Strona 2 z 6
: ndz gru 04, 2011 00:11
autor: Rauko
Nie toleruje zamienników jeżeli nie muszę - czyli będę musiał i tak kupić zestaw w VW
PS. No i kupiłem - koszt zestawu naprawczego przegubu wewnętrznego w ASO obok mnie 92PLN Brutto

Dostępność od ręki - ciekawe dlaczego.
: czw gru 29, 2011 00:46
autor: Ciapek
heja!
Słuchajcie.
Muszę dolać płyn chłodniczy bo mam prawie poziom minimalny.
Jaki kupić?
Z tego co pamiętam jak zaglądałem pod maskę to mam czerwony kolor.
pozdrawiam!
: czw gru 29, 2011 00:49
autor: jeżu
No jak w temacie G12+ Taki powinien być....
: czw gru 29, 2011 01:18
autor: Ciapek
dlatego chciałem zapytać bo nie wiedziałem czy są różne
Czyli G12+
Czy on jest dostępny tylko w ASO czy powinien być dostępny w każdym motoryzacyjnym?
Bo to zapewne typ płynu chłodniczego. Pozostają jeszcze firmy jak Shell i Borygo itd. Tak mi się wydaje.
: czw gru 29, 2011 01:34
autor: Cesarz
Teraz to on sie zdaje nazywa G12++ bo cos tam pozmieniali (albo to tylko chwyt marketingowy) I zdaje sie jako VW G12++ to tylko w ASO i o ile pamietam nie był jakis makabrycznie drogi. Zamienniki sa tyle ze pytanie czy mozna je mieszac, choc zakladam ze TAK. Jak w kazdym badz razie kupowałem w ASO...
: czw gru 29, 2011 01:37
autor: Ciapek
to również nasuwa się pytanie-skąd mam wiedzieć jaki ja mam teraz płyn jak może nie można ich mieszać.
Jak ten G12++ jest makabrycznie drogi to też nie wiem czy jest sens na dolewkę taki kupować.
hmmm
/na allegro znalazłem...
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-g12-a ... 74045.html
taki?
: czw gru 29, 2011 01:46
autor: Cesarz
no dokładnie taki i cena w ASO wcale NIE makabryczna tylko jakas podobna do tej z allegro... powiem tak, ja tez nie wiedziałem co mam dolałem G12++ i... nic sie nie stało

Jak masz gdzies ASO pod reka podjedz to kupisz od reki a kto wie moze bedzie tanie bo bez przesyłki
: czw gru 29, 2011 08:11
autor: jeżu
G12++ szło do troszkę do nowszych roczników. Ty masz G12+ (G12++jest spokojnie mieszalny z G12+) Możesz je kupić w Aso jak chcesz albo w sklepach motoryzacyjnych. Są zamienniki z Basf, Hepu itp. Są mieszalne.

: czw gru 29, 2011 17:15
autor: Ciapek
kupiłem płyn G12++ w VW
Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
| MIN> |. Wcześniej był przy dolnej kresce.
Dolać ten płyn do połowy bańki czy ma być na tej podziałce jak jest teraz?
Silnik był zimny. Nie odkręcałem na ciepłym.
: czw gru 29, 2011 17:26
autor: Cesarz
Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW
Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
| MIN> |. Wcześniej był przy dolnej kresce.
Dolać ten płyn do połowy bańki czy ma być na tej podziałce jak jest teraz?
Silnik był zimny. Nie odkręcałem na ciepłym.
Jak doszedł do górnej kreski to doszedł do MAX a nie do MIN. Ja tez tak czasem mam po odkręceniu korka. Nie dolewaj płyn ma byc pomiedzu MIN a MAX

: czw gru 29, 2011 17:46
autor: shaman82
Ja dolałem koncentratu
Prestone. Bezproblemowo miesza się z G12+.
Uzupełniłem tak ok 0,5 L i czujnik jakości/rezystancji płynu nic nie marudzi, że to nie jest w 100% płyn oryginalny.
: czw gru 29, 2011 21:38
autor: jeżu
Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW
Ile much?
: czw gru 29, 2011 22:33
autor: Dodi
jako zamiennik polecam Febi-ego
Ciapek pisze:Przed dolaniem odkręciłem sobie korek od bańki z płynem chłodniczym w komorze silnika i ku mojemu zdziwieniu usłyszałem małe syczenie i płyn podszedł do górnej kreski na podziałce
to objaw normalny ale raczej na ciepłym... sprawdź sobie czy z korkiem jest wszystko ok.. a najlepiej zamienić od kogoś...
: pt gru 30, 2011 11:08
autor: Ciapek
jeżu pisze:Ciapek pisze:kupiłem płyn G12++ w VW
Ile much?
30 zł - 1,5 litra koncentrat. data waznosci 2016 rok
Dodi pisze:sprawdź sobie czy z korkiem jest wszystko ok
a co może być z korkiem nie ok? Zepsuł się?

Znasz taki przypadek?
Pęknięty nie jest, ładnie wchodzi w ostateczną pozycję która zaskakuje.
: pt gru 30, 2011 12:28
autor: Cesarz
Ciapek zapewne sie zdziwisz ale korek moze sie zepsuć... Zapewne
Dodiemu chodzi o zaworek który jest w korku zamontowany i ma zadanie utrzymywac odpowiednie cisnienie w ukladzie...
