
System start stop wyłaczenie w 1T3
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: pn sie 26, 2013 21:06
- Auto:: 1T3, 1.6BMT, CAYC, 2012
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
... dzięki za wyrozumiałość dla sprawnych w obsłudze VCDS inaczej. Ale będe pracował na sobą i VCDS
. Jak zrobię kabelek to podeślę skan.

Był 1T1 1.9TDI BKC jest 1T3 1.6TDI BMT DSG
-
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
- Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
- Imię:: Aleksander
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Witam,
Dzis znalazlem sposob na wylaczenie start stop bez ingerencji w ecu no i przede wszystkim bardzo szybie do zrobienia dla nawet goscia ktory z mechanika nie ma nic wspolnego.
Jako ze nie mam programu dedykowanego do vw, to metoda prob i bledow poprostu odlaczalem kostki ktore sa odpowiedzialne za odczyty parametrow potrzebnych do dzialania systemu start stop, no i tak odpinalem i jezdzilem.
No i teraz uwaga, po odpieciu przewodu przy akumulatorze ktory daje odczyt poboru pradu, start stop jest jak by wylaczone, zero bledow, zero komunikatow, poprostu jak by nigdy go tam nie bylo.
Mam nadzieje ze komus z tym pomyslem pomoglem, bo u mnie jak start stop sie nie zalaczyl na twarzy ukazal sie dlugo wyczekiwany banan i wielka rados ze w koncu mi sie udalo.
Dziekuje i pozdrawiam.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Dzis znalazlem sposob na wylaczenie start stop bez ingerencji w ecu no i przede wszystkim bardzo szybie do zrobienia dla nawet goscia ktory z mechanika nie ma nic wspolnego.
Jako ze nie mam programu dedykowanego do vw, to metoda prob i bledow poprostu odlaczalem kostki ktore sa odpowiedzialne za odczyty parametrow potrzebnych do dzialania systemu start stop, no i tak odpinalem i jezdzilem.
No i teraz uwaga, po odpieciu przewodu przy akumulatorze ktory daje odczyt poboru pradu, start stop jest jak by wylaczone, zero bledow, zero komunikatow, poprostu jak by nigdy go tam nie bylo.
Mam nadzieje ze komus z tym pomyslem pomoglem, bo u mnie jak start stop sie nie zalaczyl na twarzy ukazal sie dlugo wyczekiwany banan i wielka rados ze w koncu mi sie udalo.
Dziekuje i pozdrawiam.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Czy dobrze rozumię że odłączyłeś czujnik -regulator napięcia przy klemie minusowej ?...Zbyniu90 pisze:Witam,
No i teraz uwaga, po odpieciu przewodu przy akumulatorze ktory daje odczyt poboru pradu, start stop jest jak by wylaczone, zero bledow, zero komunikatow, poprostu jak by nigdy go tam nie bylo.

To powodzenia .,

-
- Początkujący
- Posty: 28
- Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
- Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
- Imię:: Aleksander
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Nie kolego,
Czujnik ktory jest tylko w autach ze start stop ktory sprawdza aktualne zapotrzebowanie auta na prad, jak jest odlaczony to komputer nie wlaczy start stop poniewaz mysli ze warunki nie sa spelnione
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Czujnik ktory jest tylko w autach ze start stop ktory sprawdza aktualne zapotrzebowanie auta na prad, jak jest odlaczony to komputer nie wlaczy start stop poniewaz mysli ze warunki nie sa spelnione
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
No tak ale informacje z tego czujnika tzw " batery reg" idą do ecu i jest zarządzane ładowanie akumulatora . No to jak mu się teraz ładuje akumulator .... jak odłączył czujnik .Zbyniu90 pisze:Nie kolego,
Czujnik ktory jest tylko w autach ze start stop ktory sprawdza aktualne zapotrzebowanie auta na prad, jak jest odlaczony to komputer nie wlaczy start stop poniewaz mysli ze warunki nie sa spelnione
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
byle jakMaciej_F pisze: No to jak mu się teraz ładuje akumulator ....

- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Witam mam pytanie odnośnie S/S.
Dezaktywowałem ten system u zony w aucie tj. Audi a3 2.0tdi(CFFB) i po kilku tygodniach jeżdżenia bez S/S zapaliła mi sie kontrolka CHECK .
Auto nie miało jakiś dziwnych objawów typu spadek mocy czy kopcenie.
Wyłączyłem silnik z myślą ze kontrolka zgaśnie ale nic z tego po ponownym uruchomieniu silnika dalej sie palił CHECK.
Wiec podpiąłem vcds i okazało sie ze jest błąd EGR (myślę ze trzeba będzie czyścić EGR) i dodatkowo błąd jednej ze świec .
Czy to może mieć cos wspólnego z ze dezaktywowałem system S/S czy to tylko zbieg okoliczności.
Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 AB HW: 03L 906 018 AG
Component: R4 2.0l TDI H25 9979
Revision: 41H25--- Serial number: AUX7Z0L2FNQ0E7
Coding: 00190012040501080000
Shop #: WSC 54927 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018AB 003012
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AB.rod
VCID: 6AD06A448D7FE81157-803E
2 Faults Found:
4807 - EGR System
P0401 00 [232] - Insufficient Flow
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160408 km
Date: 2020.11.12
Time: 16:50:40
Engine speed: 1703.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 29 km/h
Coolant temperature: 50 °C
Intake air temperature: 14 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.760 V
Unlearning counter according OBD: 40
Throttle valve adapter: specified value: 32.25 %
EGR solenoid valve: actual value: 16.11 %
Charge air pressure specified value: 1081 hPa
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 93.47 %
Air mass: specified value: 255.1 mg/stroke
Air mass: actual value (mg/stroke): 379.9 mg/stroke
4986 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 00 [109] - Electrical Fault
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160111 km
Date: 2020.10.23
Time: 05:27:41
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 10 °C
Intake air temperature: 8 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 9.020 V
Unlearning counter according OBD: 40
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 0: 00000000
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 8: 00000010
Electric auxiliary heater: relay activation-Bit 0: 00000000
Preheat time: 2500 ms
Glow status-Bit 0: 00000000
Glow status-Bit 8: 00000000
Time since ignition off: 50872 s
Outside air temperature: 6.5 °C
Wykasowałem błędy pojeżdżę i zobaczę co będzie sie działo.
Z wszelkie rady dziękuje
Dezaktywowałem ten system u zony w aucie tj. Audi a3 2.0tdi(CFFB) i po kilku tygodniach jeżdżenia bez S/S zapaliła mi sie kontrolka CHECK .
Auto nie miało jakiś dziwnych objawów typu spadek mocy czy kopcenie.
Wyłączyłem silnik z myślą ze kontrolka zgaśnie ale nic z tego po ponownym uruchomieniu silnika dalej sie palił CHECK.
Wiec podpiąłem vcds i okazało sie ze jest błąd EGR (myślę ze trzeba będzie czyścić EGR) i dodatkowo błąd jednej ze świec .
Czy to może mieć cos wspólnego z ze dezaktywowałem system S/S czy to tylko zbieg okoliczności.
Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 AB HW: 03L 906 018 AG
Component: R4 2.0l TDI H25 9979
Revision: 41H25--- Serial number: AUX7Z0L2FNQ0E7
Coding: 00190012040501080000
Shop #: WSC 54927 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018AB 003012
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AB.rod
VCID: 6AD06A448D7FE81157-803E
2 Faults Found:
4807 - EGR System
P0401 00 [232] - Insufficient Flow
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160408 km
Date: 2020.11.12
Time: 16:50:40
Engine speed: 1703.50 /min
Normed load value: 18.8 %
Vehicle speed: 29 km/h
Coolant temperature: 50 °C
Intake air temperature: 14 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.760 V
Unlearning counter according OBD: 40
Throttle valve adapter: specified value: 32.25 %
EGR solenoid valve: actual value: 16.11 %
Charge air pressure specified value: 1081 hPa
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 93.47 %
Air mass: specified value: 255.1 mg/stroke
Air mass: actual value (mg/stroke): 379.9 mg/stroke
4986 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 00 [109] - Electrical Fault
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 160111 km
Date: 2020.10.23
Time: 05:27:41
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 255 km/h
Coolant temperature: 10 °C
Intake air temperature: 8 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 9.020 V
Unlearning counter according OBD: 40
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 0: 00000000
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 8: 00000010
Electric auxiliary heater: relay activation-Bit 0: 00000000
Preheat time: 2500 ms
Glow status-Bit 0: 00000000
Glow status-Bit 8: 00000000
Time since ignition off: 50872 s
Outside air temperature: 6.5 °C
Wykasowałem błędy pojeżdżę i zobaczę co będzie sie działo.
