Wcale nic nie musi się pokrywać. Poprostu wartości rzeczywiste muszą być równe lub wyższe jak to co chce sterownik ecm. Przeplywka jest od tego by w razie niższych wartości zmniejszyć dawkę paliwa czyli okroić ja bo z jakiegoś powodu silnik dostaje mało powietrza. Czasem to jest awaria uklDiy dolotowego, turbiny czy też nawet poprostu sama fizyka czyli to jak się budzi turbo. Jak leniwie to ecm nie zgodzi się na to by lać paliwem jak z wiadra. Odpięcie przeplywki czy to sprawnej czy już dziabnietej to przejście sterownika na wartość zastępcza czyli 560 mg/suw czyli tak po środku. Ani nie leniwie ani nie z pełnym ogniem na tłoki. Oczewiscie pomijam tu aspekt jeszcze tego że jest też mapa dość często w ecm tak zrobiona ze nawet chyba jakby turbo wstalo już przy 1000 obrotach to dawki takiej jak po przepkywce nie będzie podlane bo są inne jeszcze ograniczniki podlania.zibi1961 pisze:Zapotrzebowanie na powietrze zgłoszone przez sterownik silnika powinno się pokrywać z rzeczywistą masą powietrza dostarczoną silnikowi. Grupa 3 w blokach mierzonych pokazuje nam przede wszystkim pracę zaworu EGR .Nieprawidłowa praca EGR powoduje (między innymi) że wartości w poz 2 i 3 są różne. Po dodaniu gazu zawór EGR przymyka się ,zapotrzebowanie na powietrze w pozycji 2 wzrasta a w poz. 3 powinno być w miarę zgodne z poz 2.Ale EGR może się nie przymykać lub nie otwierać. Jak u Dziadek13 drugie foto ,silnik zimny EGR powinien być otwarty na full ,zapotrzebowanie na czyste powietrze 270 mg a dostaje 460 .EGR nie otwarł się ale jeżeli po przegazowaniu wartości z pozycji 2 i 3 pokryją się to EGR uważamy za jeszcze sprawny .Silnik zasysa powietrze i jak EGR przymyka się to zasysa więcej świeżego powietrza a mniej spalin i odwrotnie jak się otwiera to więcej spalin a mniej świeżego powietrza.Jeżeli wskazania w grupie 3 poz 3 wykroczą poza zakres 230-420 to sterownik silnika generuje błąd przepływki(nie miarodajny odczyt).
Najprościej bez VAG-a można sprawdzić odpinając wtyczke od przepływki. Samochód wejdzie w tryb awaryjny i nie będzie korzystał z odczytów przepływki tylko z parametrów zapisanych w sterowniku silnika.
Dym po uruchomieniu auta
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
- Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
- Imię:: Bogusław
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Koledzy dziś podłączyłem inny interfejs DELPHI i po wykonaniu testu zobaczyłem ten oto błąd:
"- Za mały przepływ spalin w układnie recyrkulacji EGR - Stały". Czyżby to jednak EGR? Zabrudzony czy niesprawny? Jak na razie zakupiłem specjalny spray do czyszczenia EGR może na weekend się za to wezmę od razu przeczyszczę też przepustnicę.
Myślę,że wtryski są wykluczone i chyba nawet przepływomierz powietrza też. Vag ciągle też mi pokazuje błąd wszystkich świec żarowych (Świeca żarowa cylindra 1,2,3,4 , przerwa obwodu - stały) ,ale gdy ten błąd wykasuję to po ponownym odpaleniu auta pojawia się znowu.
A co z ciągle działającym wiatrakiem na chłodnicy? Dziś rano odpaliłem auto i dosłownie po 5 sekundach załączył się a gdy go zgasiłem działał jeszcze przez 3 sekundy i zgasł. Oczywiście silnik zimny
"- Za mały przepływ spalin w układnie recyrkulacji EGR - Stały". Czyżby to jednak EGR? Zabrudzony czy niesprawny? Jak na razie zakupiłem specjalny spray do czyszczenia EGR może na weekend się za to wezmę od razu przeczyszczę też przepustnicę.
Myślę,że wtryski są wykluczone i chyba nawet przepływomierz powietrza też. Vag ciągle też mi pokazuje błąd wszystkich świec żarowych (Świeca żarowa cylindra 1,2,3,4 , przerwa obwodu - stały) ,ale gdy ten błąd wykasuję to po ponownym odpaleniu auta pojawia się znowu.
A co z ciągle działającym wiatrakiem na chłodnicy? Dziś rano odpaliłem auto i dosłownie po 5 sekundach załączył się a gdy go zgasiłem działał jeszcze przez 3 sekundy i zgasł. Oczywiście silnik zimny
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 28, 2020 20:46
- Auto:: touran 2006
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Świebodzin
- Podziękował: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Proponuję sprawdzić turbinę czy nie zapieczony jest regulator i czy turbina nie puszcza już oleju,
- wojtek2626
- Zaawansowany
- Posty: 381
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
- Auto:: Touran
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Skoro błąd jest od swiec żarowych wiec zapewne nie grzeja co tez moze wpływać na dymienie po zimnym rozruchu, w nowych auatch czesto swiece dogrzewaja jeszcze przez jakis czas cylinder podczas pracy silnika. Sprawdz wiazke elektryczna i świece . Co do wentylatora to trzeba sprawdzic jakie sa błedy moze moduł wentylatora padł i dlatego sie uruchamia bez powodu ewentualnie czujnik temp oszukuje
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Puścił bączka tylko przy odpalaniu. Świece są w zasadzie tylko do rozruchu. Dalej to już dogrzewają komorę bo ekologia.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Dymi na wolnych obrotach ,dymi podczas jazdy to ewidentnie źle dobrana mieszanka paliwowo -powietrzna przez sterownik silnika .Za dużo paliwa za mało tlenu ,źle się spala.Przyczyną może być brudny filtr powietrza ,nieszczelności w dolocie ,uszkodzona przepływka .EGR odrzucam bo w trybie awaryjnym nie będzie dymienia. Turbo i świece poruszane w postach wydaje mi się nie mają związku z tematem.Wtryski jak widać w dobrej kondycji.Sprawdzić filtr ,ewentualne nieszczelności.Pozostaje podmiana przepływki ,można zakupić przez internet i zwrócić w ciągu 14 dni.
-- 13 mar 2020, 2020 14:13 --
Jeżeli po wykasowaniu błędów nadal będzie błąd EGR-u to trzeba go wymienić nie jest to duży koszt.
-- 13 mar 2020, 2020 14:13 --
Jeżeli po wykasowaniu błędów nadal będzie błąd EGR-u to trzeba go wymienić nie jest to duży koszt.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Jeszcze raz ci powtórzę. Przepływomierz nie ma nic do kopcenia. Przepływomierz nie zwiększa dawki paliwa a może ja tylko obciąć czyli ograniczyć. Zwiększyć nie może więc nie czepiają się przeplywki.
Inna sprawa jest też to że diesel nie chodzi na żadnej mieszance paliwowo-powietrznej. Benzyniaka mają mieszankę. Tu mamy poprostu powietrze i paliwo w nim rozpylone. No i generalnie to diesel chodzi na sporej przewadze powietrza do paliwa. Tu nie ma mieszanki stechiometrycznej. Jeśli diesel kopci to przyczyny mogą być takie: źle ustawiony rozrząd, problem z turbina, problem z wtryskami, problem z przewietrzeniem komory czyli wytarte wałki itp sprawy.
Inna sprawa jest też to że diesel nie chodzi na żadnej mieszance paliwowo-powietrznej. Benzyniaka mają mieszankę. Tu mamy poprostu powietrze i paliwo w nim rozpylone. No i generalnie to diesel chodzi na sporej przewadze powietrza do paliwa. Tu nie ma mieszanki stechiometrycznej. Jeśli diesel kopci to przyczyny mogą być takie: źle ustawiony rozrząd, problem z turbina, problem z wtryskami, problem z przewietrzeniem komory czyli wytarte wałki itp sprawy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
- Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
- Imię:: Bogusław
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Koledzy dziś trochę pogrzebałem to znaczy wziąłem się za wymianę świec żarowych,bo i tak vag pokazywał błędy ,więc je wymieniłem na nowe (sprawdziłem przewody były w porządku).
Zdjąłem też przepływomierz (kupiłem już inny),ale zauważyłem,że w przepływce jest gumowa uszczelka,która była lekko skręcona,ale wydaje mi się,że to nie miało znaczenia.
Wziąłem się za demontaż przepustnicy i EGR i zauważyłem,że na dole pod przepustnicą na gumowym wężu a jak się później okazało i wewnątrz węża jest sporo oleju zresztą w przepustnicy też był olej..Czego to jest objaw? Skąd aż tam jest tyle oleju? Czyżby z turbiny?
Jeszcze nie wyjąłem EGR-u , bo nie wiedziałem jak go się demontuje,ale wydaje mi się,że oprócz śrub od strony przepustnicy chyba są jeszcze dwie od spodu,które trzymają właśnie EGR tak czy nie?
Patrzyłem też jak się wymienia wentylator (kupiłem już komplet wiatrak w obudowie z modułem) i chyba będzie ciężko zdjąć przede wszystkim wtyczkę,która jest na dole wiatraka. Czy ktoś z was to już demontował? Proszę o podpowiedzi jak to najwygodniej wymienić.
Poniżej pokazuję skany z VCDS
Zdjąłem też przepływomierz (kupiłem już inny),ale zauważyłem,że w przepływce jest gumowa uszczelka,która była lekko skręcona,ale wydaje mi się,że to nie miało znaczenia.
Wziąłem się za demontaż przepustnicy i EGR i zauważyłem,że na dole pod przepustnicą na gumowym wężu a jak się później okazało i wewnątrz węża jest sporo oleju zresztą w przepustnicy też był olej..Czego to jest objaw? Skąd aż tam jest tyle oleju? Czyżby z turbiny?
Jeszcze nie wyjąłem EGR-u , bo nie wiedziałem jak go się demontuje,ale wydaje mi się,że oprócz śrub od strony przepustnicy chyba są jeszcze dwie od spodu,które trzymają właśnie EGR tak czy nie?
Patrzyłem też jak się wymienia wentylator (kupiłem już komplet wiatrak w obudowie z modułem) i chyba będzie ciężko zdjąć przede wszystkim wtyczkę,która jest na dole wiatraka. Czy ktoś z was to już demontował? Proszę o podpowiedzi jak to najwygodniej wymienić.
Poniżej pokazuję skany z VCDS
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Po mojemu to przeplywke masz okej. Zrób logi a nie zdjęcia monitora. Zresztą po co robić zdjęcia skoro na klawiaturze masz klawisz Ctrl i Print screen i już masz to samo, szybciej prościej i bez refleksów u tzw szumów. Tak trzymając na obrotach 2850 to ja nie wiem czy to na postoju podczas jazdy z górki czy pod górkę czy na 2 biegu czy na 6 biegu a to wszystko ma znaczenie. Wnioskuję że te wskazanie z przeplywki to pewnie jakaś jazda nie z ogniem na pedale gazu i nie pod górkę i nie na 6 biegu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
- Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
- Imię:: Bogusław
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Koledzy od razu wyjaśnię dlaczego dlaczego zdjęcia. Po prostu zdjęcia robiłem telefonem , ponieważ innego laptopa używam do skanowania a innego używam na co dzień,ale mniejsza o większość po prostu chciałem pokazać skany. Szczerze mówiąc nie jestem aż takim profesjonalistą w tym co robię i dlatego pewnie czasami nie wychodzi mi tak jak powinno.
Jeśli chodzi o same pomiary to wszystkie wykonywałem na postoju na biegu jałowym lub tylko po dodaniu gazu. Możliwe,że nie są one bardzo wiarygodne dlatego bym bardzo prosił o podpowiedzi co i jak robić.
Tak czy siak powymieniam wszystko to co jest do wymiany a potem ponownie zrobię skany vag.
Zastanawia mnie tak duża ilość oleju w wężu i na pewno w przepustnicy. Nie wiem jeszcze jak w EGR,bo tak jak już pisałem jeszcze go nie wymontowałem.
Jeśli chodzi o same pomiary to wszystkie wykonywałem na postoju na biegu jałowym lub tylko po dodaniu gazu. Możliwe,że nie są one bardzo wiarygodne dlatego bym bardzo prosił o podpowiedzi co i jak robić.
Tak czy siak powymieniam wszystko to co jest do wymiany a potem ponownie zrobię skany vag.
Zastanawia mnie tak duża ilość oleju w wężu i na pewno w przepustnicy. Nie wiem jeszcze jak w EGR,bo tak jak już pisałem jeszcze go nie wymontowałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Z wiatrakami to się może wstrzymaj jak chodzą widocznie dostają taki rozkaz ze sterownika ,sprawdź temperaturę płynu chłodzącego na zimnym .
- wojtek2626
- Zaawansowany
- Posty: 381
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
- Auto:: Touran
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Dym po uruchomieniu auta
Odepnij odme jak juz pisałem wczesniej na próbe, własnie przez nie sprawna odme moze dostawac sie olej do układu ssącego a po uruchomieniu ten olej który spłynał moze byc spalany i dlatego kocic.
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra

-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 28, 2020 20:46
- Auto:: touran 2006
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Świebodzin
- Podziękował: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Kolego jak wyzej Ci pisałem sprawdź turbinę i najlepiej zobacz ile masz oleju w intrercoolerze, a co do wtyczki od wiatraków jest to łatwe do wypięcia pod warunkiem że zrobisz to od spodu auta, musisz zdjąć osłonę silnika, pozdrawiamhuragan1971 pisze:Koledzy dziś trochę pogrzebałem to znaczy wziąłem się za wymianę świec żarowych,bo i tak vag pokazywał błędy ,więc je wymieniłem na nowe (sprawdziłem przewody były w porządku).
Zdjąłem też przepływomierz (kupiłem już inny),ale zauważyłem,że w przepływce jest gumowa uszczelka,która była lekko skręcona,ale wydaje mi się,że to nie miało znaczenia.
Wziąłem się za demontaż przepustnicy i EGR i zauważyłem,że na dole pod przepustnicą na gumowym wężu a jak się później okazało i wewnątrz węża jest sporo oleju zresztą w przepustnicy też był olej..Czego to jest objaw? Skąd aż tam jest tyle oleju? Czyżby z turbiny?
Jeszcze nie wyjąłem EGR-u , bo nie wiedziałem jak go się demontuje,ale wydaje mi się,że oprócz śrub od strony przepustnicy chyba są jeszcze dwie od spodu,które trzymają właśnie EGR tak czy nie?
Patrzyłem też jak się wymienia wentylator (kupiłem już komplet wiatrak w obudowie z modułem) i chyba będzie ciężko zdjąć przede wszystkim wtyczkę,która jest na dole wiatraka. Czy ktoś z was to już demontował? Proszę o podpowiedzi jak to najwygodniej wymienić.
Poniżej pokazuję skany z VCDS
-
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: wt sty 21, 2014 19:38
- Auto:: Touran 1.9 TDI. 105 ,2010
- Imię:: Bogusław
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dym po uruchomieniu auta
Po raz kolejny Koledzy Dzięki Bardzo za wszystkie podpowiedzi. Moje podejrzenia skłaniają się w zasadzie do 2 może 3 rzeczy,ale myślę,że może być zapchana odma (sugestia kolegi wojtek2626) lub może coś z turbiną. Przy okazji jak już mam wszystko rozebrane przeczyszczę EGR , przepustnicę i oczywiście wymienię uszczelkę na nową pod obudową zaworów. Niestety dopadło mnie przeziębienie,więc muszę odczekać kilka dni.
Pozdrawiam Wszystkich i życzę dużo zdrówka szczególnie w tym czasie.
Pozdrawiam Wszystkich i życzę dużo zdrówka szczególnie w tym czasie.