Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Takie temperatury nie są dla naszych Turków
dobrze że od dziś ma być cieplej
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Kolego dolej dodatku do paliwa jak już pisałem Skyyd Szwecki wynalazek na ich mrozy do Diesla. Dodatkowo dolej z litr zwykłej benzyny. Ja dolewam to wszystko od kilku lat do wszystkich Diesli jakie miałem i mam. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.remi10 pisze:1.9 BLS - taka sytuacja dziś po ok 70 godzinach stania przymrozie minus 15 . Odpalam bez problemu. Przejeżdżam ok 6 km i nagle zaczyna gasnąć , jaby paliwa brakowało a jest ponad połowa zbiornika z Orlenu. I staje na awaryjnych. I tak po ok 3 minutach i 5 kręceniach zapala. I dalej jadę bez problemu. Na wszelki wypadek dolałem do pełna w orlenie. Ale to chyba coś przymarzło na moje oko. Jaki filtr paliwa czy coś to problem by był ciągły. ZObaczymy co jutro. Ale teraz mam w planach jak te mrozy jeszcze nawet jak nie jade rano i wieczorem wyjść i przepalić po 10 minut. BO przyczyne tego upatruje w długim staniu na mrozie. CO ciekawe zaobnserwowałem dziś parę nowych aut które migały na poboczu z podobnym problemem jak mniemam .
Mój samochód tak odpala przy -12
https://www.youtube.com/watch?v=DL3WcyBjkJg
-
sto2
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: śr sty 22, 2014 18:54
- Auto:: Touran 2.0 TDI CR CFHC
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Włocławek
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Na zimnym to coś długo kręci do odpalenia mój stary 2004 r na takim mrozie od jednego obrotu palił.PIOTREL pisze:Kolego dolej dodatku do paliwa jak już pisałem Skyyd Szwecki wynalazek na ich mrozy do Diesla. Dodatkowo dolej z litr zwykłej benzyny. Ja dolewam to wszystko od kilku lat do wszystkich Diesli jakie miałem i mam. Nigdy nie miałem problemów z odpaleniem.remi10 pisze:1.9 BLS - taka sytuacja dziś po ok 70 godzinach stania przymrozie minus 15 . Odpalam bez problemu. Przejeżdżam ok 6 km i nagle zaczyna gasnąć , jaby paliwa brakowało a jest ponad połowa zbiornika z Orlenu. I staje na awaryjnych. I tak po ok 3 minutach i 5 kręceniach zapala. I dalej jadę bez problemu. Na wszelki wypadek dolałem do pełna w orlenie. Ale to chyba coś przymarzło na moje oko. Jaki filtr paliwa czy coś to problem by był ciągły. ZObaczymy co jutro. Ale teraz mam w planach jak te mrozy jeszcze nawet jak nie jade rano i wieczorem wyjść i przepalić po 10 minut. BO przyczyne tego upatruje w długim staniu na mrozie. CO ciekawe zaobnserwowałem dziś parę nowych aut które migały na poboczu z podobnym problemem jak mniemam .
Mój samochód tak odpala przy -12
https://www.youtube.com/watch?v=DL3WcyBjkJg
Był Touran 2004r 1.9 TDI 105KM
jest Touran 2012r 2.0 TDI 140KM
jest Touran 2012r 2.0 TDI 140KM
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Nie wiem gdzie Ty widzisz tam, że długo kręci?
Zapala od pierwszego obrotu
Zapala od pierwszego obrotu
- remi10
- Przeglądacz
- Posty: 145
- Rejestracja: sob maja 21, 2011 11:07
- Auto:: Touran 2.0 TDI 12/2014
- Imię:: Remi
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Na fb Panowie twierdzą iż paliwo z Orlenu poniżej - 15 tak się zachowuje . Orientuje się ktoś czy w jakiejś sieci paliw sprzedają jakiś typowo zimowy olej napędowy ? co prawda mrozy mają być już mniejsze.
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
Ostatni weekend, góry, touran stał od godz 12 w piatek do 17 w niedziele, mrozy były naprawde srogie. Kluczyk w stacyjke, 5 sekund odczekania i zapalił od pierwszego kopa...
Dzisiaj rano, focus 1.6 benzyna, stojący od czwartku też zagadał bez jąkania.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
Ostatni weekend, góry, touran stał od godz 12 w piatek do 17 w niedziele, mrozy były naprawde srogie. Kluczyk w stacyjke, 5 sekund odczekania i zapalił od pierwszego kopa...
Dzisiaj rano, focus 1.6 benzyna, stojący od czwartku też zagadał bez jąkania.
- Łukaszz
- Zaawansowany
- Posty: 482
- Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
- Auto:: BLS 1.9 tdi
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
[quote="swimmer"]Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
- kkstargard
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
- Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Stargard
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
No prócz ładowania akumulatora to zrobiłem wszystko, a i tak rano ciężko zapalił... Teraz póki co pali ładnie od "kopa"... Czasami trochę zakuleje po odpaleniu, ale po sekundzie normalnie pracujeŁukaszz pisze:swimmer pisze:Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.
