wg ELSY też tak jestrock4 pisze:Jest dokładnie 525g +/- 25g
Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
Witam wszystkich, podpinam się pod temat i prosiłbym o jakieś wskazówki.
Otóż mój problem polega na tym że nie dziłąją wentylatory na chłodnicy i nie słychać pracy sprężarki klimatyzacji, ale od początku.
W dniu wczorajszym po dłuższej jeździe w korkach (jazda z klimatyzacja 19 stopni) wskazówka temperatury zaczęła się wychylać ponad 90 stopni i przy około 100 stopniach zgasiłem silnik (wentylatory nie pracowały). Odczekałem chwile i pojechałem dalej - temperatura ok 110 (wentylatory nie pracowały) zgasiłem ponownie samochód i odczekałem jak temperatura spradnie poniżej 90 stopni.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod kierownicą - wszystkie ok.
Po odczekaniu temperatura spadła poniżej 90, jak jechałem dalej zatrzymała się na 90 i pod domem chciałem sprawdzić czy się podniesie - niestety nie mogłem już osiągnąć wyższej temperatury niż 90 stopni. wentylatory nadal nie chciały sie włączyć.
Zacząłem włączać klime (climatronic) i działała, ale nie włączała się sprężarka.
Odłączałem akumulator - brak poprawy
Sprawdziłem na climatronic błąd i pojawia się OE5 O1h
Z tego co wyczytałem to może być przyczyną to co opisujecie czyli czujnik ciśnienia klimatyzacji ale nie jestem pewnien.
Zastanawia mnie dlaczego temperatura skoczyła do ok 110 stopni a teraz cały czas 90 stopni.
Czy przy wymianie tego czujnika trzeba na coś zwrócić uwagę, oraz czy jeżeli to ten czujnik to czy trzeba odblokowywać sprężarkę klimatyzacji?
Z góry dziękuje za pomoc
Otóż mój problem polega na tym że nie dziłąją wentylatory na chłodnicy i nie słychać pracy sprężarki klimatyzacji, ale od początku.
W dniu wczorajszym po dłuższej jeździe w korkach (jazda z klimatyzacja 19 stopni) wskazówka temperatury zaczęła się wychylać ponad 90 stopni i przy około 100 stopniach zgasiłem silnik (wentylatory nie pracowały). Odczekałem chwile i pojechałem dalej - temperatura ok 110 (wentylatory nie pracowały) zgasiłem ponownie samochód i odczekałem jak temperatura spradnie poniżej 90 stopni.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i pod kierownicą - wszystkie ok.
Po odczekaniu temperatura spadła poniżej 90, jak jechałem dalej zatrzymała się na 90 i pod domem chciałem sprawdzić czy się podniesie - niestety nie mogłem już osiągnąć wyższej temperatury niż 90 stopni. wentylatory nadal nie chciały sie włączyć.
Zacząłem włączać klime (climatronic) i działała, ale nie włączała się sprężarka.
Odłączałem akumulator - brak poprawy
Sprawdziłem na climatronic błąd i pojawia się OE5 O1h
Z tego co wyczytałem to może być przyczyną to co opisujecie czyli czujnik ciśnienia klimatyzacji ale nie jestem pewnien.
Zastanawia mnie dlaczego temperatura skoczyła do ok 110 stopni a teraz cały czas 90 stopni.
Czy przy wymianie tego czujnika trzeba na coś zwrócić uwagę, oraz czy jeżeli to ten czujnik to czy trzeba odblokowywać sprężarkę klimatyzacji?
Z góry dziękuje za pomoc
-
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
- Auto:: AVQ 2003
- Imię:: Mieszko
- Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ultradźwięk, jeżeli klima chodzi to musi działać sprężarka. Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu - jeżeli nie otwiera się do końca to może się grzać. Ja szczerze mówiąc u siebie bez uruchamiania klimy działających wentylatorów też nie widziałem
nawet jak miał około 90stopni i był uruchomiony na postoju. Widocznie na wolnych obrotach nie produkuje dużo ciepła.
