Strona 2 z 29

: pt wrz 16, 2011 20:20
autor: sianko86
siemasz ja mialem taki sam problem. robilem chipa i przy okazji osoba ktora to robila powiedziala ze teraz bedzie palil bez problemu i tak jest!! powiedzialm mi ze dostawal malo paliwa na rozruch i dlatego tak jest . a wes go zakrec na cieplym na chwile jak nie zapali od razu to pusc i poczekaj jakies 2-3 sek i sproboj jeszcze raz jak zapali bez peroblemu to pewnie masz to samo czyli silnik dostaje malo paliwa na rozruch.

: pt wrz 16, 2011 22:37
autor: jeżu
No właśnie jak po Vagu nic się nie poprawiło to pozostaje zrobić nową mapę.. Jedź do jakiegoś dobrego tunera i zrobi Ci to bez problemu...

: sob wrz 17, 2011 09:02
autor: dlugi66
gdzieś kiedyś usłyszałem, że jak na zimnym pali dobrze a na ciepłym jest problem to winą może być rozrusznik. W moim chyba też tak było, bo jak widziałem jest założony nowy. Tak mi też zasugerował mój mechanik a dokładnie chyba chodzi o tulejki w rozruszniku zacierają się i w tym momencie silnik potrzebuje więcej dawki rozruchowej.

: sob wrz 17, 2011 19:49
autor: Gregor
wszystko sie zgadza wizyta u tunera jest nieunikniona ale chce zrobić za jednym razem chipa
i problem odpalania na ciepłym ale z sianem krucho wiec jesli na razie mógłbym se wyłacznik bądź przekaźnik zrobić byłoby super. sytuacja jest taka że na zimnym pali spoko a na ciepłym nie . czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
Przełączanie pomiędzy rezystorkiem a czujnikiem moze odbywaź się w sposób manualny (przełącznik) bądź automatyczny (przekaźnik). Pytanie x którego czujnika brana jest ta temperatura.

: ndz wrz 18, 2011 17:50
autor: Dodi
gregordabrowski pisze:czyli odpalnanie jest zalezne od temperatury czym zimniejszy silnik tym dawka rozruchowa jest wieksza (dlatego na zimnym pali od strzała) trzeba zatem oszukać dziada i okłamać go rezystorkiem o wartości odpowiadającej oporności czunika w temperaturze np 30st .
najpierw sobie odłącz czujnik temp. i wtedy zobacz jak pali, a jestem prawie pewien ze taki myk co opisujesz nie pomoże...

: ndz wrz 18, 2011 18:09
autor: Gregor
ok tylko który to czujnik gdzie się znajduje. ja chcę poprostu stworzyć takie warunki jakby silnik byłby zimny. samo odłączenie moze nic nie da bo bzie widział oporność jako nieskończoność a rezystorek może pomóc

: ndz wrz 18, 2011 20:33
autor: Dodi
czujnik masz miedzy aku a blokiem silnika na przewodzie wodnym... ale tak jak napisałem watpie ze to pomoże...

: pn wrz 19, 2011 20:24
autor: Gregor
witam mam problem z ciepłym rozruchem silnika i po diagnostyce wyskakuje taki błąd:


19463 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): brak sygnału
P3007 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 210 /min
Moment obrotowy: 128.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 10.25 V
Bity binarnie: 00000100
Stab.b.jałowego: 0.0 CF
(bez jednostek): 32.0

martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło

: pn wrz 19, 2011 21:00
autor: jeżu
gregordabrowski pisze:martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
I możesz po tym odpalić autko bez problemu? Podjedz gdzie sprawdzą Ci aku pod obciążeniem

: wt wrz 20, 2011 07:57
autor: Dodi
gregordabrowski pisze:martwi mnie to napięcie troche niskie a przy innych logach było nawet 9.2V
co wy na to. może to być powód trudnego rozruchu na ciepło
oczywiscie ze tak... a ztym czyjnikiem to masz sporadyczny błąd wiec moze kabel się gdzies nadłamał i nie styka lub ktorys pin w kostce nie styka...

: wt wrz 20, 2011 08:18
autor: Gregor
tylkogdzie jest ten czujnik połozenia wałka rozrzadu

: czw wrz 22, 2011 22:10
autor: Turanek
Przy wałku rozrządu ??? :shock:

Ściągnij plastikową osłonę rozrządu i zobacz pod koło wałka rozrządu (duże koło na samej górze). Zobaczysz mały prostokącik plastikowy przykręcony jedną śrubką - to ten czujnik

: pt wrz 23, 2011 08:37
autor: Gregor
znalazlem dzieki Turanek . jescze niewiem tylko jak go sprawdzić jaka oporność pomiędzy którymi pinami

: sob wrz 24, 2011 10:14
autor: Turanek
To jest Hallotron, a nie zwykły czujnik indukcyjny. Samym omomierzem tego nie zmierzysz raczej.

: sob wrz 24, 2011 10:26
autor: Gregor
czyli czujnikdo wymiany a masz jakieś doświadczenie jesli chodzi o wadliwe działanie tego czujnika . dzieje się tak że kiedy przejadę się chwilkę autkiem nagrzeje się skasuje ten błąd to
pali idalnie od strzała i błąd nie wyskakuje natomiast zostawie go na 15 minut temperatura spadnie to musze juz krecić go z 3-4s . i wtedy wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym skan wykonany jest pare postów wyżej niewiem czy nie zalezy to od stanu naładowania akumulatora który bez obciążenia pokazuje 12,6v a pod obciążeniem gdy wchodzi ten błąd (co widać na skanie) 10,2v a mam skany gdzie jest 9,4V. Pytanie jest takie czy może być tak ze czujnik ten otrzymuje niewłaściwe zasilanie np za niskie i dlatego jest błąd.