Właśnie podłączyłem w moim takie jak opisuje tutaj Turanek czyli "chińczyki". Wydawałoby się prosta sprawa wziąć masę i podłączyć pod światło cofania. Tak też zrobiłem, ale jest jakiś myk, czujniki pokazują idealnie odległość, wyłapują przeszkody, ale tylko przy włączonym zapłonie i biegu wstecznym. W momencie uruchomienia silnika i cofaniu wszystkie czujniki zaczynają wariować pokazują różne odległości, nawet te które nie mają co wyłapać. Próbowałem podłączyć do zasilania z gniazda zapalniczki podczas pracy silnika i jest wszystko cacy. Kto mi powie co to za czary-mary ?Turanek pisze:???STYLON pisze:kącikowicza Touranek![]()
Odnośnie nieoryginalnego - wystarczy masa i podłączenie pod światła cofania - błędów to nie wywoła.
Co do oryginalnego - wygląd pudełka niewiele mówi, ważne są numery i indeksy. Ponieważ twój rocznik Tourana i sterownik Octavii dzielą "lata świetlne" zmian technicznych byłbym sceptyczny czy tylko podłączenie wystarczy do poprawnego działania. Zawsze możesz spróbować, dowiemy się czegoś nowego
Czujniki parkowania / cofania - na co zwrócić uwagę
- rekin
- Użytkownik
- Posty: 186
- Rejestracja: ndz maja 08, 2011 18:34
- Auto:: Touran 1, 9 TDI BKC , 200
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Ścinawa DLU
-
- Przeglądacz
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 30, 2013 12:21
- Auto:: 1T2 BLS MY08
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Krakow
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Odgrzeje temat. Mam pytanie... wie ktos gdzie oryginalnie montowany jest modul parktronika w poliftach, w ktorych jest park assistant? Na necie czytam, ze w bagazniku z tyl na prawym boku stojac przodem do bagaznika a ETKA pokazuje, ze z przodu tak jakby pod kokpitem po stronie pasazera. Wie ktos jak sie do tego badziewia dobrac? Dzieki.
Marcin
-
- Przeglądacz
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 30, 2013 12:21
- Auto:: 1T2 BLS MY08
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Krakow
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
A masz park asystenta czy tylko PDC tyl? Chociaz nie wiem czy tourany z tylko PDC tyl wogole byly bo gdzies czytalem, ze nie...Thx. M
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 12:18 ]
Edit:
Dla tych, ktorzy kiedys szukaliby centralki parktronika a maja polifta z PLA to znajduje sie ona pod kierownica w okolicy CECM. Z tylu jest tylko jeden brzeczyk.
[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 12:18 ]
Edit:
Dla tych, ktorzy kiedys szukaliby centralki parktronika a maja polifta z PLA to znajduje sie ona pod kierownica w okolicy CECM. Z tylu jest tylko jeden brzeczyk.
Marcin
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Czyli kątowe? Bo wstępnie patrzyłem na zderzak z wymiarami i wydają mi się że zastosowałbym symetryczne. Muszą być "pod katem"? Hak nie mam za czym idzie szeroka belka...andrz3j pisze:asymetryczne
Z manuala patrzyłem na te ale raczej za drogie..... Ciężko stwierdzić np jak by było z takimi np (w kolorze by sie przydały)
http://www.allegromat.pl/aukcja137628

http://www.allegromat.pl/aukcja137630

- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Asymetryczne czyli czujniki skrajne maja mniejszy zakres aby podczas robienia zatoczki nie łapały np kwietnikow na chodniku. Pozatym maja bardzo duzy kat działania w poziomie i pionie.Wiecej i dokladniejszy opis mozna znalezc w necie.
e-wit.pl/asymetryczny-czujnik-parkowania-rs4-wyswietlaczem-p-519.html
Pozatym dzieki temu ze sa asymetryczne nie lapia muru podczas wycofywania np. podworka... Czujniki są płaskie
U mnie tez jest belka w postaci przetloczki. Wymiarów trzymaj sie najlepiej tych co podałem w manualu przy robieniu otworow, bo mozna przy ostatnim szczegolnie otworze z prawej wpasc na belke.
Ze sprawdzonych i zachwalanych polecaja tez Valeo, parktronika.
Miałem na sprzedaż chinskie za grosze podobne do tych z 1 linku, zostaly mi po golfie ale szukałem o jak najmniejszej srednicy.
Te drugie z wygladu ma moj koles w astrze i jest zadowolony.
e-wit.pl/asymetryczny-czujnik-parkowania-rs4-wyswietlaczem-p-519.html
Pozatym dzieki temu ze sa asymetryczne nie lapia muru podczas wycofywania np. podworka... Czujniki są płaskie
U mnie tez jest belka w postaci przetloczki. Wymiarów trzymaj sie najlepiej tych co podałem w manualu przy robieniu otworow, bo mozna przy ostatnim szczegolnie otworze z prawej wpasc na belke.
Ze sprawdzonych i zachwalanych polecaja tez Valeo, parktronika.
Miałem na sprzedaż chinskie za grosze podobne do tych z 1 linku, zostaly mi po golfie ale szukałem o jak najmniejszej srednicy.
Te drugie z wygladu ma moj koles w astrze i jest zadowolony.
- andrz3j
- Specjalista
- Posty: 892
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
- Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
- Imię:: Andrz3j
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Instrukcja czujnikow parkowania Cobra podaje 85 mm ale przy takim wymiarze czujnik o srednicy 19 mm moze juz dotykac belki dlatego podalem 87 mm. Ale jesli zastosujesz czujniki o wiekszej srednicy to pomyslalbym o delikatnym zwiekszeniu tej odleglosci o 1 mm przy srednicy czujnika 21 mm. Powyzej wymiaru 87 mm zderzak delikatnie sie zagina i jesli wiercilbys wyzej to po zamontowaniu czujnika moglaby pojawic sie od góry delikatna szpara.
Jak trafilbys na belke to mozna zdjać zderzak, odkrecic belke i mocowania troche rozwiercic (zrobic fasolki) i delikatnie opuscic w ten sposób belke.
Podsumowujac jesli masz srednice czujnika 19 mm to wymiar 87 jest optymalny. Przy srednicy 21 mm mozesz wiercic na 88. Belka konczy sie na ok. (75) 76 mm
Jak trafilbys na belke to mozna zdjać zderzak, odkrecic belke i mocowania troche rozwiercic (zrobic fasolki) i delikatnie opuscic w ten sposób belke.
Podsumowujac jesli masz srednice czujnika 19 mm to wymiar 87 jest optymalny. Przy srednicy 21 mm mozesz wiercic na 88. Belka konczy sie na ok. (75) 76 mm