Dla Jednych Normalka Dla Innych Ciekawostka

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ew. motylek ;)
Ale od czego jest Assisstance :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

No wiem,że najlepiej asistance ale jestem ciekawy technicznie....
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

jezuwrc pisze:No wiem,że najlepiej asistance ale jestem ciekawy technicznie....
ja raz byłem holowany taka sytuacja ze mus był, co prawda tylko 2 km ale zawsze. Skrzynia oczywiscie na N i na całe szczescie nic sie nie stało. najwieksze zagrozenie to oczywiscie brak smarowania. No i masakra przy braku wspomagania kierownicy i hamulców
madsic
Posty: 1
Rejestracja: czw lip 07, 2011 22:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: madsic »

Witam Ja tez mam Turana z automatyczna skrzynia DSG i mam pytanko jak czesto korzystacie z połaczenia zmiany biegow z D na S podczas jazdy ?? pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Gdy chcę by poszedł S- sportowo..... Używam sporadycznie, jedynie w przypadku by czasami podczas np.wyprzedzania nie zmienił na wyższy bieg... Na S ciągnie fajnie....
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

Dla mnie S w klekocie jest zbędne , po co kręcić go do 4000 ? Podczas wyprzedzania wolę sam zmieniać biegi , czuję się bezpieczniej.
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

ja znowu używam S-ki zawsze w trasie przy wyprzedzaniu - czasamai też po mieście aby przegonić turbinkę; jakoś nie moge sie przyzwyczaić do ręcznej zmiany biegów w DSG. poza tym zawsze to 2 ręce na kierownicy :)
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

S - tak. Jak chcę wyprzedzić i wydaje mi się, że na D może się nie udać (czyli dość żadko).
Ręczna zmiana? Nie po to kupowałem DSG :) Kilka razy dla zabawy użyłem. Może być też przydatne przy przepalaniu DPFu.
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

Koledzy , proszę o wyjaśnienie... wg mojej ( pewnie nikłej ) wiedzy,
przy wyprzedzaniu ważny jest moment obrotowy . Jeśli mamy maksymalny moment obrotowy od 1750 do 2500 obrotów , to kręcenie silnika na S do 4000 mija się z celem .
Po mojemu to 3000 obr/min wystarczy i zapinam wyższe przełożenie a Turanek idzie jak burza . Na automacie nie do końca wiem kiedy zmieni bieg.
Jeśli piszę bzdety , to mnie poprawcie.
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

no i z tego co pamiętam to mi właśnie ok 3000 tys przełącza; zależy oczywiście czy bardziej zdecydowanie depnę czy nie ale na S raczej niżej jak 2500 nie przerzuca bo chodzi o to aby wyższy bieg miał te obroty
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Prócz momentu również ważna jest moc,która jest uzyskiwana przy bodajze 3800 czy jakoś tak.Ja przy wyprzedzaniu wyczułem moment kiedy przestaje ciągnąć czyli koło 4000 i zawsze zmieniam przed tymi obrotami.Trzeba wyczuc ten moment.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
kijek
Przeglądacz
Posty: 144
Rejestracja: sob lip 02, 2011 16:11
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łomża/Bedford UK
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: kijek »

panowie a jak to jest ze zmaiana z D na S mozliwe jest podczas jazdy czy tylko na postoju poniewaz wiem ze z S na D normalnie mozna ale podczas proby z D na S czulem opor wiec nie ciagnalem na sile i nie probowalem z wcisnietym przyciskiem w galce
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ja zmieniam w obie strony, a , D na S najczęściej :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Jeździmy na D lub S. Nigdy na N. W czasie jazdy nie włączamy N - tak jak koledzy pisali wtedy pompa słabo pompuje i olej nie jest rozprowadzany po skrzyni jak należy.
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowań nie włączmy N. Jeśli chodzi o spalanie to trzeba pamiętać, że gdy puścimy gaz to koła napędzają silnik a nie odwrotnie więc na N (również o manualnych skrzyniach) wcale nie oszczędzamy paliwa. Oczywiście jest to również mniej bezpieczne niż dojeżdżanie na biegu.
z D na S i odwrotnie można przełączać podczas jazdy dowolną ilość razy - po to to jest.
Holowanie na N
Po zaparkowaniu wystarczy P - nie trzeba zaciągać ręcznego - w pozycji P skrzynia i tak blokuje koła.
Na skrzyżowaniu jeśli boli noga od trzymania hamulca i chcemy sobie ulżyć to włączamy P a nie N.

Najlepiej tak jak któryś kolega pisał wcześniej. Odpalamy, włączamy D, jedziemy z punktu A do B i po zatrzymaniu włączamy P. :)
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

Po zaparkowaniu wystarczy P - nie trzeba zaciągać ręcznego - w pozycji P skrzynia i tak blokuje koła.
tak ale na równym odcinku, bo jeżeli jest spadek to mogą być problemy i trzeba wyszarpywać z P aby włączyć cokolwiek.
ODPOWIEDZ