Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

co do czepiania sie...
aprinsr pisze:niż opona napełniona tlenem.
to gratuluje tym co napełniaja opony tlenem :hahaha:
-przy oponie napompowanej azotem nie występuje zużycie warstwy butylowej i karkasu, w przeciwieństwie do opony napompowanej powietrzem, co jest szczególnie istotne dla procesu bieżnikowania. "
mysle ze predzej zjade opony od kiepskiej drogi jak od korozji tlenowej... :>
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Jak dla mnie azot w oponach to fanaberia. A ktoś sprawdzał czy czystym azotem pompują koła lub ile jest azotu w azocie? :). Poza tym w fabryce VW azotu do opon nie pompują. Rozumiem - ekonomia, ale na innych rzeczach też by się dało zaoszczędzić.
PZDR
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Teoria jest zawsze dobra, ale w praktyce na na naszych drogach może się nie sprawdzić. Naukowe badania swoją drogą, a nasze drogi swoją.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
berek
Początkujący
Posty: 32
Rejestracja: pn sty 28, 2013 13:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: berek »

ja napiszę tak: jak ktoś dużo jeździ to myslę ze powinien zainwestowac w azota.

przede wszystkim - koło napompowane azotem nie ma tak dużych wahań ciśnienia w zależności od pory roku co zwykłym powietrzem, które w 80% tez zawiera azot, tylko 80% :)
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

berek pisze:
przede wszystkim - koło napompowane azotem nie ma tak dużych wahań ciśnienia w zależności od pory roku co zwykłym powietrzem
I to jest tylko jedyny plus pompowania azotem..
sirtomash
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: sirtomash »

To ja jeszcze dodam swoje przemyślenia, mogą być błędne:

1. Powietrze zawiera około 78% Azotu - więc zysk jest na poziomie 20 %
2. Opona nie jest pompowana w próżni i już po założeniu na felgę zawiera powietrze o ciśnieniu takim jak w warsztacie, czyli 1 atmosfery. Pompujemy coś do około 2,2 - więc ilość "Azotu w Oponie" dodatkowo spada
Awatar użytkownika
Blupol
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
Imię:: Tom
Lokalizacja: G.Śląsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: Blupol »

Wymieniam za niedługo opnki (nówki Pirelli) i w cenie będę miał pompowanie azotem.
Dosyć sceptycznie do tego podchodzę, ale jak jest "w cenie" to czemu nie ? :)
Poza tym:
przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%.

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi ... z3UXXiYZhP
Pewnie są zalety, wadą jest koszt. Tylko i wyłącznie.
Czy warto? Przekonam się po kilku miesiącach jazdy.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: dexter23pl »

ja też bym chciał napompować swoje letnie azotem. powietrze bardzo rożnie reaguje na temperatury.
pompowałem na wiosnę aw lato manometr pokazywał 3bary , spuściłem na 2.1 , a na jesień jadę i coś tak dziwnie patrze a tam 4 koła 1.7.
wiec w czasie jak sa letnie trzeba sprawdzać 3 razy ciśnienie.
Pilec
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 12:10
Auto:: touran
Imię:: Janek
Lokalizacja: gdynia

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: Pilec »

witam, czy ma ktoś może namiary na dobry warsztat w gdyni lub okolicach?
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: Cesarz »

Pilec pisze:witam, czy ma ktoś może namiary na dobry warsztat w gdyni lub okolicach?
Poszukaj w necie VAG BAUER SERVICE ma warsztat na Pogorzu
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Pilec
Posty: 4
Rejestracja: czw kwie 30, 2015 12:10
Auto:: touran
Imię:: Janek
Lokalizacja: gdynia

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: Pilec »

dzieki wielkie
pepasy
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: pt sty 03, 2014 11:35
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Stockholm, Szwecja

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: pepasy »

Witam,

Panowie czy macie jakiś warsztat warty polecenia w okolicach Szczecina? Możecie napisać ewentualnie który ASO w Szczecinie lepszy? Mam do zrobienia serwis i kilka rzeczy do sprawdzenia.
pozdrawiam mobile,

Pepasy
lukspeed
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 12:18
Auto:: tdi,1.9,2007 bxf
Imię:: Lukas
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: lukspeed »

Witam,
Poszukuje jakiegoś majstra elektryka elektronika-rzeszów w celu zainstalowania czujników cofania(dołożonej instalacji-nie org.), może macie jakiś sprawdzonych fachowców i możecie polecić
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: rzutnik »

lukspeed pisze:Witam,
Poszukuje jakiegoś majstra elektryka elektronika-rzeszów w celu zainstalowania czujników cofania(dołożonej instalacji-nie org.), może macie jakiś sprawdzonych fachowców i możecie polecić
Ostatnio zakładałem zestaw dedykowany przód+tył PDC+OPS. Nie jest to jakaś trudna rzecz tylko trochę czasochłonna - ściąganie zderzaków, plastików w celu przeciągnięcia kabli - oczywiście jeśli chcesz to zrobić ładnie i porządnie pochować kable, a nie tylko upchnąć aby ich nie było widać. Jeśli tylko masz to "coś" z majsterkowicza to sobie sam poradzisz. Opisy montażu są nawet na forum.
lukspeed
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 08, 2015 12:18
Auto:: tdi,1.9,2007 bxf
Imię:: Lukas
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Poradnik warsztatowy czyli jak się nie dać oszukać.

Post autor: lukspeed »

:-) mam lewe ręce do majsterkowania a boje się popsuć wiec chce dać to fachowcowi co by coś nie popsuć (nie poszła instalacja z dymem):D
ODPOWIEDZ