Edit: Jak go już rozgrzejesz i będzie wchodził powyżej 90stopni to sprawdź czy chłodnica jest cała gorąca, czy tylko od góry.

Edit: Jak go już rozgrzejesz i będzie wchodził powyżej 90stopni to sprawdź czy chłodnica jest cała gorąca, czy tylko od góry.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
mieszkoma, dzięki za zainteresowanie.
Wczoraj byłem u gościa od klimy.... podłączył pod urządzenie do nabijania i stwierdził że jest za małe ciśnienie w układzie i że nie działa sprężarka - problem jednak polega na tym że na panelu od klimatyzacji włączył opcje ECON nie wiem czy to do końca dobrze przeprowadzona diagnoza.
Sprawdzenie czy jest czynnik w układzie polegało na naciśnięciu na zawór i jak było "syknięcie" to stwierdził że czynnik jest. Usłyszałem że najprawdopodobniej sprężarka (1200zł) etc. Ogólnie nic się nie dowiedziałem.
Temperatura teraz cały czas 90 stopni (wentylatory milczą, nawet jak włącze klime) wczesniej jak chodziła klima to co jakąś 1 min włączał się jeden wentylator, teraz cisza.
Zamierzam podłączyć na krótko wentylator i sprawdzić czy działa.
Termostat też biore pod uwagę bo może się przytkał, tylko to wszystko się tak jakoś z tą klimą zbiegło w czasie.....
Wczoraj próbowałem go zagrzać i nic, cały czas 90, chłodnica u góry była bardzo gorąca, na dole nie patrzyłem (dziś sprawdze). Odruchowo dotknąłem też zbiorniczek wyrównawczy i też był gorący (nigdy wcześniej nie sprawdzałem czy taki powinien być)
Orientujesz się może czy podłączenie pod komputer pokaże błąd czujnika G65 i problem z termostatem?
Wczoraj byłem u gościa od klimy.... podłączył pod urządzenie do nabijania i stwierdził że jest za małe ciśnienie w układzie i że nie działa sprężarka - problem jednak polega na tym że na panelu od klimatyzacji włączył opcje ECON nie wiem czy to do końca dobrze przeprowadzona diagnoza.
Sprawdzenie czy jest czynnik w układzie polegało na naciśnięciu na zawór i jak było "syknięcie" to stwierdził że czynnik jest. Usłyszałem że najprawdopodobniej sprężarka (1200zł) etc. Ogólnie nic się nie dowiedziałem.
Temperatura teraz cały czas 90 stopni (wentylatory milczą, nawet jak włącze klime) wczesniej jak chodziła klima to co jakąś 1 min włączał się jeden wentylator, teraz cisza.
Zamierzam podłączyć na krótko wentylator i sprawdzić czy działa.
Termostat też biore pod uwagę bo może się przytkał, tylko to wszystko się tak jakoś z tą klimą zbiegło w czasie.....
Wczoraj próbowałem go zagrzać i nic, cały czas 90, chłodnica u góry była bardzo gorąca, na dole nie patrzyłem (dziś sprawdze). Odruchowo dotknąłem też zbiorniczek wyrównawczy i też był gorący (nigdy wcześniej nie sprawdzałem czy taki powinien być)
Orientujesz się może czy podłączenie pod komputer pokaże błąd czujnika G65 i problem z termostatem?
-
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: śr mar 14, 2012 14:54
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ultradźwięk proponuje zmienić fachmana od klimy, bo jeśli jego diagnoza polega na naciskaniu zaworka i sprawdzenie ciśnienia czynnik (tak poza tym jak stwierdził ze ciśnienie za niskie, po "dźwięku syku"?, a po drugie jak pisał turanek wyłaczył sprężarke i stwierdził ze nie działa i do wymiany (1200zł). Chyba jakiś naciagacz
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
Turanek,witek fachman od klimy był przypadkowy, no ale jak serwis klimatyzacji to myślałem że dowiem się czegoś na temat problemu, ale niestety...
We własnym zakresie sprawdziłem:
1. chłodnice - ciepła/gorąca na górze i na dole
2. zauważyłem jak troche samochód ostygł, przy włączaniu klimatyzacji - słychać/widać po obrotach dodatkowe obciążenie (domyślam się że sprężarka) - leci zimne powietrze szyby nie parują
3. po zdjęciu osłony silnika odłączyłem kostkę od dołu od strony kierowcy (2 grube przewody czerwony i brązowy, i 2 cienkie zielony i szary) i podłączyłem na krótko od akumulatora + z czerownym, - z brązowym i cisza (żaden się nie uruchomił. Zmieniałem biegunowość i nic - cisza.
4. zmieniłem bezpiecznik F8 w komorze silnika i nic to samo - cisza.
dodatkowo może niepotrzebnie, pożyczyłem przewód jakiś CAN Commander 1.4 full i przy kanale chyba Klimaanlage, otrzymałem jakiś error bez kodu, coś na zasadzie sporadyczny błąd i dałem clear DTC - oczywiście success
Postanowiłem sprawdzić błąd na climaronicu (ECON+nawiew wewnętrzny) i pojawiły mi się na początku "krzaki" a po przekręceniu temp. 382 0Ah (wcześniej miałem OE5 01h) i później standardowe i0 i0
Panowie czy kolejnym etapem jest zdjęcie wentylatorów z chłopnicy i ich wymiana/naprawa bo to ten przekaźnik w którymś z nich zakończył żywot?
Dzięki za pomoc i wskazówki.
We własnym zakresie sprawdziłem:
1. chłodnice - ciepła/gorąca na górze i na dole
2. zauważyłem jak troche samochód ostygł, przy włączaniu klimatyzacji - słychać/widać po obrotach dodatkowe obciążenie (domyślam się że sprężarka) - leci zimne powietrze szyby nie parują
3. po zdjęciu osłony silnika odłączyłem kostkę od dołu od strony kierowcy (2 grube przewody czerwony i brązowy, i 2 cienkie zielony i szary) i podłączyłem na krótko od akumulatora + z czerownym, - z brązowym i cisza (żaden się nie uruchomił. Zmieniałem biegunowość i nic - cisza.
4. zmieniłem bezpiecznik F8 w komorze silnika i nic to samo - cisza.
dodatkowo może niepotrzebnie, pożyczyłem przewód jakiś CAN Commander 1.4 full i przy kanale chyba Klimaanlage, otrzymałem jakiś error bez kodu, coś na zasadzie sporadyczny błąd i dałem clear DTC - oczywiście success
Postanowiłem sprawdzić błąd na climaronicu (ECON+nawiew wewnętrzny) i pojawiły mi się na początku "krzaki" a po przekręceniu temp. 382 0Ah (wcześniej miałem OE5 01h) i później standardowe i0 i0
Panowie czy kolejnym etapem jest zdjęcie wentylatorów z chłopnicy i ich wymiana/naprawa bo to ten przekaźnik w którymś z nich zakończył żywot?
Dzięki za pomoc i wskazówki.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
Niestety, dziś trudno mi było znaleźć kogoś konkretnego przy piątku i postanowiłem jeszcze podłubać we własnym zakresie i to chyba z dobrym skutkiem, jeżeli można tak powiedzieć
.
Sprawdziłem na kostce dochodzącej do wentylatorów czy jest napięcie (czerwony i brązowy) - jest
Postanowiłem zdjąć wentylatory i sprawdzić na krótko, po zdjęciu z chłodnicy - oba i duży i mały milczą.
Coś mi się wydaje że znalazłem źródło problemu. Tylko teraz czy to możliwe że oba przestały działać jednocześnie... bo nie wiem czy przy podłączeniu na krótko duży powinien się kręcić skoro na kostce cały czas jest napiecie i się nie kręci (przekaźnik?). Chciałbym to jakoś sprawdzić bo jeżeli tylko mały jest popsuty to może udałoby mi się kupić tylko jeden, zawsze pare groszy zostaje w kieszeni. Co o tym myślicie?