Z wszelkie rady dziękuje
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 677 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Aby działał s&s musi być dobry egr.
Właśnie pierwszym sygnałem że coś nie bangla w lądowaniu lub spalinach jest brak s&s
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Właśnie pierwszym sygnałem że coś nie bangla w lądowaniu lub spalinach jest brak s&s
Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Czyli EGR do czyszczenia.jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
-- Pt lis 13, 2020 09:21 --
Czyli EGR do czyszczenia.jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
-- Pt lis 13, 2020 09:21 --
Czyli EGR do czyszczenia.jeżu pisze:Nic wspólnego z Twoim wyłączeniem s&s...
Błędy ewidentnie wskazują na problemy z egr i swiecą żarową...
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
U mnie od pewnego czasu nie działał start-stop. Dzisiaj założyłem nowy akumulator i start-stop się "naprawił".
W sumie to auto dobrze odpalalo tylko najczęściej przy odpalaniu radio się resetowało czyli napięcie za bardzo spadało. Czasem jak autko postalo ze 2 dni nieodpalane to trochę dłużej zakręcił zanim zapalił. Pewnie gdyby nie było garażowane to po mrozach w nocy rano bym nie odpalił. Akumulator miał prawie 10 lat więc i tak długo wytrzymał.
W sumie to auto dobrze odpalalo tylko najczęściej przy odpalaniu radio się resetowało czyli napięcie za bardzo spadało. Czasem jak autko postalo ze 2 dni nieodpalane to trochę dłużej zakręcił zanim zapalił. Pewnie gdyby nie było garażowane to po mrozach w nocy rano bym nie odpalił. Akumulator miał prawie 10 lat więc i tak długo wytrzymał.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Mi w obu też 1.6 te Aku po 11 lat wytrzymały. Jeszcze kręcił i odpalał ale czuć było że rozrusznik kreci wolno. Gdyby ktoś dolał parę lat wcześniej trochę elektrolitu w cele akumulatora to by jeszcze posłużył.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tberent
- Zaawansowany
- Posty: 452
- Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
- Auto::
- Imię::
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Jakbyś dał elektrolitu a nie wody destylowanej to byś go zabił.wesol pisze:Mi w obu też 1.6 te Aku po 11 lat wytrzymały. Jeszcze kręcił i odpalał ale czuć było że rozrusznik kreci wolno. Gdyby ktoś dolał parę lat wcześniej trochę elektrolitu w cele akumulatora to by jeszcze posłużył.
Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
Nie prawda. Daje się wodę z odrobiną elektrolitu czyli rozcieńczony elektrolit. Sama woda destylowana jest tak czysta że nie ma minerałów ani niczego do przewidzenia prądu. Dlatego dodaje się odrobinę elektrolitu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 47
- Rejestracja: wt mar 10, 2015 00:27
- Auto:: 1T1 BKC , 1T3 CAYC , Jett
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: wałbrzych
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: System start stop wyłaczenie w 1T3
U mnie Ori AGM wymieniłem po 10 latach jak system start stop zaczął szwankować i na radiu wyświetlał się komunikat słaba bateria . Naładowałem akumulator wsadziłem do BKC i dalej jeździ już od września a CAYC dostał nowego Bannera AGM . Kręci jak złoto od strzała .