Kat synchronizacji walka rozrzadu
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
lock00 pisze:JacaTouran, tyle ze np. wartość miedzy -0,5 ,a -1 sie zmienia po odpaleniu auta, raz jest tak, a raz tak
To może warto sprawdzić napinacz skoro się zmieniają... Mają prawo się zmieniać, ale tylko pod obciążeniem silnika. Po to właśnie masz zakres od -6 do 6.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- BigBratl12
- Przeglądacz
- Posty: 143
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 20:00
- Auto:: Touran 2.0TDI BKD DSG 06r
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 42 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
ja robiłem bez blokad...BigBratl12 pisze:Czy mogę ponowić to pytanie z innego wątku![]()
chodzi mi o silnik BKDDomyślam się, że ewnetualne korekty tylko za pomocą blokadDodi pisze:Tomek, masz gdzieś jak sie ustawia w 16V ( DOHC)?jeżu pisze: To powinno Ci wyjasnić... http://www.myturbodiesel....st-Idle-TDI.htm
- darek8677
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
- Auto:: Touran'06BXE 105KM
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW
dolacze sie do tematu:
u mnie jak kupilem auto dwa lata temu mial synchro na -2,0 i wystepowaly nierownomierne drgania jakby wypadanie zaplonu.Po nabyciu kabla ustawilem 0,0 i bylo bez zmian no moze spalanie troszke zeszlo lecz drgania jak byly tak pozostaly. Tydzien temu wymienialem rozrzad i po ustawieniu na blokady i wymianie kompletu,skreceniu wszystkiego do kupy synchro jest na -4,5 i odziwo drgania zniknely i silnik pracuje rowniutko bez zadnych dziwnych skokow. Dziwne to troche bo -4,5 to troche duzo, ale auto pali dobrze jak wczesniej pozatym zadnych zmian nieodczulem.Juz zrobilem 2tys.km od wymiany(Rzeszow-Paryz). Sprobuje w wolnej chwili ustawic na -1,5 i porownam. wrazie czego wroce na -4,5.
u mnie jak kupilem auto dwa lata temu mial synchro na -2,0 i wystepowaly nierownomierne drgania jakby wypadanie zaplonu.Po nabyciu kabla ustawilem 0,0 i bylo bez zmian no moze spalanie troszke zeszlo lecz drgania jak byly tak pozostaly. Tydzien temu wymienialem rozrzad i po ustawieniu na blokady i wymianie kompletu,skreceniu wszystkiego do kupy synchro jest na -4,5 i odziwo drgania zniknely i silnik pracuje rowniutko bez zadnych dziwnych skokow. Dziwne to troche bo -4,5 to troche duzo, ale auto pali dobrze jak wczesniej pozatym zadnych zmian nieodczulem.Juz zrobilem 2tys.km od wymiany(Rzeszow-Paryz). Sprobuje w wolnej chwili ustawic na -1,5 i porownam. wrazie czego wroce na -4,5.
ZWzPD
280<kkm;)
280<kkm;)
- loco200
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr lip 30, 2014 21:37
- Auto:: 2.0TDI AZV 2003
- Imię:: ADAM
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Panowie mam prośbę o potwierdzenie lub zaprzeczenie czy podane wartości mieszczą się w przedziale przewidzianym dla silnika 2.0TDI AZV?
Względnie jakie byłyby optymalne?
Górne wartości silnik zimny-dolne rozgrzany.
Czy obroty biegu jałowego nie są ciut za niskie?
Pozdrawiam.
Względnie jakie byłyby optymalne?
Górne wartości silnik zimny-dolne rozgrzany.
Czy obroty biegu jałowego nie są ciut za niskie?
Pozdrawiam.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
czy są za niskie to nie wiem, ale w moim BMN mam identyczne obroty, kąt ustawiony na -3 i jest OK
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
- Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Czy dotyczy to także silnika 2.0 TDI AZV/BKD ? Słyszałem, że w silnikach 16V PD ustawia się odwrotnie, czyli aby przyśpieszyć odrobinę kąt wtrysku trzeba przesunąć na (+). Sam to sprawdziłem u siebie, bo mając początkowo ten kąt (grupa 4 pozycja 4) ustawiony na -3.4 i myśląc, że jest za wczesny zgodnie z tym co piszą na forum cofnąłem wał korbowy odrobinę przy zablokowanych obu wałkach rozrządu i poluzowanych 2 x 3 śrubach na fasolkach - VCDS pokazał -5. W związku z tym przestawiłem odwrotnie uzyskując właśnie wspomniany -1 do -1.5. Czy prawdą jest, że wychodząc z w/w założenia powinienem dążyć do wartości +1 do +1.5 aby uzyskać pełny potencjał silnika ?JacaTouran pisze:Optymalne ustawienie to wartość -1 do -1.5 . Tak ustaw, a będziesz zadowolony z osiagow i spalania. Dla tego silnika ustawienie na 0 jest poprawne, ale zmienia początek wtrysku tak, że autko nie osiąga swojego pełnego potencjału..
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Na minusie to wyprzedzony na plusie opozniony.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
- Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Miałem na minusie -3.4 jak pisałem, chciałem opóźnić do optymalnych wartości -1 do -1.5. Kręcąc wałem w prawo przy zablokowanych wałkach rozrządu i poszedłem w minus osiągając -5.wesol pisze:Na minusie to wyprzedzony na plusie opozniony.
Musiałem przyspieszyć kręcąc wałem w lewo, aby ustawić na -1.5.
Czyli dla silnika 2.0 TDI AZV wartości na minus (-), są dla kąta wtrysku opóźnionego lub ja czegoś nie rozumiem. Są filmy na YT w których słyszy się że te wartości są odwrotne dla PD 16V.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Czekaj jeszcze raz. Luzujesz fasolki na górnych kołach. Kręcisz na dole nakładając klucz 19 na śrubę na wale. Teraz kręcąc w lewo przyspieszasz. Kręcą w prawo opóźniasz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 14
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
- Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Dokładnie tak, luzuję fasolki na górnych kołach. Kręcę wałem przez klucz 19. I tak jak piszesz w lewo przyspieszam, a w prawo opóźniam. Zgadzam się na 100% tak jest. Tylko w VCDS-ie ......idę w odwrotne liczby niż w silniku 1.9 8V. Zamiast uzyskiwać na minus (-) dostaję wyniki na plus (+). I dlatego moje pytanie jest czy chcąc delikatnie przyśpieszyć kąt powinienem ustawić +1 około.wesol pisze:Czekaj jeszcze raz. Luzujesz fasolki na górnych kołach. Kręcisz na dole nakładając klucz 19 na śrubę na wale. Teraz kręcąc w lewo przyspieszasz. Kręcą w prawo opóźniasz.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu
Tak to wtedy +1. Tylko nie pamiętam czy w tych 16v też dawało pozytywny skutek takie przyspieszenie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC