Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Awatar użytkownika
sianko86
Specjalista
Posty: 535
Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
Imię:: Damian
Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: sianko86 »

siemasz ja mialem taki sam problem. robilem chipa i przy okazji osoba ktora to robila powiedziala ze teraz bedzie palil bez problemu i tak jest!! powiedzialm mi ze dostawal malo paliwa na rozruch i dlatego tak jest . a wes go zakrec na cieplym na chwile jak nie zapali od razu to pusc i poczekaj jakies 2-3 sek i sproboj jeszcze raz jak zapali bez peroblemu to pewnie masz to samo czyli silnik dostaje malo paliwa na rozruch.
Był sobie Czarnuch :)
Teraz jest Myszka :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

No właśnie jak po Vagu nic się nie poprawiło to pozostaje zrobić nową mapę.. Jedź do jakiegoś dobrego tunera i zrobi Ci to bez problemu...
dlugi66
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:10
Auto:: Opel Zafira C
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Brzeg-Wrocław, OB
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: dlugi66 »

gdzieś kiedyś usłyszałem, że jak na zimnym pali dobrze a na ciepłym jest problem to winą może być rozrusznik. W moim chyba też tak było, bo jak widziałem jest założony nowy. Tak mi też zasugerował mój mechanik a dokładnie chyba chodzi o tulejki w rozruszniku zacierają się i w tym momencie silnik potrzebuje więcej dawki rozruchowej.
strażak-emeryt
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

wszystko sie zgadza wizyta u tunera jest nieunikniona ale chce zrobić za jednym razem chipa
i problem odpalania na ciepłym ale z sianem krucho wiec jesli na razie mógłbym se wyłacznik bądź przekaźnik zrobić byłoby super. sytuacja jest taka że na zimnym pali spoko a na ciepłym nie . czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
Przełączanie pomiędzy rezystorkiem a czujnikiem moze odbywaź się w sposób manualny (przełącznik) bądź automatyczny (przekaźnik). Pytanie x którego czujnika brana jest ta temperatura.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

gregordabrowski pisze:czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
najpierw sobie odłącz czujnik temp. i wtedy zobacz jak pali, a jestem prawie pewien ze taki myk co opisujesz nie pomoże...
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

ok tylko który to czujnik gdzie się znajduje. ja chcę poprostu stworzyć takie warunki jakby silnik byłby zimny. samo odłączenie moze nic nie da bo bzie widział oporność jako nieskończoność a rezystorek może pomóc
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

czujnik masz miedzy aku a blokiem silnika na przewodzie wodnym... ale tak jak napisałem watpie ze to pomoże...
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

witam mam problem z ciepłym rozruchem silnika i po diagnostyce wyskakuje taki błąd:


19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): brak sygnału
P3007 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 210 /min
Moment obrotowy: 128.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 10.25 V
Bity binarnie: 00000100
Stab.b.jałowego: 0.0 CF
(bez jednostek): 32.0

martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

gregordabrowski pisze:martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
I możesz po tym odpalić autko bez problemu? Podjedz gdzie sprawdzą Ci aku pod obciążeniem
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

gregordabrowski pisze:martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
oczywiscie ze tak... a ztym czyjnikiem to masz sporadyczny błąd wiec moze kabel się gdzies nadłamał i nie styka lub ktorys pin w kostce nie styka...
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

tylkogdzie jest ten czujnik połozenia wałka rozrzadu
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Przy wałku rozrządu ??? :shock:

Ściągnij plastikową osłonę rozrządu i zobacz pod koło wałka rozrządu (duże koło na samej górze). Zobaczysz mały prostokącik plastikowy przykręcony jedną śrubką - to ten czujnik
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

znalazlem dzieki Turanek . jescze niewiem tylko jak go sprawdzić jaka oporność pomiędzy którymi pinami
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

To jest Hallotron, a nie zwykły czujnik indukcyjny. Samym omomierzem tego nie zmierzysz raczej.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

czyli czujnikdo wymiany a masz jakieś doświadczenie jesli chodzi o wadliwe działanie tego czujnika . dzieje się tak że kiedy przejadę się chwilkę autkiem nagrzeje się skasuje ten błąd to
pali idalnie od strzała i błąd nie wyskakuje natomiast zostawie go na 15 minut temperatura spadnie to musze juz krecić go z 3-4s . i wtedy wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym skan wykonany jest pare postów wyżej niewiem czy nie zalezy to od stanu naładowania akumulatora który bez obciążenia pokazuje 12,6v a pod obciążeniem gdy wchodzi ten błąd (co widać na skanie) 10,2v a mam skany gdzie jest 9,4V. Pytanie jest takie czy może być tak ze czujnik ten otrzymuje niewłaściwe zasilanie np za niskie i dlatego jest błąd.
ODPOWIEDZ