Na początku podziękuje za mile słowa korekta skończona wyszło tak 7/10 jak na mój wybredny gust i 14 lat niedbania poprzednich właścicieli

. cykraz koledzy karolek_ust i gordon dobrze radzą. ja z mojego doświadczenia 10 letniego dbania o inne auta mogę podpowiedzieć parę sprawdzonych i nie zawsze najdroższych

kosmetyków i past do podstawowego ręcznego odświeżenia koloru i w mire utrzymanie go w niezłej formie. Jak się komos przyda to mi będzie bardzo miło.
Moj touran zrobiony był przy ożyciu maszyny Rupes Dual Action ( i jeśli ktoś stoi przed wyborem zakupu polecam )
Wiec to trochę inne produkty były używane ale napisze może ma ktoś opcje skorzystania DA lub rotacyjnej polerki (uwaga rotacyjna polerka wymaga wprawy i doświadczenia)
Mycie:
1. Ja najczęściej zanim przejdę do właściwego to podjudzam na myjkę bezdotykowa lub korzystam z innej myjki ciśnieniowej ta to na celu pozbycie sie brudu powiezchniowego (błota kurzu lisci parochów itp)
2. Mycie właściwe, (najlepiej mieć pianownice i aktywny szampon ja niestety nie mam wiec myje posiłkując się dwoma wiadrami jedno z szamponem drugie do płukania rękawicy w czasie mycia) ożywam Meguiars NXT Generation (wtedy kiedy będę polerował lub woskował lakier) lub Meguiars Ultimate Wash & Wax ( kiedy myje auto normalnie bez woskowania). Dobrze mieć dwie rękawice lub myjki jedna do lakieru druga do progów i felg ( te z marketu na początek spokojnie wystarcza wazne żebyśmy dbali o ich czystość)
Przygotowanie lakieru:
1. Staram się odtłuścić przed glinowaniem wiec ożywam w miarę taniej metody jaka jest K2 T6 KLINET
2. Glinka tu temat jest obszerny ale żeby sie nie wywodzić to zaproponuje trzy tania i dobra Valet PRO Contamitation Remover Clay Bar Blue lub trochę drożej Meguiar's Smooth Surface Replacment Clay Bar jest wersja ostatnia Zaino Z18 Clay Bar ( każda z nich jest dobra moim zdaniem obecnie ożywam valet pro) tak jak gordon wspomniał glinkujemy atomizując wodę z płynem lub mydłem.
Polerowanie:
1. Ręczne przy ożyciu aplikatora lub ręcznej gąbki do polerowania i mikrofibr do ściągania pozostałości po paście. Do tego zazwyczaj ożywam Meguiar's Ultimate Compound i na koliste zarysowania Meguair's SwirlX Swirl Remover dla mało zniszczonych lakierów polecam Zymol Cleaner Wax
2. Maszynowe Dual Action Cleaner/Polish 83 potem Speed Glaze 80 i na koniec Swirl Free Polish 82 te produkty sa Meguiar'sa na rynku jest mnóstwo innych ale ja zadowolony jestem z tych. Dla opcji przede wszystkim cenowej moge zproponowac Menzerna PG1000 i PF2500 .
3. politura nie zawsze jest nie zbędna jednak sporo pomaga w uzupełnieniu niedoskonałości lakieru . Ja od lat korzystam z Poorboy’s World Black Hole Show Glaze do ciemnych lakierów i Poorboy’s World White Diamond Show Glaze do jasnych lakierów.
4. Jest opcja tak zwanego one step czyli w jednym kroku i jednym produktem wtedy polecam Meguiar's Paint Reconditioning Cream lub Ultra Finishing Polish 205
Zabezpieczenie
1. Powłoki kwarcowe ale to temat mocno obszerny i kosztowny.
2. Woski i ja polecam te przede wszystkim twarde ożywam od lat i jestem bardzo zadowolony SOFT99 EXTREME GLOSS THE KIWAMI DARK do ciemnych i SOFT99 EXTREME GLOSS THE KIWAMI LIGHT do jasnych uwazam ze to dobry stosunek ceny do jakości. mogę śmiało polecić jeszcze Meguiar's Ultimate Paste Wax i dla tych z wiekszym zasobem gotówki Zymöl Glasur lub Zymöl Concours
Na co dzień myje auto na bezdotykowych myjniach i ożywam po myciu szybkiego wosku przy osuszaniu jakim jest KENOTEK SHOWROOM SHINE i porządnego ręcznika u mnie to teraz ShiningCar FLOSSY PRO Drying Towel ale przed nim był długo recznik K2 .
Mam nadzieje ze nikogo nie zanudziłem i trochę pomogłem jeśli chodzi o dokładniejsze instrukcjie to gordon zamiescił dobry link. Sam z kosmetykaaut sie sporo dowiedziałem jednak przestrzegam żeby z raz sadkiem wchodzić na to forum są tam profesjonaliści na najwyższym poziomie ale moze sie okazać ze żeby coś zrobić trzeba wydać 3 pensje na podstawy.
Wracając do Tourana jutro przyjdą dwie paczki na pewno się pochwale zawartością wieczorem
