Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
- sianko86
- Specjalista
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz lip 24, 2011 09:48
- Auto:: 2.0tdi CFHC 140km 2011rok
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Koronowo k/ Bdg
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
siemasz ja mialem taki sam problem. robilem chipa i przy okazji osoba ktora to robila powiedziala ze teraz bedzie palil bez problemu i tak jest!! powiedzialm mi ze dostawal malo paliwa na rozruch i dlatego tak jest . a wes go zakrec na cieplym na chwile jak nie zapali od razu to pusc i poczekaj jakies 2-3 sek i sproboj jeszcze raz jak zapali bez peroblemu to pewnie masz to samo czyli silnik dostaje malo paliwa na rozruch.
-
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:10
- Auto:: Opel Zafira C
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Brzeg-Wrocław, OB
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
gdzieś kiedyś usłyszałem, że jak na zimnym pali dobrze a na ciepłym jest problem to winą może być rozrusznik. W moim chyba też tak było, bo jak widziałem jest założony nowy. Tak mi też zasugerował mój mechanik a dokładnie chyba chodzi o tulejki w rozruszniku zacierają się i w tym momencie silnik potrzebuje więcej dawki rozruchowej.
strażak-emeryt
- Gregor
- Zaawansowany
- Posty: 379
- Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
- Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Sulików
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
wszystko sie zgadza wizyta u tunera jest nieunikniona ale chce zrobić za jednym razem chipa
i problem odpalania na ciepłym ale z sianem krucho wiec jesli na razie mógłbym se wyłacznik bądź przekaźnik zrobić byłoby super. sytuacja jest taka że na zimnym pali spoko a na ciepłym nie . czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
Przełączanie pomiędzy rezystorkiem a czujnikiem moze odbywaź się w sposób manualny (przełącznik) bądź automatyczny (przekaźnik). Pytanie x którego czujnika brana jest ta temperatura.
i problem odpalania na ciepłym ale z sianem krucho wiec jesli na razie mógłbym se wyłacznik bądź przekaźnik zrobić byłoby super. sytuacja jest taka że na zimnym pali spoko a na ciepłym nie . czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
Przełączanie pomiędzy rezystorkiem a czujnikiem moze odbywaź się w sposób manualny (przełącznik) bądź automatyczny (przekaźnik). Pytanie x którego czujnika brana jest ta temperatura.
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
najpierw sobie odłącz czujnik temp. i wtedy zobacz jak pali, a jestem prawie pewien ze taki myk co opisujesz nie pomoże...gregordabrowski pisze:czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
- Gregor
- Zaawansowany
- Posty: 379
- Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
- Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Sulików
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
witam mam problem z ciepłym rozruchem silnika i po diagnostyce wyskakuje taki błąd:
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): brak sygnału
P3007 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 210 /min
Moment obrotowy: 128.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 10.25 V
Bity binarnie: 00000100
Stab.b.jałowego: 0.0 CF
(bez jednostek): 32.0
martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): brak sygnału
P3007 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 210 /min
Moment obrotowy: 128.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 10.25 V
Bity binarnie: 00000100
Stab.b.jałowego: 0.0 CF
(bez jednostek): 32.0
martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
oczywiscie ze tak... a ztym czyjnikiem to masz sporadyczny błąd wiec moze kabel się gdzies nadłamał i nie styka lub ktorys pin w kostce nie styka...gregordabrowski pisze:martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
- Gregor
- Zaawansowany
- Posty: 379
- Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
- Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Sulików
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
czyli czujnikdo wymiany a masz jakieś doświadczenie jesli chodzi o wadliwe działanie tego czujnika . dzieje się tak że kiedy przejadę się chwilkę autkiem nagrzeje się skasuje ten błąd to
pali idalnie od strzała i błąd nie wyskakuje natomiast zostawie go na 15 minut temperatura spadnie to musze juz krecić go z 3-4s . i wtedy wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym skan wykonany jest pare postów wyżej niewiem czy nie zalezy to od stanu naładowania akumulatora który bez obciążenia pokazuje 12,6v a pod obciążeniem gdy wchodzi ten błąd (co widać na skanie) 10,2v a mam skany gdzie jest 9,4V. Pytanie jest takie czy może być tak ze czujnik ten otrzymuje niewłaściwe zasilanie np za niskie i dlatego jest błąd.
pali idalnie od strzała i błąd nie wyskakuje natomiast zostawie go na 15 minut temperatura spadnie to musze juz krecić go z 3-4s . i wtedy wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym skan wykonany jest pare postów wyżej niewiem czy nie zalezy to od stanu naładowania akumulatora który bez obciążenia pokazuje 12,6v a pod obciążeniem gdy wchodzi ten błąd (co widać na skanie) 10,2v a mam skany gdzie jest 9,4V. Pytanie jest takie czy może być tak ze czujnik ten otrzymuje niewłaściwe zasilanie np za niskie i dlatego jest błąd.