Tomas jak dla ciebie chłodnice, skraplacz i belka to pierdoły to gratuluje...Tomas pisze:reszta to plastiki i pierdoły.
Proszę o analizę wyciągniętych danych z ASO
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
No raczej. To są elementy wymienne i nie wpływają na bezpieczeństwo pojazdu. Praktycznie przy każdej stłuczce czołowej masz do wymiany chłodnicę, belke , lampy atrapę z grillem i w cholerę plastików.
Jak dzwon jest mocniejszy to siadają podłużnice, silnik się cofa itd. Pierdoły to może przesadziłem ale w mojej ocenie nic poważnego. Sam składałem Passata po dzwonie, z tym że mój miał podłużnice już trafione. I nie była to tylko stłuczka. Autem jeździłem dwa lata, gość który kupił ode mnie 5 lat temu ma go do dziś.
Poza tym wiesz jak działa ASO, wymienić jak najwięcej. Być może belka nadawała się do użycia, może chłodnice były szczelne tylko naruszone , ale wg ASO trzeba wymienić.
Może to nawet nie była stłuczka , może najechanie, na tył, może potrącenie psa wtedy skutki są zupełnie inne.
Jak dzwon jest mocniejszy to siadają podłużnice, silnik się cofa itd. Pierdoły to może przesadziłem ale w mojej ocenie nic poważnego. Sam składałem Passata po dzwonie, z tym że mój miał podłużnice już trafione. I nie była to tylko stłuczka. Autem jeździłem dwa lata, gość który kupił ode mnie 5 lat temu ma go do dziś.
Poza tym wiesz jak działa ASO, wymienić jak najwięcej. Być może belka nadawała się do użycia, może chłodnice były szczelne tylko naruszone , ale wg ASO trzeba wymienić.
Może to nawet nie była stłuczka , może najechanie, na tył, może potrącenie psa wtedy skutki są zupełnie inne.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
W tym momencie nie chodziło mi o bezpieczenstwo tylko o koszta, bo pisałes ze najdroższe to klapa i reflektory, chłodnice itd to nie sa tanie rzeczy...
A ASO daje gwaracje i nie chce montowac "starych, powypadkowych" elementów i wcale im sie nie dziwie. U mnie kiedys serwisantom spadła głowica na pokład przy transporcie z wysokosci powiedzmy 0,5 m i co? Zabrali ja spowrotem i pojechali po inna bo na ta juz nie mogli dac gwarancji...
A co do lekkiej stłuczki to widziałem samochód sianka86 belka faktycznie spekana i chłodnica przesunieta bo urwana z zaczepów, ale do jej uszkodzenia nawet tylko wgniecenia to jeszcze daleko było. Pytanie co sie kryje pod nazwa cooler? wiem ze chłodnica tylko czego? Bo jak paliwa albo DSG to one dosc daleko sa pod maska...
A ASO daje gwaracje i nie chce montowac "starych, powypadkowych" elementów i wcale im sie nie dziwie. U mnie kiedys serwisantom spadła głowica na pokład przy transporcie z wysokosci powiedzmy 0,5 m i co? Zabrali ja spowrotem i pojechali po inna bo na ta juz nie mogli dac gwarancji...
A co do lekkiej stłuczki to widziałem samochód sianka86 belka faktycznie spekana i chłodnica przesunieta bo urwana z zaczepów, ale do jej uszkodzenia nawet tylko wgniecenia to jeszcze daleko było. Pytanie co sie kryje pod nazwa cooler? wiem ze chłodnica tylko czego? Bo jak paliwa albo DSG to one dosc daleko sa pod maska...
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
ale która?Tomas pisze:wg nr to intercooler
1K0121251DM - radiator (czyli chłodnica powietrze/płyn - tak jak na ile pozwala mi to rozróżnic moja niewielka znajomosc angielskiego)
czy,
1K0145803T - cooler ( chłodnica płyn/płyn)
sorry ze taki upierdliwy jestem ale ciekawi mnie to i lubie miec jasny obraz
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
Tylko o co pytasz ?
Obie chłodnice były wymieniane.
W sumie to nie wiem o czym dyskutujemy. Bo przecież to wszystko zostało wymienione i nie ma wpływu moim zdaniem na bezpieczeństwo i trakcję auta. Z jednej strony to dobrze, że zrobiło to ASO a nie kowal w szopie, z drugiej auto ma dziurę w historii.
Koszty nie mają znaczenia dla kupującego a po nich trudno ocenić rozmiar uszkodzeń.
Obie chłodnice były wymieniane.
W sumie to nie wiem o czym dyskutujemy. Bo przecież to wszystko zostało wymienione i nie ma wpływu moim zdaniem na bezpieczeństwo i trakcję auta. Z jednej strony to dobrze, że zrobiło to ASO a nie kowal w szopie, z drugiej auto ma dziurę w historii.
Koszty nie mają znaczenia dla kupującego a po nich trudno ocenić rozmiar uszkodzeń.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Temat dziury jak dla mnie jasny po czasie gwarancji własciciel przestał jezdzic do ASO i tyle potem miał wiekszy problem to pojechał do ASO zeby było zrobione "porzadnie i na orginałach"
Ja sie zgadzam ze wyniana chłodnic nie ma wpływu na trakcje itd, tyle ze jestem ciekawy jak daleko byl potłuczony samochód
A chciałem dojsc do czego ta druga chłodnica - cooler?
A swoja droga jestem ciekaw co na nasza dyskusje powie załorzyciel posta
Ja sie zgadzam ze wyniana chłodnic nie ma wpływu na trakcje itd, tyle ze jestem ciekawy jak daleko byl potłuczony samochód
A chciałem dojsc do czego ta druga chłodnica - cooler?
A swoja droga jestem ciekaw co na nasza dyskusje powie załorzyciel posta
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
Michał,
to jest chłodnica powietrza doładowanego czyli mówiąc inaczej turbiny. W silnikach doładowanych powietrze ulega sprężaniu przez turbosprężarkę ewentualnie kompresor. W rezultacie temperatura powietrza rośnie, a co za tym idzie – spada jego gęstość a to wpływa na pogorszenie doładowania. Aby polepszyć sprawność tego procesu, stosuje się chłodnice powietrza czyli intercoolery.
A założyciel posta nas pewnie zaraz wyrzuci za OT.
to jest chłodnica powietrza doładowanego czyli mówiąc inaczej turbiny. W silnikach doładowanych powietrze ulega sprężaniu przez turbosprężarkę ewentualnie kompresor. W rezultacie temperatura powietrza rośnie, a co za tym idzie – spada jego gęstość a to wpływa na pogorszenie doładowania. Aby polepszyć sprawność tego procesu, stosuje się chłodnice powietrza czyli intercoolery.
A założyciel posta nas pewnie zaraz wyrzuci za OT.

- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
Tomek relax
Tak dla rozjasnienia nie jestem totalnym "lajkonikiem" w temacie doładowanych silników z zapłonem samoczynnym zwanych potocznie silnikami Diesla
Od 15 lat pływam jako mechanik okrętowy, poprostu nie zaskoczyłem ze przy małych silnikach chłodnica pow i chłodnica płynu chłodzacego to moze byc niejako w 1 korpusie a wystepowac jako 2 cześci... mea culpa 



1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
-
- Początkujący
- Posty: 26
- Rejestracja: pt wrz 28, 2012 21:29
- Auto:: Touran, 1,9 TDI, 2005
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Wrocław
- Otrzymał podziękowań: 4 razy