GioW pisze:jak można sprawdzić czy w ogóle mam ten alarm
Zamknij auto z pilota i wybij szybę jak włączy się alarm to znaczy, że działa
a poważnie to zamknij auto z pilota i otwórz tylko z kluczyka drzwi i jak po 30 sekundach nie usłyszysz lub nie zobaczysz mrugających świateł to możliwe, że alarmu nie masz w co wątpię.
[ Dodano: Pon Lip 23, 2012 22:38 ]
GioW pisze:
jeżu pisze:prościej po kodach PR
7AA-tylko immo
7AL- alarm
A po polskiemu
Jeżeli dobrze myślę to Jeżemu chodzi byś zajrzał do książki serwisowej i poszukał na naklejce w książce tych oznaczeń.
W takiej wersji żeby nie było a da sie takie cuś założyć
P.S. ale jedno jest dobre, bo już myślałem że mi słupek wycieli hehehe
P.S.2 piwko poszło.
Możesz oczywiście założyć alarm nic nie stoi na przeszkodzie. Poszukaj w necie lub na forum opinii o różnych alaramach (był taki temat na forum odnośnie alaramów). Pamiętaj by w jak już wybierzesz alarm nie kłaść kabli standartowo plus dodatkowe zabezpieczenie np ukryty przycisk odcięcia zapłonu itp.
@GioW - domyślam się że pytasz o ten przycisk na słupku i w związku z tym o alarm nazwijmy fabryczny
moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł aby dokładać tego typu alarm, jak już jest fabrycznie to niech będzie, jednak nasi przeciwnicy czyli złodzieje mają akurat alarmy firmowe rozpracowane na dzień dobry, co za tym idzie skuteczność tego rozwiązania (w szczególności montażu zgodnego z fabrycznym) jest znikoma, dużo lepiej zrobisz korzystając z usług dobrego elektryka, niech ci założy ze 2 dobrze ukryte odcięcia + przeniesie/odetnie/przepinuje gniazdo OBD, to taki elementarz zabezpieczenia auta
jarry pisze:@GioW - domyślam się że pytasz o ten przycisk na słupku i w związku z tym o alarm nazwijmy fabryczny
moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł aby dokładać tego typu alarm, jak już jest fabrycznie to niech będzie, jednak nasi przeciwnicy czyli złodzieje mają akurat alarmy firmowe rozpracowane na dzień dobry, co za tym idzie skuteczność tego rozwiązania (w szczególności montażu zgodnego z fabrycznym) jest znikoma, dużo lepiej zrobisz korzystając z usług dobrego elektryka, niech ci założy ze 2 dobrze ukryte odcięcia + przeniesie/odetnie/przepinuje gniazdo OBD, to taki elementarz zabezpieczenia auta
jarry pisze:@GioW - domyślam się że pytasz o ten przycisk na słupku i w związku z tym o alarm nazwijmy fabryczny
moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł aby dokładać tego typu alarm, jak już jest fabrycznie to niech będzie, jednak nasi przeciwnicy czyli złodzieje mają akurat alarmy firmowe rozpracowane na dzień dobry, co za tym idzie skuteczność tego rozwiązania (w szczególności montażu zgodnego z fabrycznym) jest znikoma, dużo lepiej zrobisz korzystając z usług dobrego elektryka, niech ci założy ze 2 dobrze ukryte odcięcia + przeniesie/odetnie/przepinuje gniazdo OBD, to taki elementarz zabezpieczenia auta
jarry pisze:@GioW - domyślam się że pytasz o ten przycisk na słupku i w związku z tym o alarm nazwijmy fabryczny
moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł aby dokładać tego typu alarm, jak już jest fabrycznie to niech będzie, jednak nasi przeciwnicy czyli złodzieje mają akurat alarmy firmowe rozpracowane na dzień dobry, co za tym idzie skuteczność tego rozwiązania (w szczególności montażu zgodnego z fabrycznym) jest znikoma, dużo lepiej zrobisz korzystając z usług dobrego elektryka, niech ci założy ze 2 dobrze ukryte odcięcia + przeniesie/odetnie/przepinuje gniazdo OBD, to taki elementarz zabezpieczenia auta
GioW nie masz alarmu załóż własny nie fabryczny tak jak radzi Jarry i się nie zastanawiaj.
I tak też zrobię Podziękował chłopaki - ale szkoda, że nie mam takiego bajeranckiego guziczka, hehehe
Dokup sobie w ASO i też będziesz miał guziczek a dla złodzieja jeżeli dojrzy to może pomyśleć, że masz fabryczny i tu spotka go niespodzianka. Pamiętaj o dobrym elektryku i pomyśl, gdzie będziesz chcuał ukryć odcięcia zapłonu i gniazda OBD, najlepsze są przemyślane rozwiązania. Poczytaj fora o alarmach będziesz wiedział co inni mają i sam wybierzesz inne miejsce np. ustawienia w określonej pozycji klimatyzacja - inwencja nie zna granic