Wyciek płynu chłodniczego G12+

Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Nie toleruje zamienników jeżeli nie muszę - czyli będę musiał i tak kupić zestaw w VW ;)

PS. No i kupiłem - koszt zestawu naprawczego przegubu wewnętrznego w ASO obok mnie 92PLN Brutto :)
Dostępność od ręki - ciekawe dlaczego.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

heja!

Słuchajcie.
Muszę dolać płyn chłodniczy bo mam prawie poziom minimalny.
Jaki kupić?
Z tego co pamiętam jak zaglądałem pod maskę to mam czerwony kolor.

pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

No jak w temacie G12+ Taki powinien być....
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

dlatego chciałem zapytać bo nie wiedziałem czy są różne :)

Czyli G12+
Czy on jest dostępny tylko w ASO czy powinien być dostępny w każdym motoryzacyjnym?
Bo to zapewne typ płynu chłodniczego. Pozostają jeszcze firmy jak Shell i Borygo itd. Tak mi się wydaje.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Teraz to on sie zdaje nazywa G12++ bo cos tam pozmieniali (albo to tylko chwyt marketingowy) I zdaje sie jako VW G12++ to tylko w ASO i o ile pamietam nie był jakis makabrycznie drogi. Zamienniki sa tyle ze pytanie czy mozna je mieszac, choc zakladam ze TAK. Jak w kazdym badz razie kupowałem w ASO...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

to również nasuwa się pytanie-skąd mam wiedzieć jaki ja mam teraz płyn jak może nie można ich mieszać.
Jak ten G12++ jest makabrycznie drogi to też nie wiem czy jest sens na dolewkę taki kupować.
hmmm

/na allegro znalazłem...
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-g12-a ... 74045.html

taki?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

no dokładnie taki i cena w ASO wcale NIE makabryczna tylko jakas podobna do tej z allegro... powiem tak, ja tez nie wiedziałem co mam dolałem G12++ i... nic sie nie stało :mrgreen:
Jak masz gdzies ASO pod reka podjedz to kupisz od reki a kto wie moze bedzie tanie bo bez przesyłki
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

G12++ szło do troszkę do nowszych roczników. Ty masz G12+ (G12++jest spokojnie mieszalny z G12+) Możesz je kupić w Aso jak chcesz albo w sklepach motoryzacyjnych. Są zamienniki z Basf, Hepu itp. Są mieszalne. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

kupiłem płyn G12++ w VW

Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
| MIN> |. Wcześniej był przy dolnej kresce.
Dolać ten płyn do połowy bańki czy ma być na tej podziałce jak jest teraz?
Silnik był zimny. Nie odkręcałem na ciepłym.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW

Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
| MIN> |. Wcześniej był przy dolnej kresce.
Dolać ten płyn do połowy bańki czy ma być na tej podziałce jak jest teraz?
Silnik był zimny. Nie odkręcałem na ciepłym.
Jak doszedł do górnej kreski to doszedł do MAX a nie do MIN. Ja tez tak czasem mam po odkręceniu korka. Nie dolewaj płyn ma byc pomiedzu MIN a MAX :)
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Post autor: shaman82 »

Ja dolałem koncentratu Prestone. Bezproblemowo miesza się z G12+.
Uzupełniłem tak ok 0,5 L i czujnik jakości/rezystancji płynu nic nie marudzi, że to nie jest w 100% płyn oryginalny.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW
Ile much?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

jako zamiennik polecam Febi-ego
Ciapek pisze:Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
to objaw normalny ale raczej na ciepłym... sprawdź sobie czy z korkiem jest wszystko ok.. a najlepiej zamienić od kogoś...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

jeżu pisze:
Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW
Ile much?
30 zł - 1,5 litra koncentrat. data waznosci 2016 rok
Dodi pisze:sprawdź sobie czy z korkiem jest wszystko ok
a co może być z korkiem nie ok? Zepsuł się? :)
Znasz taki przypadek?
Pęknięty nie jest, ładnie wchodzi w ostateczną pozycję która zaskakuje.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Ciapek zapewne sie zdziwisz ale korek moze sie zepsuć... Zapewne Dodiemu chodzi o zaworek który jest w korku zamontowany i ma zadanie utrzymywac odpowiednie cisnienie w ukladzie... :mrgreen:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