System start stop wyłaczenie w 1T3

Cyfrus
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: pn sie 26, 2013 21:06
Auto:: 1T3, 1.6BMT, CAYC, 2012
Imię:: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: Cyfrus »

... dzięki za wyrozumiałość dla sprawnych w obsłudze VCDS inaczej. Ale będe pracował na sobą i VCDS ;) . Jak zrobię kabelek to podeślę skan.
Był 1T1 1.9TDI BKC jest 1T3 1.6TDI BMT DSG
Zbyniu90
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
Imię:: Aleksander
Lokalizacja: UK
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: Zbyniu90 »

Witam,
Dzis znalazlem sposob na wylaczenie start stop bez ingerencji w ecu no i przede wszystkim bardzo szybie do zrobienia dla nawet goscia ktory z mechanika nie ma nic wspolnego.
Jako ze nie mam programu dedykowanego do vw, to metoda prob i bledow poprostu odlaczalem kostki ktore sa odpowiedzialne za odczyty parametrow potrzebnych do dzialania systemu start stop, no i tak odpinalem i jezdzilem.
No i teraz uwaga, po odpieciu przewodu przy akumulatorze ktory daje odczyt poboru pradu, start stop jest jak by wylaczone, zero bledow, zero komunikatow, poprostu jak by nigdy go tam nie bylo.
Mam nadzieje ze komus z tym pomyslem pomoglem, bo u mnie jak start stop sie nie zalaczyl na twarzy ukazal sie dlugo wyczekiwany banan i wielka rados ze w koncu mi sie udalo.
Dziekuje i pozdrawiam.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: Maciej_F »

Zbyniu90 pisze:Witam,

No i teraz uwaga, po odpieciu przewodu przy akumulatorze ktory daje odczyt poboru pradu, start stop jest jak by wylaczone, zero bledow, zero komunikatow, poprostu jak by nigdy go tam nie bylo.
Czy dobrze rozumię że odłączyłeś czujnik -regulator napięcia przy klemie minusowej ?... :shock:
To powodzenia ., :/
Zbyniu90
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
Imię:: Aleksander
Lokalizacja: UK
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: Zbyniu90 »

Nie kolego,
Czujnik ktory jest tylko w autach ze start stop ktory sprawdza aktualne zapotrzebowanie auta na prad, jak jest odlaczony to komputer nie wlaczy start stop poniewaz mysli ze warunki nie sa spelnione

Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: Maciej_F »

Zbyniu90 pisze:Nie kolego,
Czujnik ktory jest tylko w autach ze start stop ktory sprawdza aktualne zapotrzebowanie auta na prad, jak jest odlaczony to komputer nie wlaczy start stop poniewaz mysli ze warunki nie sa spelnione

Sent from my LG-H870 using Tapatalk
No tak ale informacje z tego czujnika tzw " batery reg" idą do ecu i jest zarządzane ładowanie akumulatora . No to jak mu się teraz ładuje akumulator .... jak odłączył czujnik .
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: szczyku »

Maciej_F pisze: No to jak mu się teraz ładuje akumulator ....
byle jak :hahaha:
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: tomek12 »

Witam mam pytanie odnośnie S/S.
Dezaktywowałem ten system u zony w aucie tj. Audi a3 2.0tdi(CFFB) i po kilku tygodniach jeżdżenia bez S/S zapaliła mi sie kontrolka CHECK .
Auto nie miało jakiś dziwnych objawów typu spadek mocy czy kopcenie.
Wyłączyłem silnik z myślą ze kontrolka zgaśnie ale nic z tego po ponownym uruchomieniu silnika dalej sie palił CHECK.
Wiec podpiąłem vcds i okazało sie ze jest błąd EGR (myślę ze trzeba będzie czyścić EGR) i dodatkowo błąd jednej ze świec .
Czy to może mieć cos wspólnego z ze dezaktywowałem system S/S czy to tylko zbieg okoliczności.

Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 AB HW: 03L 906 018 AG
Component: R4 2.0l TDI H25 9979
Revision: 41H25--- Serial number: AUX7Z0L2FNQ0E7
Coding: 00190012040501080000
Shop #: WSC 54927 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018AB 003012
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AB.rod
VCID: 6AD06A448D7FE81157-803E

2 Faults Found:
4807 - EGR System
P0401 00 [232] - Insufficient Flow
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160408 km
Date: 2020.11.12
Time: 16:50:40

Engine speed: 1703.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 29 km/h
Coolant temperature: 50 °C
Intake air temperature: 14 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.760 V
Unlearning counter according OBD: 40
Throttle valve adapter: specified value: 32.25 %
EGR solenoid valve: actual value: 16.11 %
Charge air pressure specified value: 1081 hPa
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 93.47 %
Air mass: specified value: 255.1 mg/stroke
Air mass: actual value (mg/stroke): 379.9 mg/stroke

4986 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 00 [109] - Electrical Fault
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160111 km
Date: 2020.10.23
Time: 05:27:41

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 10 °C
Intake air temperature: 8 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 9.020 V
Unlearning counter according OBD: 40
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 0: 00000000
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 8: 00000010
Electric auxiliary heater: relay activation-Bit 0: 00000000
Preheat time: 2500 ms
Glow status-Bit 0: 00000000
Glow status-Bit 8: 00000000
Time since ignition off: 50872 s
Outside air temperature: 6.5 °C

Wykasowałem błędy pojeżdżę i zobaczę co będzie sie działo.
Z wszelkie rady dziękuje
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: jeżu »

Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: tberent »

Aby działał s&s musi być dobry egr.
Właśnie pierwszym sygnałem że coś nie bangla w lądowaniu lub spalinach jest brak s&s

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tomek12
Zaawansowany
Posty: 396
Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: PL/UK
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: tomek12 »

jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
Czyli EGR do czyszczenia.

-- Pt lis 13, 2020 09:21 --
jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
Czyli EGR do czyszczenia.

-- Pt lis 13, 2020 09:21 --
jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
Czyli EGR do czyszczenia.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: rzutnik »

U mnie od pewnego czasu nie działał start-stop. Dzisiaj założyłem nowy akumulator i start-stop się "naprawił".
W sumie to auto dobrze odpalalo tylko najczęściej przy odpalaniu radio się resetowało czyli napięcie za bardzo spadało. Czasem jak autko postalo ze 2 dni nieodpalane to trochę dłużej zakręcił zanim zapalił. Pewnie gdyby nie było garażowane to po mrozach w nocy rano bym nie odpalił. Akumulator miał prawie 10 lat więc i tak długo wytrzymał.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: wesol »

Mi w obu też 1.6 te Aku po 11 lat wytrzymały. Jeszcze kręcił i odpalał ale czuć było że rozrusznik kreci wolno. Gdyby ktoś dolał parę lat wcześniej trochę elektrolitu w cele akumulatora to by jeszcze posłużył.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: tberent »

wesol pisze:Mi w obu też 1.6 te Aku po 11 lat wytrzymały. Jeszcze kręcił i odpalał ale czuć było że rozrusznik kreci wolno. Gdyby ktoś dolał parę lat wcześniej trochę elektrolitu w cele akumulatora to by jeszcze posłużył.
Jakbyś dał elektrolitu a nie wody destylowanej to byś go zabił.

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: wesol »

Nie prawda. Daje się wodę z odrobiną elektrolitu czyli rozcieńczony elektrolit. Sama woda destylowana jest tak czysta że nie ma minerałów ani niczego do przewidzenia prądu. Dlatego dodaje się odrobinę elektrolitu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
pershing
Początkujący
Posty: 47
Rejestracja: wt mar 10, 2015 00:27
Auto:: 1T1 BKC , 1T3 CAYC , Jett
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wałbrzych
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: System start stop wyłaczenie w 1T3

Post autor: pershing »

U mnie Ori AGM wymieniłem po 10 latach jak system start stop zaczął szwankować i na radiu wyświetlał się komunikat słaba bateria . Naładowałem akumulator wsadziłem do BKC i dalej jeździ już od września a CAYC dostał nowego Bannera AGM . Kręci jak złoto od strzała .
ODPOWIEDZ