Muti pisze:Przeczytaj ten temat to znajdziesz informacje jaka skrzynie będzie dla ciebie odpowiednia.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Właśnie czytałem cały i wiem że do 1.9TDI 105 koni (tyle że do bluemotion) wkładane były też skrzynie KWD. Te są 160km/h przy 3000 obr., ale o silniku AVQ (101 koników) nikt nie pisał, żeby była jakaś szybsza. Czy podejdzie mi taka bez jakichś przeróbek? Po prostu wyjmij/włóż?
Co do skrzyń od 2.0 to pewnie nie było by tak prosto...
Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
podejdzie praktycznie kazda czy to z 1.9 tdi czy z 2.0 tdi nawet jeszcz einnych silnikow ale nie oto chodzi. Chodzi oto ze te skrzynie w turkach 1.9 mialy mimo 6 biegow sprzeglo 228mm. Te 6 biegowe ale z 2.0 maja sprzeglo 240 mm. Dlatego tez maja inny zamach-nieco wiekszy wiec i dzwon skrzyni jest wiekszy. jednakze silniki 1.9 i 2.0 maja to samo podjescie pod skrzynie. Czyli do kazdego 1.9 tdi zapodasz i skrzynie i 5 biegowa i 6 biegowa i na 228 mm i na 240 mm. Zaden producent nie robi 30 rodzajow silnikow i 30 rodzajow skrzyn ktore nie beda zamiennie pasowac. Tak ajak roznica miedzy silnikiem bxe bls avq ajm asz jest znikoma. Zewnetrznie sa prawie takie same. Chesz miec dobre przelozenie to zaloz sobie skrzynie 5 biegowa GGU lub KBL albo jakas 6 biegowa z ibizy golfa leona ajm asz arl itp ale potrzebujesz wlasnie do tego wtedy poza skrzynia polosie i sprzeglo z zamachem. Jesli wezmiesz ta 5 biegowa KBL czy GGU to nic nie potrzebujesz. PRzekladasz i cieszysz sie ze masz szybsza skrzynie od tej co masz teraz.
wesol pięknie dziękuję za rozjaśnienie tematu. Teraz chyba każdy wie o co chodzi z wymiankami Oczywiście piwko leci
Tylko tak mi się nasuwa jeszcze jedno pytanie: czy ta o której ja wspomniałem 6 biegowa, a wkładana była do 105 kucy (toż przecież moc silnika podobna i pojemność ta sama), czyli KWD, też nie podeszła by "plug und play"? Jeśli nie, to będzie 5-tka i radość z jazdy po trasie
Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
Jeszcze raz. Wszystkie skrzynie z tdi czy to 1.9 czy 2.0 pasuja do twojego tdi. sa zamienne. Tyle ze te tzw prawdziwe 6 biegowe ( ja tak to nazywam) bo maja sprzeglo 240 mm beda u ciebie wymagaly wymiany poza skrzynia, polosi, poduszki zamachu sprzegla a anwet rozrusznika by to zatrybilo. Tu u ciebie to mozesz zapodac ta co chcesz ale bedzi droga jak pierun i do tego tez nei jest jakas wolna od wad i usterek albo mozesz zakupic skrzynie od starych tdi pod sprzeglo 228 ( takie tez masz u siebie) i pokrewna do nich GGU i najdlusza 5 biegowa KBL. Te skrzynie ggu i kbl sa wolen od wad. nie slyszalem o problemach z nimi. Tylko dla tego ze sa mega dlugie sa rozchwytywane i dlateog tez kosztuja okolo 1000 zl bo tak to skrzynia z golfa 4 1.9 tdi VP jest dosc tania bo cos kolo 300-400 zl. Czemu ci co im padaja te skrzynie w turkach usilnie kupuja jakas kolejno padline za 1400 zl to ja nie rozumiem jak moga miec za 400 zl pozadna skrzynie w sumie z tymi samymi przelozeniami ale mniej biegow bo tylko 5 . Przynajmniej nie nameczy sie ta zmianą biegow.
Tyle ze nie sa tak niezawodne jak poczciwe 5 biegowe. Poza tym mysle ze taka kbl gdzie przy 3000 obr jest 172km/h to zadowoli juz nie jednego milosnika szybkiego poruszania sie.
Przecież 5biegow MQ250, to to samo co 6 biegów MQ250, tylko z dolozonym 6 biegiem. Konstrukcja dokładnie taka sama,a że trzeba o poziom oleju dbać, to co innego
Tak zgadza sie ale ile sie wymienia skrzyn biegow w golfach 5 touranach itp? Calymi garsciami. Ile padlo skrzyn biegow w golfie 4 tych 5 biegowych? Sporadycznie. Luz walka sprzeglowego to tez domena 02M.
Myślę że jeśli istnieje możliwość 6 biegów bez żadnych przeróbek, to się na nią pewnie zdecyduję, bo nasz touran to dość specyficzne auto, dość wysokie i ciężkie, w odróżnieniu od golfa czy podobnych i myślę że 1 bieg więcej pozytywnie wpływa na komfort jazdy i przede wszystkim spalanie. Poza tym przyzwyczaiłem się już do 6 biegów i czegoś by mi pewnie brakowało
W każdym razie dziękuję Wam za rozjaśnienie tematu
Piwko dla Ciebie Muti też
Gesendet von meinem H60-L12 mit Tapatalk
Był AVQ 2003 delikatnie podkręcony, jest DFGA 2017 DSG
Jest fajna skrzynia MYP 6b ale z 1.6 tdi, teoretycznie powinna podejsc bo to mq250 i dzwon jest taki sam jak w innych skrzyniach (sam mam osie z 1.6 tdi) w tym 6b przy 3 tys ma 180 km/h
W tym sek ze te 6 biegowe to awaryjne i drogie. Wole tansza 5 biegowa z wiekszym przelozeniem plus to ze nie psuje sie. I tez bez przerobek.
Evo12 pisze:est fajna skrzynia MYP 6b ale z 1.6 tdi, teoretycznie powinna podejsc bo to mq250 i dzwon jest taki sam jak w innych skrzyniach (sam mam osie z 1.6 tdi) w tym 6b przy 3 tys ma 180 km/h
Ciekawe to co piszesz ale ja mam inne wiesci na temat tej skrzyni:
1 bieg i 3000 obr = 29 km/h
2 bieg = 50 km/h
3 bieg = 75 km/h
4 bieg =104 km/h
5 bieg =135 km/h
6 bieg = 168 km/h