Kat synchronizacji walka rozrzadu

Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

dodi ją bym podregulowal i powinien lepiej jechać...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Muti pisze:dodi ją bym podregulowal i powinien lepiej jechać...
jeszcze lepiej? ;) i tak rwie jak burza... :) zapala super czy zimny czy ciepły, chodzi cichutko, spalanie chyba normalne tzn. 9 w miescie 6.5 na trasie... tylko czy taka synchronizacja ma jeszcze jakis istotny wpływ na inne podzespoły....
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Aaaaa dodi kurde ty masz 170km :P To nic nie ruszaj jak tak jeżdzi jak mówisz...Myślałem że masz 1.9 ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

lock00 pisze:JacaTouran, tyle ze np. wartość miedzy -0,5 ,a -1 sie zmienia po odpaleniu auta, raz jest tak, a raz tak :)

To może warto sprawdzić napinacz skoro się zmieniają... Mają prawo się zmieniać, ale tylko pod obciążeniem silnika. Po to właśnie masz zakres od -6 do 6.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
BigBratl12
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
Imię:: Leszek
Lokalizacja: małopolska
Podziękował: 42 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: BigBratl12 »

Czy mogę ponowić to pytanie z innego wątku :?:
chodzi mi o silnik BKD
Dodi pisze:
jeżu pisze: To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel....st-Idle-TDI.htm
Tomek, masz gdzieś jak sie ustawia w 16V ( DOHC)?
Domyślam się, że ewnetualne korekty tylko za pomocą blokad :roll:
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

BigBratl12 pisze:Czy mogę ponowić to pytanie z innego wątku :?:
chodzi mi o silnik BKD
Dodi pisze:
jeżu pisze: To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel....st-Idle-TDI.htm
Tomek, masz gdzieś jak sie ustawia w 16V ( DOHC)?
Domyślam się, że ewnetualne korekty tylko za pomocą blokad :roll:
ja robiłem bez blokad...
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

dolacze sie do tematu:
u mnie jak kupilem auto dwa lata temu mial synchro na -2,0 i wystepowaly nierownomierne drgania jakby wypadanie zaplonu.Po nabyciu kabla ustawilem 0,0 i bylo bez zmian no moze spalanie troszke zeszlo lecz drgania jak byly tak pozostaly. Tydzien temu wymienialem rozrzad i po ustawieniu na blokady i wymianie kompletu,skreceniu wszystkiego do kupy synchro jest na -4,5 i odziwo drgania zniknely i silnik pracuje rowniutko bez zadnych dziwnych skokow. Dziwne to troche bo -4,5 to troche duzo, ale auto pali dobrze jak wczesniej pozatym zadnych zmian nieodczulem.Juz zrobilem 2tys.km od wymiany(Rzeszow-Paryz). Sprobuje w wolnej chwili ustawic na -1,5 i porownam. wrazie czego wroce na -4,5.
ZWzPD

280<kkm;)
Awatar użytkownika
loco200
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 30, 2014 21:37
Auto:: 2.0TDI AZV 2003
Imię:: ADAM
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: loco200 »

Panowie mam prośbę o potwierdzenie lub zaprzeczenie czy podane wartości mieszczą się w przedziale przewidzianym dla silnika 2.0TDI AZV?

Względnie jakie byłyby optymalne?

Górne wartości silnik zimny-dolne rozgrzany.

Czy obroty biegu jałowego nie są ciut za niskie?

Pozdrawiam.
Załączniki
20160509_140407-vert.jpg
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: jaras99 »

czy są za niskie to nie wiem, ale w moim BMN mam identyczne obroty, kąt ustawiony na -3 i jest OK
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: Tytus »

JacaTouran pisze:Optymalne ustawienie to wartość -1 do -1.5 . Tak ustaw, a będziesz zadowolony z osiagow i spalania. Dla tego silnika ustawienie na 0 jest poprawne, ale zmienia początek wtrysku tak, że autko nie osiąga swojego pełnego potencjału..
Czy dotyczy to także silnika 2.0 TDI AZV/BKD ? Słyszałem, że w silnikach 16V PD ustawia się odwrotnie, czyli aby przyśpieszyć odrobinę kąt wtrysku trzeba przesunąć na (+). Sam to sprawdziłem u siebie, bo mając początkowo ten kąt (grupa 4 pozycja 4) ustawiony na -3.4 i myśląc, że jest za wczesny zgodnie z tym co piszą na forum cofnąłem wał korbowy odrobinę przy zablokowanych obu wałkach rozrządu i poluzowanych 2 x 3 śrubach na fasolkach - VCDS pokazał -5. W związku z tym przestawiłem odwrotnie uzyskując właśnie wspomniany -1 do -1.5. Czy prawdą jest, że wychodząc z w/w założenia powinienem dążyć do wartości +1 do +1.5 aby uzyskać pełny potencjał silnika ?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: wesol »

Na minusie to wyprzedzony na plusie opozniony.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: Tytus »

wesol pisze:Na minusie to wyprzedzony na plusie opozniony.
Miałem na minusie -3.4 jak pisałem, chciałem opóźnić do optymalnych wartości -1 do -1.5. Kręcąc wałem w prawo przy zablokowanych wałkach rozrządu i poszedłem w minus osiągając -5.
Musiałem przyspieszyć kręcąc wałem w lewo, aby ustawić na -1.5.
Czyli dla silnika 2.0 TDI AZV wartości na minus (-), są dla kąta wtrysku opóźnionego lub ja czegoś nie rozumiem. Są filmy na YT w których słyszy się że te wartości są odwrotne dla PD 16V.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: wesol »

Czekaj jeszcze raz. Luzujesz fasolki na górnych kołach. Kręcisz na dole nakładając klucz 19 na śrubę na wale. Teraz kręcąc w lewo przyspieszasz. Kręcą w prawo opóźniasz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: Tytus »

wesol pisze:Czekaj jeszcze raz. Luzujesz fasolki na górnych kołach. Kręcisz na dole nakładając klucz 19 na śrubę na wale. Teraz kręcąc w lewo przyspieszasz. Kręcą w prawo opóźniasz.
Dokładnie tak, luzuję fasolki na górnych kołach. Kręcę wałem przez klucz 19. I tak jak piszesz w lewo przyspieszam, a w prawo opóźniam. Zgadzam się na 100% tak jest. Tylko w VCDS-ie ......idę w odwrotne liczby niż w silniku 1.9 8V. Zamiast uzyskiwać na minus (-) dostaję wyniki na plus (+). I dlatego moje pytanie jest czy chcąc delikatnie przyśpieszyć kąt powinienem ustawić +1 około.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu

Post autor: wesol »

Tak to wtedy +1. Tylko nie pamiętam czy w tych 16v też dawało pozytywny skutek takie przyspieszenie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