artykuł tych diesli unikać

Nowości ze świata motoryzacji
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Robert pisze:Ja swoje autko sam sprowadziłem ma orginalny przebieg duży bo 240tyś jak na ten rocznik
śmiga bez problemu nić się nie dzieje handlarz skręcił by go pewnie do 150tyś ale dla mnie ważne jest że wiem z kont pochodzi autko i jaki orginał przebieg te teorje z awaryjnością moim zdaniem są trochę naciągane jak jest autko dbane i jeżdżone z głową to będzie ok.
Bez przesady z tym dbaniem dobry olej filtry no i rozrząd na czas i wszystko powinno śmigać.Ja nie narzekam ale wiadomo różnie bywa.

Życzę bezawaryjności :)
Takich ja Ty jest bardzo mało, przewaga jest ludzi którzy chcą diesla za bezcen z przebiegiem 50tkm, bo jak kupi diesla z przebiegiem ponad 200 tkm to go sąsiad wyśmieje i będzie kicha.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Wiecie co, z kolei na forum octavii pojawił się topic padających silników 1.9 TDI BXE. Wy piszecie na tym forum o przebiegach 300-400 kkm bezawaryjnej jazdy, podczas gdy w octavia lecą jak głupie panewki w tych silnikach. Rozbierali już kilka sztuk i to z przebiegiem 80 do 140 kkm i DRAMAT, zużycie wręcz dramatyczne, kilka silników się już rozpadło, więc te 300 kkm czy więcej, to jakaś abstrakcja kurczę się wydaje. Za dwa tygodnie będę chciał sprzedać Golfa 1.9 TDI BXE i mam nadzieję, że przeżyje do sprzedaży, a przebiegu ma 140 kkm, więc panewek może już nie być. :evil: :evil:
Obrazek
Obrazek
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Panowie bez niepotrzebnej napinki. W koncernach rządzi księgowy, a nie konstruktor. Proszę zwrócić uwagę na fakt ile trwa przygotowanie nowego modelu: kiedyś i dziś. Teraz w wytwórniach samochodów wszelkiej maści bez względu na pochodzenie auta robi się tak, aby auto się kiedyś zepsuło (żebyśmy je naprawiali), aż wreszcie abyśmy kupili nowsze najlepiej tej samej marki.
Ideał nie istnieje.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

znowu jechanka na 2.0

Idelanie pasuje tutaj artykuł z Auto Świata i długodystansowy test Tourana z 2003 roku.

Sikam brzydko mówiąc na te teksty. Mam 2.0 BKD i jestem szczęśliwy. Zero problemów z tym czym tu straszą. 215 000 km przebiegu.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

ja długo sie wahałem przed kupnem 2.0... jednak zdecydowałem sie i to jeszcze z DPF-em i tez nie załuje. Mam "dwulitrówkę" 170 KM i to jest to czego mi było trzeba...spalanie jedynie o litr wieksze niz w 1.9... zrobiłem przez niecałe 2 miesiące ponad 7000 km i odpukać nic sie nie dzieje...
mateurz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 07, 2012 12:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mateurz »

Tekst może i tendencyjny, ale to że były problemy z tymi silnikami to prawda. Inaczej nie było by tych zarzutów

Pytanie od kiedy usunięto z silników 2.0 VW problem pękających głowic. Od którego rocznika, czy modelu jest już lepiej? A może były jakieś akcje serwisowe?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

mateurz pisze:Tekst może i tendencyjny, ale to że były problemy z tymi silnikami to prawda. Inaczej nie było by tych zarzutów
ja nie twierdze, że to nieprawda... tylko ile jest samochodów wyprodukowanych z tymi silnikami a ile osób wypowiada sie źle na ich temat... jest to niewielki % a pozostała reszta?
mateurz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 07, 2012 12:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mateurz »

Ale ryzyko że trafisz na felerny model ciągle istnieje.

Ja właśnie próbuje tego uniknąć, więc pytam, od kiedy nie ma problemów z głowicami i dwumasą.

Jak już postraszyliście, to pora aby wparował tu spec i uspokoił gawiedź :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Dwumasa to nie tylko problem 2.0 w "super extra" 1.9 tez padaja :P

A 2.0 podobno poprawili po 2005r.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

marynarz75 pisze:Dwumasa to nie tylko problem 2.0 w "super extra" 1.9 tez padaja :P

A 2.0 podobno poprawili po 2005r.
Nieprawda. Mielismy glowice z aut 2007 ktore sie poddaly (salonowe seaty).
Loteria. Nic wiecej.

Auta sa projektowane TAK BY SIE PSULY...ja to widze od srodka.
Tylko czasem inzynierzy przesadza i sie psuja przed koncem gwarancji :)

Kto nie wierzy niech sobie zobaczy modul klapy gaszacej w nowym 2.0TDI CR :)
Sliczny otwor technologiczny wywiercony wprost do elektroniki sterujacej serwomotorkiem.
Pewnie w srodku guma ktora po kilku latach rozplynie sie pod wplywem oleju z dolotu i bach...
Mielismy takiego TIGUANA z przebiegem 60tys w ktorym nagle wystapil problem gasniecia w najmniej oczekiwanym momencie.
Bledy sugerowaly klape gaszaca...zdjemuje wtyczke a tam olej wyplywa :haha:

Niestety...jestesmy robieni w jajo jako konsumenci. Polecam dobry dokument (Planowane postarzanie produktu - jest na utube). Troche o zarowkach i drukarkach ale swobodnie to mozna poziom motoryzacyjny przeniesc.

A do co 1.9TDI BXE to fakt...zaczynaja sie i znimi jaja.
Generalnie jak ktos chce naprawde bezawaryjnego diesla to tylko stare 1.9TDI VP na pompie rotacyjnej zostaje.
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

rob555 pisze:Nieprawda. Mielismy glowice z aut 2007 ktore sie poddaly (salonowe seaty).
Loteria. Nic wiecej.
Pzeciez napisałem ze podobno :piwo:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Problem głowic jest znany. Bierzesz 2.0 - licz się z tym. Natomiast problem 1.9 BXE był dotąd nieznany i to jest powód do zadumy :). Bierz 1,9 bo pancerny itd, tymczasem klękają i to coraz częściej ostatnie roczniki. Przedwczesne zużycie panewek powoduje uszkodzenie wału korbowego i motur do wymiany. Na szczęście jest tzw "dobra wola" koncernu VAG i jeśli samochód był serwisowany cały czas i ma mniej niż 5 lat oraz mniej niż 150 000 km przebiegu, to pokrywają koszty części w 100 % oraz robocizny w 30%. Jeśli ma do 5 lat i do 200 000 km przebiegu, to pokrywają tylko części w 100%. Auto powyżej 200 000 i 5 lat nie ma już żadnej refundacji.

[ Dodano: Sob Wrz 01, 2012 10:13 ]
rob555, a co z głowicami w 2.0 CR? Tyż penkajom?
Obrazek
Obrazek
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Założyłem kiedyś temat na innym forum vw żeby użytkownicy silników 2.0 wpisywali się jeśli musieli wymienić głowicę w swoich silnikach ,żeby policzyć ile było takich przypadków. Odzew był słaby ,nie wiem czy to wstydliwy problem ,czy jednak takich przypadków było niewiele. VW nie podaje statystyk. Ludzie się tak wystraszyli że na forach pełno jest wpisów z obawami o stan swoich głowic ale konkretnych przypadków wymiany jest mało chyba że jadą do ASO i tam pierwsza diagnoza jest:głowica do wymiany bo zysk z wymiany jest spory.Na naszym forum jest dużo użytkowników silników 2.0. Kto wymienił głowicę ,proszę się wpisywać.
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

2 tyg temu Audi A4 BRD 170KM peknieta glowica w 3miejscach.
W chwili obecnej Leon BKD 140KM z 2006r stoi rozebrany glowica do sprawdzenia poszla...
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Czyli generalnie panowie autem trzeba jeździć , co sie zepsuje naprawić i co miesiąc na spoty jeździć... :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:

I będzie wszystko ok :brawa: :brawa:
ODPOWIEDZ