- Łukaszz
- Zaawansowany
- Posty: 482
- Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
- Auto:: BLS 1.9 tdi
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.kkstargard pisze:No prócz ładowania akumulatora to zrobiłem wszystko, a i tak rano ciężko zapalił... Teraz póki co pali ładnie od "kopa"... Czasami trochę zakuleje po odpaleniu, ale po sekundzie normalnie pracujeŁukaszz pisze:swimmer pisze:Albo ja mam wyjątkowe szczęście albo niepotrzebnie spędzam jeden dzień na przygotwanie każdego auta do zimy.
Począwszy od skody 105, przez okrzyczane francuskie dTi, dci i HDI, po niemieckie TDI i benzyny.
Przed zimą zmiana filtra paliwa, całonocne ładowowanie akumulatora, paliwo z BP do pełna każdorazowo, w dieslu sprawdzenie świec żarowych a w benzynie iskrowych.
I to jest wszystko w tym temacie! I nie trzeba później godzinami wertować forum pisać ze mi odpalił nie odpalił pojechał zgasł itd itp,2-3 godziny pracy przed zimą i po sprawie.
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
- kkstargard
- Przeglądacz
- Posty: 125
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 10:31
- Auto:: 1T1, 1.9tdi+, 2003
- Imię:: Konrad
- Lokalizacja: Stargard
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Świece sprawdzone przed zimą, są OK, akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).Łukaszz pisze:Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.
Rozrusznik i wtryski ??
Rozrusznik kręci ... Bo to słychać wyraźnie ... A z wtryskami chyba nic się nie dzieje... Spalanie normalne, nie dymi, moc ma normalną, równo pracuje ...
Dzisiaj rano było -9.5 i znów 3x musiałem go dłużej pokręcić, żeby załapał ...
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
to nie naładuje akumulatora "do pełna" - dlatego warto przed zimą, lub w trakcie, podłaczyc akumulator do prostownika/ładowarki i zrobic porzadne ładowanie.kkstargard pisze:akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).
jeszcze fabryczny czy już był robiony?kkstargard pisze: Rozrusznik
problemy z rozruchem moga mieć źródło w rozrzuszniku, jak szczotki są słabę to kręci z mniejsza mocą, dochodzi do zwiekszonego zapotrzebowania na prąd i akumulator szybciej się rozładowuje, w efekcie kręcenie ze słabym kopem, że tak to ujmę, a małe cisnienie nie zapali mieszanki paliwo-powietrze, no nie "łapie".
podebnij pod komopa i zobacz jak się zachowują, ale z Twojego opisu wynika, że raczej są ok.kkstargard pisze: wtryski
- Łukaszz
- Zaawansowany
- Posty: 482
- Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
- Auto:: BLS 1.9 tdi
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Przychodzi mi do głowy kąt wtrysku,ustawienie rozrządu.kkstargard pisze:Świece sprawdzone przed zimą, są OK, akumulator myślę, że naładowany... Szczególnie, że w sobotę miałem trasę do Poznania i z powrotem (600 km łącznie).Łukaszz pisze:Do sprawdzenia świece,akumulator,rozrusznik,wtryski.
Rozrusznik i wtryski ??
Rozrusznik kręci ... Bo to słychać wyraźnie ... A z wtryskami chyba nic się nie dzieje... Spalanie normalne, nie dymi, moc ma normalną, równo pracuje ...
Dzisiaj rano było -9.5 i znów 3x musiałem go dłużej pokręcić, żeby załapał ...
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Cisnienie jest takie samo zawsze niezaleznie od obrotu. Nie ma w dieslu zadnej mieszanki to tez pisalem. Tam jest sprezane powietrze i tuz przed gmp masz wtrysk paliwa-mgielke ropy do goracego powietrza bo okolo 600 stopni i jest samozaplon. Powietrze bedzie tym cieplejsze im gwaltowniej sprezysz powietrze. Trzeba sprawdzic obroty walu korbowego podczas krecenia. Jesli sa na poziomie 270 obr to powinien odpalic. Jesli nie to problem lezy w podawaniu paliwa i w jaki sposob podaje.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Wesol Ty weź chłopie przeczytaj swoje wypowiedzi zanim je opublikujesz bo przeczysz sam sobie i do tego łamiesz podstawowe prawa fizyki...wesol pisze:Cisnienie jest takie samo zawsze niezaleznie od obrotu. Nie ma w dieslu zadnej mieszanki to tez pisalem. Tam jest sprezane powietrze i tuz przed gmp masz wtrysk paliwa-mgielke ropy do goracego powietrza bo okolo 600 stopni i jest samozaplon. Powietrze bedzie tym cieplejsze im gwaltowniej sprezysz powietrze.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Odpalił, zgasł, następnie długo kręcił
Nic nie przecze tylko mowie jako dyplomowany technik samochodowy. Jak mowie ze gwaltowne sprezanie powietrza wytwarza duza temperature w komorze i wtedy rozpylone paliwo ulega samozaplonowi to tak jest.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC