Strona 2 z 37

: czw lip 21, 2011 18:11
autor: jarry
wywołałeś do tablicy niewłaściwą osobę :)

myślę że Touranek i spacewalker by wiedzieli lub szybko rozkminili temat, na "oko" powinno się dać, szczegółowo nie pomogę na ten moment...

: czw lip 21, 2011 21:44
autor: Turanek
jerrybb1 pisze:... zakupiłem swiatła dzienne od skody fabi RS do vw passat i włożyłem je na próbe w miejsce halogenów (pasują super) zostaje kwestia podłączenia (mam paska z 2009r białe zegary i sterownik 30 bit) idzie to zrobić jakoś w automacie.
pzdr
Idzie to zrobić, pisałem to już Spaceowi:
Na forum niemieckim znalazłem taki sposób podłączenia (tłumaczenie):
Podłączyłem światła z Fabii RS do mojego Tourana. Piny świateł LED są następujące:
1. DRL znaczy Day Running Light (więc wszystkie 4 diody na 100% mocy 380 mA)
2. Masa
3. PO (pozycyjne - wszystkie 4 diody przyciemnione na 55 mA)
Zabudowałem je zamiast p.mgielnych i zasterowałem za pomocą Bordnetza 3C8937049 Highend. Podłączyłem piny 1 i 2.
Zakodowałem następujące funkcje świateł dziennych:
1.Światła dzienne 100%
2. Pozycyjne przy włączonych mijania - przyciemnione na 15%
3. Pozycyjne - przyciemnione na 15%
3. Postojowe - przyciemnione na 15%
4. P.mgielne na 100%
5. Doświetlanie zakrętów (z pozycyjnych 15% na 100% )
Niestety otzrymałem bład diagnozy "gorącej" na desce tzn. zabudować szeregowo oporniki
...
następujące kodowania w Bordnetzu 3C8937049x Highend pod adresem 09 wykonałem:

długie kodowanie,02,5,dzienne jako pozycyjne/przyciemnienie dziennych bajt 20 / pozycyjne bajt 11

długie kodowanie,08,7,deaktywacja dziennych przy kierunkowskazach (kombinowane dzienne/pozycyjne wymagają bajtu2,bit5)

długie kodowanie,11,0-6,1,przyciemnienie postojowych przednich(przy dziennych - bajt8, bit 7)
długie kodowanie,11,0-6,1,Wartość dziesiętna (krok: 1%) 15% ustawiłem

długie kodowanie,17,4,użycie wyjście dziennych bez dodatkowych świateł: 0=mijania / 1= p.mgielne

długie kodowanie,20,0-6,1,przyciemnienie dziennych
długie kodowanie,20,0-6,1,wartość dziesiętna (krok: 1%) 100% ustawiłem

długie kodowanie,23,2, światła mijania wewnętrzny algorytm sterownia aktywny
długie kodowanie,23,3~4,08,mijania przez p.mgielne

długie kodowanie,25,3,mimo kombinowanego dziennego/postojowego przednie światła: wyjścia postojowych przednich pozostają postojowymi

Tak to wygląda... Dalej piszą o opornikach 100W 6,8 Omów.
Na koniec facet pisze że je przełączył piny i przekodował te LED'y jako "dodatkowe boczne kierunkowskazy" - wtedy odpada konieczność zakładania oporników.

Tyle znalazłem...

: pn sie 01, 2011 20:16
autor: kufcio
Jest jakaś sensowna rada jeśli się ma ksenony i nie chce używać halogenów jako dziennych (bo niby nie można)? czy pozostaje dokupienie tych listewek diodowych do jazdy dziennej?

Szkoda ze nie ma jakiś oryginalnych rozwiązań np zamiast listewki narożnej na zderzaku czy coś w okolice halogenów ale nie ruszając ich.

Mam w domu białe kierunki od Passata b6, myślałem o samodzielnym montażu diód ale ich zaokrąglenie jest zupełnie inne od zderzaka tourana:/

: pn sie 01, 2011 22:13
autor: Turanek
Też takie mam i przymierzałem i qpa :P

: śr sie 10, 2011 13:02
autor: UÂżytkownik usuniĂŞty
jarry pisze: Powiem wam jednak, że mój znajomy będący autorytetem w Komendzie Ruchu Drogowego wyjaśnił mi że są pewne odstępstwa od przepisów Ruchu Drogowego. .......Jak zapytałem go o tę kwestię z ręcznym to powiedział że analogicznie, należy pokazać policjantowi że NIE ma możliwości jazdy bez świateł mijania/dziennych gdyż to samochód podczas jazdy wymusza po zwolnieniu ręcznego ich zapalenie.
Witam, nie ma odstępstw od PORD jak to powiedział twój autorytet z RD, ten mod - zakładając że standardowe lampy w Touranach nie mają homologacji RL jest niezgodny z prawem, kumaty gliniarz może zabrać za to dowód rejestracyjny a wspomniana zmiana rozporządzenia z 2009 roku dotyczy mozliwości stosowania lamp dziennych z homologacją RL, gdzie wówczas tył może być ciemny a nie lamp ze zwykłą homologacją. Pozdrawiam

ps. Co do halogenów i ich funkcji doświetlania reguluje Regulamin Unii Europejskiej i dlatego mozna to stosować
spacewalker pisze:
Co do policji - powiedz "psu" by się gonił na drzewo,
życzę powodzenia ;)

: czw sie 11, 2011 21:24
autor: rasr
witam
czy w wersji amerykańskiej światła zapalają sie po przekręceniu kluczyka czy po odpaleniu silnika ?. Hamulec ręczny nie zaciągnięty

: czw sie 11, 2011 21:45
autor: jarry
Po przekręceniu kluczyka czyli w gotowości do rozruchu.

: pt sie 12, 2011 09:29
autor: rasr
A czy jest mozliwość ustawienia w touranie świateł tak aby zapalały się po odpaleniu silnika?

: pt sie 12, 2011 10:47
autor: Eljot
Tak ja mam zrobione.
Przy przełączeniu na mijania gasną (wymóg).
:)

: pt sie 12, 2011 11:19
autor: rasr
Pytałem czy można w touranach ustawić światła dzienne (mijania) tak aby zapalały się po uruchomieniu silnika a nie po przekręceniu kluczyka tak jak jest w wersji skandynawskiej czy amerykanskiej

: pt sie 12, 2011 13:13
autor: Eljot
rasr pisze:Pytałem czy można w touranach ustawić światła dzienne (mijania) tak aby zapalały się po uruchomieniu silnika a nie po przekręceniu kluczyka tak jak jest w wersji skandynawskiej czy amerykanskiej
Światła dzienne, to nie światła mijania...
A owszem można.
Podobnież wystarczy kupić ustrojstwo (koszt 8.oo zł.) i zamontować.
Światła MIJANIA odpalają się w momencie odpalenia samochodu.

: pt sie 12, 2011 20:07
autor: UÂżytkownik usuniĂŞty
rasr pisze:Pytałem czy można w touranach ustawić światła dzienne (mijania) tak aby zapalały się po uruchomieniu silnika a nie po przekręceniu kluczyka tak jak jest w wersji skandynawskiej czy amerykanskiej
kodowaniem sterownika bordnetz nie ma takiej opcji, jedynie tak jak kolega wyżej zaznaczył można kupić moduł, który powoduje, iż można gasić auto bez przekręcania i wyłączania świateł, moduł powoduje że po kilku sekundach światła same gasną, tak samo w odwrotną stronę, po odpaleniu auta po kilku sekundach światła się same zapalają, oczywiście włącznik świateł cały czas włączony

: pt sie 12, 2011 20:17
autor: lupo4801
Witam wszystkich na forum, bardzo zainteresowały mnie światła typu Am. Północna. Mam problem z długim kodowaniem gdyż nie mogę zmienić(zapisać)nowego kodowania,błąd. Nie wyświetlają się też Bity, nie wiem czym to jest spowodowane, brak okienka Dec. Szkoda bo jazda na światłach nieekologiczna. Program VCDS 10.6 EN
Pozdrawiam.

: pt sie 12, 2011 20:24
autor: jarry
na 99% masz słabego klona interfejsu i dlatego tak jest

: pt sie 12, 2011 22:27
autor: UÂżytkownik usuniĂŞty
lupo4801 pisze:Witam wszystkich na forum, bardzo zainteresowały mnie światła typu Am. Północna. Mam problem z długim kodowaniem gdyż nie mogę zmienić(zapisać)nowego kodowania,błąd. Nie wyświetlają się też Bity, nie wiem czym to jest spowodowane, brak okienka Dec.
miałem identycznie, jak mój interfejs /uzywam go z wersją 908.1/ przypadkowo zaktualizował mi się, wtedy mogłem też tylko odczytywać bez zmiany możliwości kodowań i adaptacji, oczywiście wszystko można naprawić
Program VCDS 10.6 EN
te chińczyki często są niestabilne a najczęściej czegoś im brakuje np. plików L-code, dlatego najlepszą wersją jest wersja 908.1 PL
Szkoda bo jazda na światłach nieekologiczna.
Moim zdaniem to głupie wymysły "pseudo" ekologów tak samo jak z DPF-em, dwumasem /możliwość obniżenia obrotów biegu jałowego/ i już mniej CO2 jest wydalane do atmosfery - przynajmniej ładnie to wygląda na papierze a nie w rzeczywistości, jakoś po zamontowaniu dziennych LED które zużywają tylko kilka WAT nie zauważyłem żadnego niższego spalania, to fikcja[/quote]