Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Muti
Władca postów
Posty: 5031 Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy
Post
autor: Muti » pn wrz 03, 2012 22:54
Nie..powierzchnia trąca jest taka sama na tarczy,ale jest dalej od środka osi obrotu. A im łapiesz dalej od osi obrotu tym łatwiej zatrzymać coś i tu jest to samo,a dodatkowo jeszcze wieksza pojemność cieplna i odprowadzanie ciepła przez inne kanały chłodzące..
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2012 22:57 przez
Muti , łącznie zmieniany 1 raz.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy
ggu
Przeglądacz
Posty: 125 Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Post
autor: ggu » pn wrz 03, 2012 22:56
Acha,
sądziłem, że tarcza ma większą szerokość a ona po prostu zaczyna się dalej od środka koła. Więc skuteczność hamowania większa. A jakie odczucia podczas hamowania? Duża różnica?
jeżu
Władca postów
Posty: 5610 Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy
Post
autor: jeżu » pn wrz 03, 2012 22:57
ggu pisze: Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię?
Zmienia się ich średnica a nie powierzchnia cierna tarczy... Klocki są te same do 288 i 312mm. Zdecydowanie zrobił to dla poprawy skuteczności....
Muti
Władca postów
Posty: 5031 Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy
Post
autor: Muti » pn wrz 03, 2012 23:00
ggu , przyjrzyj się zdjęciom,że 288,ma piaste z powierzchnią cierną razem odlaną,a przy 312mm jest wnęka między nimi. Wrażenia takie,że nie trzeba tak mocno cisnąć na hamulec i już nie tak łatwo przegrzać tarcze... Nawet kilkukrotne hamowania ze sporych predkości do 0 nie osłabiają znacząco skuteczności..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy
ggu
Przeglądacz
Posty: 125 Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Post
autor: ggu » pn wrz 03, 2012 23:03
No to fajny mod. Poprawa bezpieczeństwa jest dla mnie ważna. Jak mi się tarcze skończą to będzie dobra okazja do wymiany na większe.
Ale niektóre Tourany miały fabrycznie tarcze 312mm prawda? Wiadomo od czego to zależało?
jeżu
Władca postów
Posty: 5610 Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy
Post
autor: jeżu » pn wrz 03, 2012 23:08
Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
KriSSo
Specjalista
Posty: 706 Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:
Post
autor: KriSSo » wt wrz 04, 2012 23:49
jeżu pisze: Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
A nie mocy silnika? Chyba, że kod wyposażenia obejmuje również odpowiedni silnik
ggu
Przeglądacz
Posty: 125 Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Post
autor: ggu » śr wrz 05, 2012 07:47
KriSSo pisze: jeżu pisze: Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
A nie mocy silnika? Chyba, że kod wyposażenia obejmuje również odpowiedni silnik
Też tak sądziłem.
KriSSo
Specjalista
Posty: 706 Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:
Post
autor: KriSSo » śr wrz 05, 2012 09:16
Bo 1.9 TDI 105 KM choćby nie wiem, jaki miał pakiet wyposażenia nie ma tarcz 312 mm. Zgadza się?
seba244
Expert
Posty: 1872 Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Post
autor: seba244 » pn paź 01, 2012 21:21
Muti , manual sie przydał
jeszcze raz...
Maly218
Początkujący
Posty: 10 Rejestracja: ndz lis 18, 2012 11:22
Auto:: TOURAN, AZV, 2003
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Darłowo
Post
autor: Maly218 » pt lis 23, 2012 15:09
Super sprawa
Pomysł podsunięty w 100% Klocki sie kończa, tarcze też, myślę że wykonam !!!
jarek.zloty
Początkujący
Posty: 37 Rejestracja: pn lut 20, 2012 23:30
Auto:: 2.0 TDI ,140kM , 2007 rok
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Tczew
Podziękował: 4 razy
Post
autor: jarek.zloty » ndz cze 30, 2013 21:33
mam małe pytanko co do klocków i tarcz przód , tył , jakiej firmy najlepiej kupić???
niko02
Władca postów
Posty: 4501 Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy
Post
autor: niko02 » ndz cze 30, 2013 23:14
jarek.zloty pisze: mam małe pytanko co do klocków i tarcz przód , tył , jakiej firmy najlepiej kupić???
Ja mam TRW i nie narzekam...
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415 Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy
Post
autor: Cesarz » ndz cze 30, 2013 23:18
niko02 pisze: Ja mam TRW i nie narzekam...
to samo mogę powiedzieć o ATE
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
jeżu
Władca postów
Posty: 5610 Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy
Post
autor: jeżu » ndz cze 30, 2013 23:22
Całkiem cenowo/jakościowo wychodzi Textar....