miemik pisze:Masz pojazd zastępczy od ubezpieczyciela ?
Ż tym też był problem. Miałem przez 3 tygodnie zastępcze później mi kazali oddać bo nie mogli dogadać się z ubezpieczalnia. A jak już się dogadał warsztat to twierdzili że mi się nie należy . Ubezpieczalnia mogła mi dac Ale tylko na 10dni od zgłoszenia auta. Takie przeboje.
ubezpieczalnia daje na 10 dni lecz jeśli do tego czasu nie dostaniesz auta naprawionego zgłaszasz to do ubezpieczalni i oni ci przedłużają okres na auto zastępcze oczywiście po wcześniejszym kontakcie i potwierdzeniu przez aso ja tak miałem w sumie oni łaski nie robią gdyż czymś musisz jeździć.
Trzeba też uważać co się mówi gdyż zadają pytanie czy posiada się drugie auto wtedy nie chcą dać zastępczego
miemik pisze:Masz pojazd zastępczy od ubezpieczyciela ?
Ż tym też był problem. Miałem przez 3 tygodnie zastępcze później mi kazali oddać bo nie mogli dogadać się z ubezpieczalnia. A jak już się dogadał warsztat to twierdzili że mi się nie należy . Ubezpieczalnia mogła mi dac Ale tylko na 10dni od zgłoszenia auta. Takie przeboje.
ubezpieczalnia daje na 10 dni lecz jeśli do tego czasu nie dostaniesz auta naprawionego zgłaszasz to do ubezpieczalni i oni ci przedłużają okres na auto zastępcze oczywiście po wcześniejszym kontakcie i potwierdzeniu przez aso ja tak miałem w sumie oni łaski nie robią gdyż czymś musisz jeździć.
Trzeba też uważać co się mówi gdyż zadają pytanie czy posiada się drugie auto wtedy nie chcą dać zastępczego
Właśnie dlatego wziąłem auto z warsztatu bo miało być na cały okres naprawy, wstępnie dali na 3 tygodnie bo tyle założyli okres naprawy, niestety ten czas nawet nie wystarczył na uzgodnienie warunków naprawy. Przedłużyli mi na 7 dni auto po czym zostałem poproszony "zmuszony" o zwrot auta.
Telefon do ubezpieczyciela i pytanie o auto zastępcze to odpowiedź prosta była opcja ale na początku szkody i na 10dni.
Piszesz, że trzeba uważać co się mówi, myśląc o drugim aucie i tu może coś w tym jest. bo niby mam drugie auto ale tylko formalnie, rzeczywiście jest w rodzinie i nie mam do niego dostępu przez 3/4 roku. Dodatkowo w tej samej ubezpieczalni polisa.
Witam. Odnośnie drzwi i szyby tył że tak dziwnie to zaczęło działać to w 2007 roku juz były sterowniki 3 generacji czy jeszcze drugiej? Bo generacja druga idzie po can a 3 juz po lin i wtedy niejako sterownik drzwi przód zawiaduje tylem. Co oni wstawili do przodu? Czy przełożyli ze starych drzwi czy dali cos nowego? Wiem że jak miałem problem z instalacja w audi a3 2009 rok to jak poszła wiązka przednich drzwi tylne po tej stronie tez przestały działać i tak samo było w skodzie octawii z 2007 roku. Wiec nie jest raczej jak mówią w ASO ze wymiana przednich drzwi nie wpływa na tył no chyba że w vw jest to jeszcze inaczej rozwiązane a jesli jeszcze do tego zmienili sterownik przód i nie właściwie go zakodowali to może tak mi się wydaje też mieć wpływ na tył. Pozdrawiam
poaa1hd pisze:Witam. Odnośnie drzwi i szyby tył że tak dziwnie to zaczęło działać to w 2007 roku juz były sterowniki 3 generacji czy jeszcze drugiej? Bo generacja druga idzie po can a 3 juz po lin i wtedy niejako sterownik drzwi przód zawiaduje tylem. Co oni wstawili do przodu? Czy przełożyli ze starych drzwi czy dali cos nowego? Wiem że jak miałem problem z instalacja w audi a3 2009 rok to jak poszła wiązka przednich drzwi tylne po tej stronie tez przestały działać i tak samo było w skodzie octawii z 2007 roku. Wiec nie jest raczej jak mówią w ASO ze wymiana przednich drzwi nie wpływa na tył no chyba że w vw jest to jeszcze inaczej rozwiązane a jesli jeszcze do tego zmienili sterownik przód i nie właściwie go zakodowali to może tak mi się wydaje też mieć wpływ na tył. Pozdrawiam
Auto jest z lipca 2007 rok, jaki jest sterownik której generacji tego nie sprawdzę na razie, auto w ASO stoi na reklamacje. próbują weryfikować co się stało.
Cały czas idą w zaparte, że zanik prądu nie miał tu nic wspólnego.
Do nowych drzwi przełożyli całą instalacje, szybę, tapicerkę i lusterko ze starych drzwi. Żadnych sterowników nie wymieniali.
Wcześniej nie było problemów z działaniem szyb.
W poniedziałek auto odstawiłem i czekam na ich weryfikacje.
ThoMass pisze:... po wykasowaniu błędów i na nowo zakodowaniu sterownika drzwi pozostał tylko błąd 00103 który powraca cały czas.
