Strona 2 z 6

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 07:10
autor: tberent
Panowie 2.0 to CR g6. Jaki numer ma 180 A. Obojętnie czy na lin czy zwykły bo nań GW z lin jak i regulator na klemie. Chodzi mi raczej o fizyczne rozmiary czy rozstawy śrub aby nie cudować.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 09:54
autor: jeżu
03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin

Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 12:00
autor: tberent
jeżu pisze:03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin

Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
No musisz wtyczkę przerobić bo zwykły ma.2 piny a lin 1 imiona wtyczka

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 13:00
autor: jeżu
tberent pisze:
jeżu pisze:03L903023E 180A zwykły
03L903024J 180A Lin

Tez mam klemę z reg i Gw
Czyli można założyć z Lin czy zwykły mając kontroler 61 i tylko przekodować?
No musisz wtyczkę przerobić bo zwykły ma.2 piny a lin 1 imiona wtyczka

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 tylko z alternatora uzbrojony jest pin pod Lin-a Dfm-brak)

Pytanie czy po założeniu tego z samym Lin na zegarach nie bedzię świecić kontrolka o braku ładowania alternatora?
Ktoś to testował przy kontrolerze 61 zamieniając alt zwykły na lin i zmieniając kodowanie?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 14:15
autor: m0nter
na forum octavii był temat dla 1.4TSI podobno nie zadziałało, później pojawił się jeden wpis dla auta z TDI, gdzie niby działa, dlatego zadałem pytanie jak w pierwszym poście, bo zgłupieć można.

Czy nasze auta z przed ery silników CR obsłużą altka po magistrali LIN jeśli zostaną dozbrojone w wiązkę i kabel minusowy do aku.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 18:33
autor: JEDARO
to tak na rozgrzewkę

Na przykładzie tourana 1T2 1.9 TDI PD i Tiguan 2.0 TDI CR ( spr sobie jak podłączyć w Touranie ori przetwornice z tiguana która potrzebuje sygnał z alternatora)

Różnica połączenia alternatora

Touran
Pin1 > L<sw/bl> bordnetz F/4
Pin2 >DFM< sw/br/ro> sterownik silnika T94/64

Tiguan

>L< bl/sw> BCM T52c/32

taka jest różnica w podłączeniu jeśli chodzi o kable :P

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 20:03
autor: yox
jeżu pisze:Ktoś to testował przy kontrolerze 61 zamieniając alt zwykły na lin i zmieniając kodowanie?
... Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 ...
... aby to miało "ręki i nogi" musi być BCM i odp. kodowanie w nim ;)
... chyba literówka, wtyczka to 4D0971992B :)
JEDARO pisze:>L< bl/sw> BCM T52c/32
... to jest to samo, podłączenie zwykłego alternatora tyle, że do BCM ;)

Bord F4 -----> BCM T52C / 32

... przy swapie na aternator z LIN należy ten przewód wyjąć i podłączyc do Gateway T20/12 ;)

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 20:50
autor: JEDARO
yox pisze:... to jest to samo, podłączenie zwykłego alternatora tyle, że do BCM ;)

Bord F4 -----> BCM T52C / 32

... przy swapie na aternator z LIN należy ten przewód wyjąć i podłączyc do Gateway T20/12 ;)
zgadza się :)
kolega pytał się czy w jego PD da radę zainstalować
podając przykład chodziło bardziej, że silnik nie ma znaczenia czy PD czy CR bo nie wszystkie CR mają alternator z LIN oraz to że w nowszych modelach bez LIN nie ma też DFM lub może być z DFM (ja mam tak w caddy CR + BCM) więc konfiguracji było dużo
no i bardzo duże ma znaczenie BCM bo w bordzie nie wiele da się z tym zrobić

to może jeszcze dorzucimy wątek StartStop oraz uruchomienie funkcji rekuperacji energii

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 21:14
autor: tberent
Nie widziałem BCM bez obsługi rekuoeracji i obsługi altka z linem.
No właśnie nie do końca jest tak jak piszesz z tymi CR.
Standardowy był altek zwykły a jak auto było z SS to wtedy był LIN ;)

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 21:16
autor: yox
@JEDARO... dokładnie ;) altek z LIN sterowany jest wyłącznie po LIN (gateway)oczywiście nowa tzw. "klema minusowa". BCM i ECU nie ma bezposredniego połączenia ;)
... jesli chodzi o rekuperacje to odp. podłaczenie, kodowanie, aku AGM i powinno hulać ;) co do S&S nie wypowiadam się :)
tberent pisze:Standardowy był altek zwykły a jak auto było z SS to wtedy był LIN
... a co nam standardy :lol: włąśnie o to chodzi, że jak ktoś wkłada do auta bez S&S aku AGM (np. ja ;)) w celu poprawienia "osiągów" do do pary powinien tez do tego aku załozyc altek z LIN ;)

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 21:27
autor: JEDARO
a tak przy okazji ja już myślałem, że forum umiera w końcu zaczyna się coś dziać jakieś ciekawsze dyskusje i nie mówię tu tylko o tym temacie bo chłopaki z kamerami walczą i radarami... itd.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw sty 17, 2019 22:47
autor: wesol
A co to Aku agm taki wspaniały jest? Co w nim dobrego? Ani potężnego prądu nie ma. Dużo lepsze są aku żelowe.
Alternator cyfrowy założysz do auta z analogiem to też będzie ładowanie poprawne tylko kontrolka na szafie będzie. Co ma taki altek cyfrowy dawać lepiej? Prądu więcej nie może dać bo aku ładowany jest do określonego napięcia. Jeśli ładowany będzie szybko to z jednej strony dobrze bo szybko przywraca się mu utracony ładunek i nigdy nie wiadomo ile autem ktoś będzie jechał. Natomiast też za wolno nie można bo można go nie naładować w tak długim czasie poza tym ilość prądu podawanego do aku wynika z tego że altek produkuje prąd do określonego napięcia gdzieś koło 14.4V a różnica potencjałów do akumulatora powoduje to ile amper on odbiera. Proste prawo ohma.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pt sty 18, 2019 07:27
autor: yox
wesol pisze:Alternator cyfrowy założysz do auta z analogiem to też będzie ładowanie poprawne tylko kontrolka na szafie będzie
... poczytaj jaka jest róznica między zwykłym a cyfrowym altkiem, hint: "rekuperacja energii" ;)

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pt sty 18, 2019 07:36
autor: wesol
Co znaczy rekuperacja? I z czego to jest czym to się ma?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz lut 10, 2019 18:43
autor: JEDARO
jeżu pisze:Wtyczka jest taka sama (2pin 4D09719920 tylko z alternatora uzbrojony jest pin pod Lin-a Dfm-brak)
jak na moje wtyczki są inne, mam w tej chwili 2 altki na stanie 180A i piny też więc nie da rady przełożyć samej obudowy wtyczki

w jednym jest wtyczka 4D0971992B a w drugim 1J0973772
tberent pisze:Nie widziałem BCM bez obsługi rekuoeracji i obsługi altka z linem.
bardziej chodziło mi o to że musi być BCM a nie o jego wersje