cieżko pali na zimnym silniku

gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Mój jak postoi przez noc na mrozie pod chmurką to pali od strzała, a jak w garażu to się męczy tak jak na filmie, który wcześniej załączyłem.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

PILNE

Nagrałem filmik z odpalania i 1 odpalanie jest z podłączonym czujnikiem temp.cieczy G62,a drugie z odpiętym. Zawsze przy odpiętym odpala dobrze,a z podpiętym ma problemy jak na filmie,czasem dłuzej trwa to wahanie czasem krócej.Na filmie akurat trwa to dłużej.

http://www.youtube.com/watch?v=B698miiejY4

I teraz gdzie szukać przyczyny? Raczej nie wygląda to na problem z paliwe,bo zawsze odpala dobrze bez czujnika,a jak tylko podłącze,to się zaczyna wahanie.. Czy to może być czujnik?Niby pokazuje dobrą temperaturę po podłaczeniu,podobną do otoczenia,a po kilku odpaleniach i paru sekundach chodzenia silnika poniosła się o 3st.czyli realne..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Najprościej będzie podmienić czujnik.... i sprawdzić... Różnica w odpalaniu jest diametralna.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Czujnik już zamówiony w ASO jutro będzie na 9...cena nieciekawa,ale trzeba szukać :/

Tylko jeśli pokazuje dobrą temperature w VCDS'ie to jest możliwe,że to będzie czujnik? Podobno jak odłaczy się G62 to temperature bierze z czujnika temperatury doładowania,a ta była może ze 4-5stopni niższa niż cieczy,czyli coś by mogło być na rzeczy...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Jak masz jakiś oddział Intercars w okolicy to zapytaj bo wiem,że maja oryginał i cena bardzo dobra do 50zł w detalu... ASO hmm? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Hmm no to zadzwonię jutro rano i jak będą mieli na miejscu to wezmę od nich,a jak nie to wezmę z ASO,żeby nie czekać znowu i w razie czego brać się za coś innego..Tylko teraz za co..nie wygląda to na uszczelniacze PD,bo paliwo wychodzi,ze ma ciągle..Jeszcze zobaczę jutro rano jak odpali bez czujnika..


Byłem przed chwilą odpalić po całej nocy bez czujnika i odpalił od dotknięcia i wszedł na ok 1100obr. i spadły do normalnych i chodził równiutko...oby to był czujnik...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Oby czujnik..... ;)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Czujnik wymieniony i dalej kicha.. :cry: Juz teraz nie wiem co sprawdzać..Podpowiedzcie coś :>
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Muti a jak stary masz akumulator? W jakim jest stanie?
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Muti ma nowy aku Varta Taki
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Hm, wiec i tak juz "rozebrał pół silnika" wiec te uszczelniacze pompowtrysków tez nie zaszkodzi wymienic...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Tylko wydaje mi się,że jak byłyby uszczelniacze walnięte,to po całej nocy nie odpaliłby na dotknięcie z odpiętym czujnikiem temp... :|
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
lupo4801
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: czw sie 11, 2011 21:21
Auto:: MK6 2.0 CFFB
Imię:: krzych
Lokalizacja: Ślaskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: lupo4801 »

Witam, mam ten sam problem w 2.0 16V TDI. Synchronizację wałków miał przed pierwszym uruchomieniem zimnego 3.53 zagadał dopiero (zawsze) za trzecim razem, po uzyskaniu temp. ok. 12 st.C 2.97. przestawiłem na 0.35 pali za pierwszym ale trzeba chwile pokręcić, dziś znów -0.74 na ciepłym, zobacze rano bo zmniejszy o 0.40 czyli będzie -0.35.
Tyle kombinacji, ale tak to wygląda i nie wiem dlaczego przyspiesza, obok czujnika połozenia wałka jest dzwignia z gruchą.
Więcej nie pisze, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Muti sprawdzałeś jak zachowuje się dawka wtryskowa i kąt wtrysku z podłączonym i z rozłączonym czujnikiem?
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Musi być zimny silnik?

Na ciepły:
Z czujnikiem
Dawka wtrysku ok.6,3-6,6mg/suw
kąt:6,6st
Bez czujnika:
Dawka:początkowo po odpaleniu ok.8,8mg/suw pózniej po chwili spada do ok.7,1mg
kąt 7,7st poczatkowo pozniej 6,6-7,1st
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