Inteligentny prostownik do ładowania aku

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: Maciej_F »

A jak temat się rozwija .
To czym najlepiej ładować AGM-a ? .
Musiałem już zwykłego transformatorowego użyć :shock: i jeszcze dycha , ale nie wiem czy mu jakiejś szkody nie narobiłem :/
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

Przecież agm.jest najbardziej odpornym aku. Odporny na agresywne ładowania. Podepnij prostownik i ładuj go prądem 3 A dobę. Tylko tak by te 3 ampery były a nie że przez godzinę może będzie a pozniej pół ampera.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: turek »

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

I co tam wyczytałem w tym artykule jako wyrocznia? Możesz odpowiedzieć?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: turek »

A widziałeś kiedyś jak wybucha aku. albo chociaż szkody po?
Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd ładowaniem byle czym i byle jak akumulatora AGM czy EFB nie mówiąc o żelowym, Pracowałeś w wielu serwisach ASO i takiego podstawowego szkolenia nie przeszedłeś? przecież AGMy czy inne aku nie są od dziś montowane
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: Maciej_F »

A co byście się wypowiedzieli na temat prostowników Volt Polska .

Generalnie bardzo dużo ludzi to kupuje na Allegro ( efekt stadny ? :shock: )
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-pro ... 9838139768
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-pro ... 9841807590

i bardzo podobne niby firmy Kraft &Delle
np
https://allegro.pl/oferta/prostownik-sa ... 9967795299

I tak wyglądają jak u jednego chińczyka klepane :/

Ktoś to używa ?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

Powiedz mi czy akumulator AGM jest bardziej odporny jak Ca Ca czy się mylę. Czym się różni EFB od zwykłego CaCa? Czemu nic nie wybucha pod maską jak alternator ładuje? Czemu niby akumulator z odpietymi klemami można ładować a z podpiętymi już nie? Tajemne skróty nazw a ty trzeba zdrowo myśleć i wiedzieć poprostu jak to jest zrobione.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: tberent »

wesol pisze:Powiedz mi czy akumulator AGM jest bardziej odporny jak Ca Ca czy się mylę. Czym się różni EFB od zwykłego CaCa? Czemu nic nie wybucha pod maską jak alternator ładuje? Czemu niby akumulator z odpietymi klemami można ładować a z podpiętymi już nie? Tajemne skróty nazw a ty trzeba zdrowo myśleć i wiedzieć poprostu jak to jest zrobione.
Ty jak zawsze wiejskie kosmiczne teorie połączone z wiedzą z poziomu syreny. Masakra .

1) W dobrych "ładowarkach " napięcie końcowe jest ponad 16.2 V a to już nie jest takie fajne dla sterowników dlatego trzeba odpinać klemy jak się robi gęstość elektrolitu.
2) jak masz się pisać głupoty o AGM EFB czy zwykłym kwasiaku to sam się naucz budowy i eksploatacji każdego z nich. Bo każdy ma inną charakterystykę prądowo napięciowa do ładowania
3) pracując w tych super ASO to nie uczyli cię jakie są maksymalne napięcia dla jakich Aku ? A może nie zauważyłeś że w każdym aucie z SS masz regulator napięcia który właśnie chroni Aku i odbiorniki w aucie.
4) lidlową ładowarką na 100 nie rozwalisz AKU bo ma ograniczone górne napięcie po to by nie uwalić AGMa.
5) myślę że w dobie braku korków od elektrolitu już zrobiłeś jakoś dyngs z 10 lat temu i trzymasz przepis na kasę żeby NASA się nie dowiedziało i takie tam.....
6) pewnie nie uwierzysz ale swojego Aku ładowałem przy napięciu 18V
7) każdy kto robi soft na aucie to podpina prostownik no chyba że robi GW w PQ. :)


Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

Wydaje mi się że nie wiesz że akumulatora żadnego nie ładuje się do napięcia 16V. Ładować można tylko takim napięciem prostownika. Żaden akumulator napięcia nigdy nie będzie miał nie wiem jak długo by go nie lądował i jakim prądem to 16 voltów nie pokaże. Akumulatory agm.sabwkasnie przystosowane na ładowania mocnym prądem. Przeładowywać za bardzo nie można akumulatorów żelowych ale te to w zasadzie akumulatory buforowe do alarmów kas fiskalnych itp. żelowy aku jest mocno nieodporny na głębokie rozładowania a także ładowanie dużym prądem. Generalnie żywotność żelowego liczy się na około 40 cykli. Akumulator EFB ma grubsze płyty oraz lepsze separatory to powoduje że jest też dobrym aku do systemów SS.
Pooglądam sobie Roberta Mazurka ze Szczecina z Santockiej gdzie ma sklep. To ten kanal na YT co się tam nazywa "mr akumulator". Znam gościa.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: Maciej_F »

Maciej_F pisze:A co byście się wypowiedzieli na temat prostowników Volt Polska .
i bardzo podobne niby firmy Kraft &Delle
I tak wyglądają jak u jednego chińczyka klepane :/

Ktoś to używa ?
I zamiast mi pomóc czy warto tym się zaintersować to wy pie....e .

Jak sam kolor ostrzegawczy ( żółty ) wskazuje należy go omijać szerokim łukiem . Właśnie na YT u różnych akumulatorowych ''testowaczy'' szybko się z całej tej serii prostowników wyleczyłem .
:cze: amen :bry:
Ostatnio zmieniony sob sty 30, 2021 00:35 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: tberent »

Taaaakkkk.
No to jak ty uważasz że nie podaje się napięcia ponad 16V na kwasiaka to gratuluję. Jak ty chłopcze chcesz robić gęstość .
W ASO też na YT robiłeś ? :)

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

Naucz się czytać ze zrozumieniem. I nie chłopcze bo za Stary jestem na chłopcze. Napięcie to mogę podawać z dowolnego prostownika zasilacza nawet takiego od laptopa 19.5 V tylko sobie na opornica zdlawie by prądu nie szło np 10 amper tylko np 2 ampery. Tak więc można ładować sobie czym chcesz. Mam taki duży stary prostownik wielkości dawnego monitora komputerowego. Mabon przełącznik wyboru napięcia na wyjściu:6, 12 i 24 V tak samo zakres prądowy siedmiostopniowy. Wyobraź sobie że mierząc voltomierzem to zakres 6 i 12v ma napięcie cis koło 15-18 v a zakres 24 pokazuje na mierniku chyba 28v. Przełącznikiem prądu przelaczasz wielkość opornika wypuszczanego w szereg z akumulatorem. Mogę ci fotkę zrobić.

Maciek jeśli chodzi o produkty volta to są chwalone ale pamiętaj że jeśli to jest układ na trafo to jego dobroć wynika z wielkości trafo. Tak jak prostowniki Marpol też podają że niby 30 A mogą podać tylko trafo takiej mocy nie ma. Wynik z pomiarów pokazuje że 20 A jest realne a nie 30.
Wszystko zależy co chcemy tym zrobić. Ładowanie prostownuczkuem z Lidla jak to mówi Mazurek nie widzi sensu bo prostownik.ma zrobić robotę w dobę no dwie doby (zależy czy doładowanie czy naładowanie od "zera") a nie że będę ładować 8 dni aż uzyskamy stopień naładowania.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: zibi1961 »

tberent to chyba volty z amperami pomylił
Awatar użytkownika
tberent
Zaawansowany
Posty: 452
Rejestracja: pn kwie 04, 2016 08:01
Auto::
Imię::
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: tberent »

Kolejny mocarz technologi ?
Kolego powiem ci że napięcie jest w woltach a prąd w amperach. :)

A na serio to nie różnica potencjałów niszczy akumulator tylko prąd powodujący szybkie parowanie elektrolitu a co za tym idzie odkrywaniem płyt mogące nawet je wykr3cac .
Najważniejsze to nie przekraczać prądu 5%C . Najlepiej ustawić ograniczenie prądowe . A jeżeli prąd spadnie poniżej chyba 1C lub jakoś tak to znaczy że już nie przyjmuje ładunku.

Największy problem przy ładowaniu aku to brak dostępu do elektrolitu gdzie można sobie sprawdzić jego gęstość i to jest tak naprawdę wyznacznikiem naładowania aku a nie podładowania.

I tu jest pogrzebany pies że wszystkie te ładowarki robią to bez możliwości sprawdzenia gęstości.

Kolega nawet mi przysłał na testy noco geniius chyba 8A czy nawet 10A z trybem repair i co ciekawe nie zrobiła mi gęstości ( prawdopodobnie wina Aku bo 2 lata temu nie dawał rady w zimie 72Ah jakieś 680A EN) . Dopiero udało mi się go podnieść ładowarką modelarską. I w tym roku na Webasto 25min przy -20' zakręcił i odpalił.

Samemu mnie nachodzi chęć zbudowania ładowarki z regulowanym górnym napięciem i ograniczeniem prądowym ale żeby miała te skuteczne 8A tylko jak zawsze mało czasu bo ważniejsze projekty.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4959
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Inteligentny prostownik do ładowania aku

Post autor: wesol »

Od zawsze było że ładowanie aku to prądem Q10 jako standardowe. Dopuszcza się stosowanie tzw ładowania szybkiego Q20. Wiadomo że im wolniej czyli mniejszym prądem ale dłużej ładujemy to tym lepiej dla aku. Za szybko nie można bo nie to że wodę wygotujesz w aku tylko pokrzywisz płyty w akumulatorze.
Nie możesz też ładować akumulator np 74 Ah prądem 0.8 ampetiwym bo będziesz potrzebował ponad 100 godzin. Sto godzin 0.8 A to 80 Ah ale odlicz straty, ciepło itd to jeszcze będzie mało. Trzeba tak gdzieś że 120 godzin ładować wtedy. Druga też sprawa że prostownik z trafo to najlepiej by dawał.bawet te 18-19 V i wytrącać, ograniczać prąd na opornica. Czemu tak? Bo prąd w guazdku mamy przemienny w kształcie sinusoidy. Teraz po zmianie napięcia i wyprostowaniu czy to na kostce gretza czy przy dwóch uzwojeniach wtórnych za pomocą dwóch diod prostowniczych mamy prąd pulsujący. Jak wiemy szczyty sinusoidy walą mega dużym prądem. To że średnia prądu wychodzi powiedzmy 7 amper to jest 100 zmian w ciągu sekundy co jest przerwa w ładowaniu czyli zero amper jak i sto takich co puszcza jakieś 15 amper. Nie jest to zdrowe dla aku. Dzięki zastosowaniu opornica to oczewiscie przerwy są w takt stu zmian na sekundę tak już max prąd jest mocno zdlawiony.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