Moc to tez takie dosc czesto oszustwo. Mimo pojemnosci nieduzej to silniki robia wysokoobrotowe. Kiedys 1.4 czy 1.6 mial srednice tlokow nieco mniejsza a skok wiekszy no i obroty powiedzmy 5200 czy 5400 a teraz maja wieksza srednice mniejsze wykorbienie i obroty 6000 czasami i nawet wiecej. Dlatego np taka toyota celika miala 1.8 wolnossacego a koni dosc duzo. Hondy tez podobnie z 1.6 170 koni bez turbiny ale obroty pod 8000.
wesol pisze:Moc to tez takie dosc czesto oszustwo. Mimo pojemnosci nieduzej to silniki robia wysokoobrotowe. Kiedys 1.4 czy 1.6 mial srednice tlokow nieco mniejsza a skok wiekszy no i obroty powiedzmy 5200 czy 5400 a teraz maja wieksza srednice mniejsze wykorbienie i obroty 6000 czasami i nawet wiecej. Dlatego np taka toyota celika miala 1.8 wolnossacego a koni dosc duzo. Hondy tez podobnie z 1.6 170 koni bez turbiny ale obroty pod 8000.
Robia silniki wysokoobrotowe. Tu oszustwo jest. Dlatego tez kiedys silnik mimo ze mial 75 czy 90 koni z pojemnosci 1.6 czy 1.8 potrafil spalac powiedzmy 6 czy 8 litrow a dzis wiecej w komin idzie jak na energie. Co z tego ze dzis z wilnossacego 1.8 to standardem jest juz 140 koni jak pali po 10-12 litrow. Technologia do przodu a dzis passat b6 czy insignia z wolnossacym 1.8 czy 2.0 pali po 10 litrow minimum.
Niech dociagna do 10 czy 12 tys to zaraz beda silniki jak w scigaczach z mocami sporymi i obrotami pod 20 tys. Za to spalac beda po 20 litrow a ich zywotnosc to bedzie 50 tys km.
Nie nazwal bym tego oszustwem, lecz inna droga pozyskania mocy i tyle. Przeciez z powietrza tego nie wezma. Oszustwo to by bylo gdyby deklarowali jakas wartosc a jej nie osiagali.
Dlatego mowie ze w tym tempie zabpare lat bedziemy mieli auta z moca 200 koni z pojemnosci 1.4 nawet bez turbo. Tyle ze kiedys sie mowilo ze honda civik 1.6 168 KM slaba przy ruszaniu. Tyle koni ale dopiero od okolo 4000 obr. Czemu oszustwo? Bo spoleczenstwo lyka informacje ze silnik 1.4 75 koni to duzo gorszy jest jak taki 1.4 115 koni. A moze sie okazac pozniej ze przy spalaniu takiego 1.4 115 km moze lepiej by wyszlo z silnikiem 2.0 tez okolo tych 115 km. Jednostka trwalsza zywotniejsza.
Spoleczenstwo juz nie takie glupie, zdaja sobie sprawe ze silniki sa coraz bardziej wysilone a wiec i mniej zywotne... Dlatego ja mam na "czarna godzine"... http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 59#p143259
Cale 112Km z 6 cyl i 2,4 pojemnosci...