... temat znany problem wynikajacy właśnie z "zaniku prądu"
hint: tylny sterownik do wymiany lub wgranie nowego softu do w/w sterownika
Dla speców z ASO chyba nie znany bo gdy im wspomniałem że może cos takiego być przyczyną braku zasilania to mi odpowiedzieli że niemożliwe.
Piszesz że sterownik tylny do wymiany. Czy w takim przypadku może być że podobny błąd generuje sterownik w drzwiach lewych Ale działa już dobrze tzn szyby zgodnie z guzikiem w dół otwieranie w górę zamykanie.
Czy błąd zniknie po wymianie na sprawny prawy sterownik z obu tylnych sterowników.
Coś czuję że i tak się wyprą że to nie ich wina i będę musiał sam szukać używany sterownik.
Warsztat ASO rozłożył ręce. Nie ich wina.
Zdiagnozowano tylko że coś jest nie tak że sterownikiem szyby w tylnych drzwiach.
Mogą wymienić niesprawny element na nowy za opłatą oczywiście.
Auto do odbioru.
jak byś potrzebował to mam dwa sterowniki z drzwi tylnych właśnie z 2007r zostały mi po wymianie drzwi a do mojego z 2006 r nie pasują więc musiałem przełożyć stare
ThoMass pisze:Warsztat ASO rozłożył ręce. Nie ich wina.
Zdiagnozowano tylko że coś jest nie tak że sterownikiem szyby w tylnych drzwiach.
Mogą wymienić niesprawny element na nowy za opłatą oczywiście.
Auto do odbioru.
... ta nie ich wina, daj im to do przeczytania, jest nawet na to TPI tylko ch... wie jak u nich z angielskim
"2007 model year 4 door Golf/GTI and Eos models had a noted issue with the software in the rear door controllers. After low voltage conditions any number of faults, or serious functionality concerns such as the window going UP when DOWN was selected and DOWN when UP was selected, are not uncommon.
The US market TPI is 2015050 and the RoW should be 2015433/12 but the modifications are made directly to the EEPROM of the module with the factory scan tool to correct the buggy software. VCDS cannot perform this modification so you may want to try the VW local dealer before replacing the controller if it is causing any functionality concerns. However, if the vehicle does not have any functionality concerns .. you may consider leaving it alone and ignoring that fault code for now."
ThoMass pisze:Warsztat ASO rozłożył ręce. Nie ich wina.
Zdiagnozowano tylko że coś jest nie tak że sterownikiem szyby w tylnych drzwiach.
Mogą wymienić niesprawny element na nowy za opłatą oczywiście.
Auto do odbioru.
... ta nie ich wina, daj im to do przeczytania, jest nawet na to TPI tylko ch... wie jak u nich z angielskim
"2007 model year 4 door Golf/GTI and Eos models had a noted issue with the software in the rear door controllers. After low voltage conditions any number of faults, or serious functionality concerns such as the window going UP when DOWN was selected and DOWN when UP was selected, are not uncommon.
The US market TPI is 2015050 and the RoW should be 2015433/12 but the modifications are made directly to the EEPROM of the module with the factory scan tool to correct the buggy software. VCDS cannot perform this modification so you may want to try the VW local dealer before replacing the controller if it is causing any functionality concerns. However, if the vehicle does not have any functionality concerns .. you may consider leaving it alone and ignoring that fault code for now."
Najłatwiej odepchnąć klienta ze starym autem, bo tak też usłyszałem, że auto ma już 10 lat i wiadomo to elektronika w sterownikach może siąść. Po prostu przypadek że to przy ich naprawie się stało. Skąd mają wiedzieć czy nie miałem tego problemu przed oddaniem auta na naprawę blacharską, takie otrzymałem zapytanie. My nie jesteśmy w stanie sprawdzać każdego auta w jakim stanie jest mechanicznie i elektrycznie. Przed przyjęciem do serwisu.
Jak wspomniałem, ze były przypadki takiego fiksowania sterowników właśnie przez zanik zasilania, że można takie informacje w internecie wyszukać i że pomaga flash pamięci sterownika - odpowiedź my takich rzeczy nie robimy, to tzw Magicy z niezależnych warsztatów potrafią. My wymieniamy niesprawną cześć na nową...
Kolego. Powiedz krótko .
Przyjmowane auto należy sprawdzić i ewentualne uwagi spisać. Niech pokażą ze to nie działało przed. Koniec tematu.
Potem piszesz do VW polska.
Oni zrobili błąd ze olali temat przy przyjmowaniu auta. Tym bardziej Marek dał na to TPI . Nie odpusCzaj
Finał akcji z niesprawną szybą rozwiązany.
Dobrze, że nie odpuściłem i nie dałem sobie wmówić, że to elektronika i może się zepsuć.
Odstawiłem auto na poprawkę tj. naklejenie nowej naklejki w odpowiednim kolorze.
Gdy odbierałem auto mechanik, który oddawał mi auto mówi mam dobrą wiadomość.
Proszę sprawdzić sobie jak działają szyby!
To szybki test z pilota, otwiera i zamyka wszystkie 4. Test z panelu kierowcy tył działa tak jak powinien, przycisk drzwi tył pasażera i działa dobrze.
Pytam co zrobili. Odpowiedź.
Wrócił ze zwolnienia lek. stary doświadczony elektryk, który miał pojęcie jak używać osprzętu serwisowego i miał wiedzę, że jednak pojawiały się takie problemy w octaviach.
Tak więc auto sprawne pod tym względem.