Strona 2 z 3
: sob mar 31, 2012 15:43
autor: Muti
Większość,bo opony sie ząbkują i zaczynają hałasować i ścierają się bardziej wewnatrz
: sob mar 31, 2012 16:26
autor: niko02
Muti, możesz przybliżyć z jakiego na jaki trzeba zmienić, jeżeli zakłada się 18"?
: sob mar 31, 2012 16:47
autor: Muti
Sprawdź w instrukcji obsługi,bo to gdzieś jest opisane w dziale wymiana kół jeżeli dobrze pamietam.
: sob mar 31, 2012 17:19
autor: sianko86
ja mam 205/55/16 ale planuje zmienic na 205/50/17 moj wujek jezdzi na takich w turku z 2011 i powiem ze autko fajnie sie trzyma drogi. natomias nie widze u mnie oponek 195/65/15 oprocz zimy!! buja autkiem niemilosiernie. niko02, powiedz jaka jest roznica w komforcie 17 a 18??
: sob mar 31, 2012 17:43
autor: Tomas
a ja właśnie po wymianie z zimy (195/65/15) na lato 205/55/16 zastanawiam się nad stałą wymianą na 15. Polskie drogi jaki są każdy widzi, 16 są prawda szersze i fajnie sie auto trzyma drogi ale niski profil powoduje że nierównosci się odczuwa dosyć.
Ciekaw jestem czy ktoś chciałby się zamienić - alusy z oponami 16 lato na alusy 15 z oponami lato - luźna propozycja
felgi mam takie jak te
: sob mar 31, 2012 18:50
autor: niko02
sianko86 pisze:niko02, powiedz jaka jest roznica w komforcie 17 a 18??
Szczerze dla mnie jest ok, różnicy prawie nie odczułem, może dlatego, że jeżdżę bardzo ostrożnie przez 7 lat jeżdżiłem MKII na kołach 195/50/15 ze springami -30, więc teraz dla mnie przy 225/45/18 jest naprawdę komfortowo

Na zlocie możemy sobie porównać, przejechać się na 18 i 15-16 i wtedy będzie odniesienie

: sob mar 31, 2012 21:42
autor: mikel24081
Muti pisze:Większość,bo opony sie ząbkują i zaczynają hałasować i ścierają się bardziej wewnatrz
Coś mam przeczucia że nie taka większość jak Ci się wydaje, pierwsze od Ciebie słyszę że po zmianie felg na większe komuś się chce grzebać w ustawianiu kątów.

Według mnie to większość idzie na ŁATWIZNĂ ...
: sob mar 31, 2012 22:18
autor: Muti
No to jeżeli ktoś chce isc na łatwizne i nie czyta instrukcji,to niech cierpi z powodu hałasu i późniejszych wydatków na źle zużyte opony..
: sob mar 31, 2012 22:26
autor: mikel24081
Muti pisze:No to jeżeli ktoś chce isc na łatwizne i nie czyta instrukcji,to niech cierpi z powodu hałasu i późniejszych wydatków na źle zużyte opony..
Muti ale takie są realia, a potem narzekają że dane auto to szajs itp. dodam tylko od siebie że ząbkowanie opon na tylnej osi, to przy dużych przebiegach bez przerzutek kół tył-przód to normalne zjawisko...
: ndz kwie 01, 2012 02:27
autor: niko02
Panowie, potrafi ktoś odpowiedzić na pytanie, czy tylko hasłami rzucacie?
: ndz kwie 01, 2012 09:47
autor: Muti
niko02, otwierasz instrukcje i w dziale przy wymianie kół szukasz i masz dokladną wartość..Trochę inicjatywy,a nie liczyć na gotowe.
Nawet nie mam przy sobie instrukcji i dopiero we wtorek bede miał do niej dostep.
: ndz kwie 01, 2012 10:52
autor: niko02
Ja dopiero w piątek

: ndz kwie 01, 2012 15:38
autor: Turanek
niko02 pisze:Panowie, potrafi ktoś odpowiedzić na pytanie, czy tylko hasłami rzucacie?
Potrafi...
Opony 225/45 R 17 91H/V/W na feldze 7" x 17 ET 47 do samochodów z zawieszeniem sportowym i poszerzeniami wnęk kół (tzw. Flaps - kawałki plastiku montowane na brzegu błotnika, poszerzają zarys boczny)
Opony 225/40 R 18 92Y na feldze 71/2" x 18 ET 49 do samochodów z zawieszeniem sportowym i poszerzeniami wnęk kół (tzw. Flaps). Do tego należy zmienić pochylenie kół tylnej osi na -1°20'
Tak wyglądają Flapsy w Touranie
Zdjęcia zapożyczone z forum Motor Talk
: ndz kwie 01, 2012 16:31
autor: niko02
Rozumiem, że seria ma 0°00' ? W takim razie w piątek zmieniam.
: czw kwie 05, 2012 16:46
autor: Tomas