Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Nie..powierzchnia trąca jest taka sama na tarczy,ale jest dalej od środka osi obrotu. A im łapiesz dalej od osi obrotu tym łatwiej zatrzymać coś i tu jest to samo,a dodatkowo jeszcze wieksza pojemność cieplna i odprowadzanie ciepła przez inne kanały chłodzące..
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2012 22:57 przez Muti, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Acha,
sądziłem, że tarcza ma większą szerokość a ona po prostu zaczyna się dalej od środka koła. Więc skuteczność hamowania większa. A jakie odczucia podczas hamowania? Duża różnica?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

ggu pisze:Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię?
Zmienia się ich średnica a nie powierzchnia cierna tarczy... Klocki są te same do 288 i 312mm. Zdecydowanie zrobił to dla poprawy skuteczności....
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

ggu, przyjrzyj się zdjęciom,że 288,ma piaste z powierzchnią cierną razem odlaną,a przy 312mm jest wnęka między nimi. Wrażenia takie,że nie trzeba tak mocno cisnąć na hamulec i już nie tak łatwo przegrzać tarcze... Nawet kilkukrotne hamowania ze sporych predkości do 0 nie osłabiają znacząco skuteczności..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

No to fajny mod. Poprawa bezpieczeństwa jest dla mnie ważna. Jak mi się tarcze skończą to będzie dobra okazja do wymiany na większe.
Ale niektóre Tourany miały fabrycznie tarcze 312mm prawda? Wiadomo od czego to zależało?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

jeżu pisze:Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
A nie mocy silnika? Chyba, że kod wyposażenia obejmuje również odpowiedni silnik
Obrazek
Obrazek
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

KriSSo pisze:
jeżu pisze:Zazwyczaj od kodów wyposażenia 1LJ, 1ZD
A nie mocy silnika? Chyba, że kod wyposażenia obejmuje również odpowiedni silnik
Też tak sądziłem.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Bo 1.9 TDI 105 KM choćby nie wiem, jaki miał pakiet wyposażenia nie ma tarcz 312 mm. Zgadza się?
Obrazek
Obrazek
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Muti, manual sie przydał :piwo: jeszcze raz...
Maly218
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 18, 2012 11:22
Auto:: TOURAN, AZV, 2003
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Maly218 »

Super sprawa :) Pomysł podsunięty w 100% Klocki sie kończa, tarcze też, myślę że wykonam !!!
Awatar użytkownika
jarek.zloty
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 20, 2012 23:30
Auto:: 2.0 TDI ,140kM , 2007 rok
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Tczew
Podziękował: 4 razy

Post autor: jarek.zloty »

mam małe pytanko co do klocków i tarcz przód , tył , jakiej firmy najlepiej kupić???
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

jarek.zloty pisze:mam małe pytanko co do klocków i tarcz przód , tył , jakiej firmy najlepiej kupić???
Ja mam TRW i nie narzekam...
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

niko02 pisze:Ja mam TRW i nie narzekam...
to samo mogę powiedzieć o ATE
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Całkiem cenowo/jakościowo wychodzi Textar....
ODPOWIEDZ