyskać wynik 5,5L/100 w mieszanym a jak chciało się żeby silniczek trochę lepiej popracował to i 14L/100 nie było problemem :D

: pn kwie 01, 2013 11:54
autor: KriSSo
ozzi pisze:zaproponowałem przejazd odcinkiem testowym - czyli metoda pomiarowa jest
To nie jest metoda pomiarowa, tylko określenie pewnych warunków, w których chcesz wykonać ten pomiar ;-)
ozzi pisze:następnie uśrednimy wyniki pomiarów i będziemy mieli punkt odniesienia
A w jaki sposób chcesz zmierzyć to zużycie paliwa? Komputerem pokładowym? Tyle razy pisaliśmy na temat bzdur, które podaje MFA (w moim przypadku jest to rząd powyżej 1 litra). Pisałeś o rzetelności pomiaru - tym czasem jest ona niewielka już na etapie MFA, a co dopiero pozostałych zmiennych :).

Generalnie nasze wyniki są zupełnie nieporównywalne, bo wykonywane w zupełnie różnych warunkach, przy użyciu różnie kalibrowanych urządzeń. Za dużo zmiennych decyduje o zużyciu paliwa, by można było uzyskać dokładnie te same warunki.

: pn kwie 01, 2013 12:16
autor: ozzi
Moim zdaniem to jest metoda pomiarowa a wynik pomiaru należy odczytać z komputera pokładowego zapisując wynik średniego spalania na odcinku testowym.

Są różne metody pomiarowe, co do rzetelności pomiaru właśnie przeprowadzenie go na odcinku testowym ( 120 km\h na tempomacie dowolny odcinek autostradowy lub ekspresowy tak aby możliwie jak najwięcej chętny wzięło udział w teście) wyeliminuje skrajności. Przykład jazda 100 za autobusem lub np. zjazd ze szklarskiej poręby gdzie komputer może pokazać średnią niewiele ponad 4.

Przy odpowiednio dużej bazie pomiarowej przekłamania komputera będzie można pominąć i to tyle w temacie.

Tak jak już wcześniej pisałem to jest propozycja .zabawa dyskusja jest otwarta. Chodzi też o to że nie trzeba od razu z miejsca walić krytyką a może coś zaproponować kto będzie chciał przeprowadzić test serdecznie zapraszam:)

: pn kwie 01, 2013 14:36
autor: Tomek
Damian15 pisze:Ja tam mogę teraz dodać od siebie że to nie ma sensu bo i tak wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu rozmiaru ogumienia i oczywiście od techniki jazdy. U mnie na 195/65/15 jak się postaram to na komputerze mogę uzyskać wynik 5,5L/100 w mieszanym a jak chciało się żeby silniczek trochę lepiej popracował to i 14L/100 nie było problemem :D
jeżeli piszemy o średnim spalaniu to z tymi 14 litrami trochę chyba pojechałeś :>
zdarzało mi się jechać autostradą odcinek ponad 300 km z prędkością 170-190 km/h i spalanie wyszło w granicach 9 litrów....

: pn kwie 01, 2013 14:48
autor: Damian15
Wyjedź z garażu zamknij drzwi stoi pracuje przejedź pierwsze 2-3 kilometry spokojnie i dalej następne 20 kilometrów ile fabryka dała na każdym biegu :P

: pn kwie 01, 2013 14:58
autor: Tomek
Damian15
obawiam się, że do tych 14 i tak nie dobiję, ale takie jest moje zdanie ;)

: pn kwie 01, 2013 15:24
autor: jarry
Tomek pisze:jeżeli piszemy o średnim spalaniu to z tymi 14 litrami trochę chyba pojechałeś :>
zdarzało mi się jechać autostradą odcinek ponad 300 km z prędkością 170-190 km/h i spalanie wyszło w granicach 9 litrów....
coś nie chce mi się wierzyć, czytałem kiedyś test kilku aut z róznych klas testowanych na zużycie paliwa w pobliżu swojej maksymalnej prędkości, poniżej 30 l/100km chyba żaden nie zszedł a były wyniki i powyżej 50 l/100km (oczywiście nie było tam aut typu Ferrari, Lambo czy inny Veyron, cywilne wersje Mercedesa, VW, BMW, Audi)

ze względu na powierzchnię czołową Tourana która ma największy wpływ na wynik w takim teście (często ludzie mylnie myślą że współczynnik oporu powietrza Cx ma na to główny wpływ) oceniałbym zużycie przy prędkości 180km/h na jakieś 15 do 17 l/100km

: pn kwie 01, 2013 15:37
autor: Damian15
Tomek pisze:Damian15
obawiam się, że do tych 14 i tak nie dobiję, ale takie jest moje zdanie ;)
No tak ale zwróć uwagę że silnik od razu nie ma optymalnej temperatury 90 stopni.