Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Tu chwalimy się naszymi autami. Jeden temat = jedno auto.
macik
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 06, 2020 18:23
Auto:: touran, 1.4, 2017
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: macik »

Maciej_F pisze:Trefny nie trefny moduł , trudniej sprawdzić . A siłownik od wysuwania haka to prosto . Sprawdź w/g schematu tourana na jakie piny przychodzi zasilanie właśnie na silniczek . Dasz 12V raz w jedą raz w drugą to będziesz miał pewność , że hak rusza . Problem jest taki , że do tej wtyczki łatwo było się dostać jak hak był poza samochodem . A teraz już jest za zderzakiem
Mam zdjęty lewy boczek i dostęp do wtyczki to mógłbym przetestować zwalnianie kuli.
Na formum znajdę schematu pinów w tej wtyczce?

Maciej
macik
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 06, 2020 18:23
Auto:: touran, 1.4, 2017
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: macik »

freebaby pisze:Cześć,
Ps. a jak poszło Ci zdjęcie tylnego zderzaka ? Jestem przed demontażem i zastanawiam się gdzie szukać śrub : każde nadkole to chyba 4szt., pośrodku od dołu zderzaka dwie, pod lampami chyba tylko zatrzaski?
1. Lampy demontujesz od wewnatrz przekręcając blokadę z gwintem
2. pomagając sobie płaskim śrubokrętem rozłączasz wtyczkę do czujnikow parkowania. Jest z prawej strony pod zderzakiem.
3. odkręcasz 4 albo 5 torx w każdym błotniku. Chyba sa jeszcze 2 torx od spodu ale nie pamietam czy trzeba je odkrecać).
4. od spodu zderzaka wykręcasz 4 plastikowe kołeczki rozporowe - uważaj mają delikatne gniazdo
5. po upewnieniu się że odkręciłeś w nadkolu torx montujący zderzak do nadkola, stojąc z boku auta energicznie pociągasz do siebie część zderzaka która siedzi w nadkolu na zatrzaski.
6. pomagając sobie płaskim śrubokrętem podważasz zatrzaski pod światłami.

Ja to robiłem na podnośniku i zdjętych kołach.
Składasz dokładnie w odwrotnej kolejności. Jeżeli masz auto na lewarku, to uważaj żeby przy wciskaniu zderzaka w zatrzaski auto Ci z niego nie spadło. Momentami trzeba użyć dużej siły.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: Maciej_F »

macik pisze: Mam zdjęty lewy boczek i dostęp do wtyczki to mógłbym przetestować zwalnianie kuli.
Na formum znajdę schematu pinów w tej wtyczce?
Maciej
Z którego roku jest to hak ?
Może znajdę schemat .
Pokaż mi zdjęcie haka ? wtyczki ? tej puszki z siłownikiem . Może przez analogie sprawdzimy to z Sharanem / Alhambrą 7N . Ostatnio był u nas ''wysyp'' haków . A VW klepie takie standardy
, że nie ździwiłbym się że jest bardzo podobnie .
macik
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 06, 2020 18:23
Auto:: touran, 1.4, 2017
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: macik »

Hak jest z 2015r z początku produkcji.
Wtyczka przy sterowniku wygląda jak na zdjęciu.
IMG_20200415_114125.jpg
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: Maciej_F »

Yyy... to zgłupłem :shock:
Znalazłem taki schemacik Touranowy .
Ale silniczek od opuszczania kuli V317 siedzi w kostce 8 pinowej
pin1,5 :? może po kolorach kabli ?
hak 4.png
macik
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: pn sty 06, 2020 18:23
Auto:: touran, 1.4, 2017
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: macik »

Dzięki schemat pomógł zwolnić kulę.
Podłączyłem 12v do pinu 14 i masę do pinu 13 po odłączeniu wtyczki J435 od modułu.

Teraz nowe wyzwanie - dlaczego kula sie nie blokuje po wychyleniu. Najwyraźniej za to też odpowiada elektronika.
Awatar użytkownika
freebaby
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:19
Auto:: 5T1,CZDA(1.4tsi),2015
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: freebaby »

macik pisze:Dzięki schemat pomógł zwolnić kulę.
Podłączyłem 12v do pinu 14 i masę do pinu 13 po odłączeniu wtyczki J435 od modułu.

Teraz nowe wyzwanie - dlaczego kula sie nie blokuje po wychyleniu. Najwyraźniej za to też odpowiada elektronika.
działa to w ten sposób : podajesz napięcie na piny 13,14 : kula zwalnia. Teraz na tych samych pinach zmieniasz polaryzację : silnik działa w "drugą stronę" i się blokuje. Sprawdziłem to na haku ktory zakupiłem.

Opis działania haków z strony BMW :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/body/general-vehicle-electrical-system/trailer-towing/trailer-trailer-coupling-release/1VnXWkKdVx
Gecon
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: śr paź 25, 2017 08:07
Auto:: Touran 5T 2.0TDI 190KM
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: NKE
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: Gecon »

Oj pany pany. Pamiętajcie ze każdy moduł który jest w aucie gdzie hak zwalnia się za pomocą przycisku będzie działał w każdym modelu VAG gdzie hak zwalnia się przyciskiem. Jeżeli zaś kupicie moduł z auta gdzie hak zwalnia się za pomocą linki tj w Golfie 7 to ten moduł nie będzie działał na aucie gdzie jest przycisk pomimo ze te wszystkie moduły maja 4 wtyczki. Dalsza sprawa.... ktoś kto nie wie kupuje np moduł od Tourana a ma Golfa to rzecz jasna ze moduł nie będzie banglal tz nie poda napięcia na odblokowanie kuli, zazwyczaj wtedy potencjalny laik zaczyna jeździć po pseudo fachowcach a Ci robią cuda nie widy i uwalają taki moduł po przez flashowanie go itd. Każdy moduł w VAG można przywrócić do życia flashujac go odpowiednim flashem i podając mu odpowiednia parametryzacje. Ten moduł który wam nie odblokowuje kuli jest zwyczajnie niezparametryzowany lub jest pod auto gdzie powinna być linka. Podajcie mi tu nr tego modułu to zaraz zobaczymy co w trawie piszczy. Oczywiście posiadam praktycznie wszystkie flashe a jeżeli nie to mogę pobrać z servera vw.
Tylko oem sprzęt....
VAS 6150D + VAS 6154
VCDS/VCP
ODS S/E Online
Development tool
ELSAPRO GEKO VW AUDI SEAT SKODA MAN


Touran 5T
Potrzebujesz schematów, instrukcji, informacji z Etki itd... pisz
wojtasx20
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 08, 2018 11:31
Auto:: Touran 1.4TSI DSG7 '18
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: wojtasx20 »

Cześć,
Dołączam się do tematu. Od maja nikt się nie chwalił postępami, ale podpytam.
@macik, udało Ci się ogarnąć temat oryginalnego haka? Problem rozwiązany, czy poddałeś się?
@freebaby, czy ten "zwykły hak z wiązką Westfalii" jest OK? W sensie, czy coś wystaje z tyłu jak masz zdemontowany hak i ile zapłaciłeś?

Jestem na etapie zbierania elementów, ale nie chciałbym utknąć tam gdzie macik, więc wolę wcześniej podpytać.
Posiadam:
Touran 1.4TSI DSG7 '18 R-line
Honda Shadow Phantom i rower TREK Fuel Ex 8 '20 :)))

Było:
Audi A4 B6 2.0 benzyna '01
Golf VII Variant 1.4TSI '15 Comfortline + kilka modyfikacji
Awatar użytkownika
freebaby
Początkujący
Posty: 42
Rejestracja: pn lut 13, 2012 21:19
Auto:: 5T1,CZDA(1.4tsi),2015
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Montaż haka i wiązki do Touran 1.4 tsi, 2017r

Post autor: freebaby »

Cześć.
"Zwykły" hak zdaje egzamin. Jest to hak stały, więc wystaje cały czas. Jeżeli kupisz hak z kulą demontowalną to raczej nie będzie go widać.
Koszt to hak (brink) ok. 480pln + wiązka (westfalia 13p) 470pln = 950pln. Montaż mechaniczny zajmuje ok dwóch godzin, elektryka z 3 godziny (wpięcie się do tablicy rozdzielczej z przodu wymaga sprawnych palców) - kolejny raz pewnie mnie, bo już wiadomo gdzie szukać zaczepów, śrub itd.
Hak z automatycznym zwalnianiem kuli sprzedałem na olx, a człowiek który to kupił zlecił pracownikowi z serwisu VAG (poradził sobie z CP, bo z tego co się zorientowałem potrzebny jest kontakt online z bazami VAG aby zdjąć/przepisać blokadę).
ODPOWIEDZ