Sprawdziłem na kostce dochodzącej do wentylatorów czy jest napięcie (czerwony i brązowy) - jest
Postanowiłem zdjąć wentylatory i sprawdzić na krótko, po zdjęciu z chłodnicy - oba i duży i mały milczą.
Coś mi się wydaje że znalazłem źródło problemu. Tylko teraz czy to możliwe że oba przestały działać jednocześnie... bo nie wiem czy przy podłączeniu na krótko duży powinien się kręcić skoro na kostce cały czas jest napiecie i się nie kręci (przekaźnik?). Chciałbym to jakoś sprawdzić bo jeżeli tylko mały jest popsuty to może udałoby mi się kupić tylko jeden, zawsze pare groszy zostaje w kieszeni. Co o tym myślicie?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Wentylatory mają swój sterownik a od sterownika silnika otrzymują sygnał PWM, który to mówi o włączeniu danego stopnia chłodzenia.
Nie wiem gdzie się dokładnie wpiąłeś...
Możesz jeszcze spróbować wypiąć czujnik temp. z głowicy. Sterownik silnika podaje wtedy wartość zastępczą na wentylatory i powinny zacząć się kręcić.
Nie wiem gdzie się dokładnie wpiąłeś...
Możesz jeszcze spróbować wypiąć czujnik temp. z głowicy. Sterownik silnika podaje wtedy wartość zastępczą na wentylatory i powinny zacząć się kręcić.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 11:45
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Łódź
Turanek wpinałem się do kostki małego wentylatora i była cisza.
Rozebrałem mały wentylator i okazało się że jedna szczotka się zaklinowała, przeczyściłem podłączyłem na krótko działa.
Miałem rozbierać drugi wentylator ale tam byłoby ciężej go rozebrać, więc pomyślałem że sprawdze podłączając oba wentylatory(z obudową) tak jakbym miał je montować.
Włączyłem klime i mały wentylator się zaraz włączył (temp ustawiłem na 16 stopni).
Pojeździłem troche (na klimie) rozgrzałem do 90 stopni i co jakiś czas mały wentylator się właczał.
Teraz jak przeczyłałem co napisałeś zastawawiam się gdzie jest ten czujnik temp. w głowicy, bo wówczas wiedziałbym czy duży wentylator też jest dobry czy nie, bo jak wyłączyłem klime (mały po jakimś czasie wyłączył się) ale duży sie nie włączył ani razu.
I teraz pytanie.
Czy jeżeli miałem zapieczoną szczotke na małym to czy duży przy 110 nie powinien się włączyć? a może sterownik w dużym jest dobry (włącza się mały) ale sam wentylator jest padnięty (może szczotki i będę musiał go rozebrać)?
Dziś kolejny dzień zmagań i chyba coraz więcej odpowiedzi.
W skrócie, po odpaleniu klimatyzacji mały wentylator działa - duży nie, jednak po puknięciu w niego kluczem duży działa. Wyłączenie klimatyzacji, wiatraki po chwili zatrzymują się. Włączenie i znowu mały rusza,duży nie,puknięcie kluczem działa i tak w kółko
Jutro planuje rozebrać ten duży wentylator dam znać czy da sie go jeszcze wskrzesić, bo cena nowego troche zaporowa
Duży wentylator rozebrany, ta sama historia co w małym wentylatorze - zacięte szczotki, wyczyszczone i działa
.
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Rozebrałem mały wentylator i okazało się że jedna szczotka się zaklinowała, przeczyściłem podłączyłem na krótko działa.
Miałem rozbierać drugi wentylator ale tam byłoby ciężej go rozebrać, więc pomyślałem że sprawdze podłączając oba wentylatory(z obudową) tak jakbym miał je montować.
Włączyłem klime i mały wentylator się zaraz włączył (temp ustawiłem na 16 stopni).
Pojeździłem troche (na klimie) rozgrzałem do 90 stopni i co jakiś czas mały wentylator się właczał.
Teraz jak przeczyłałem co napisałeś zastawawiam się gdzie jest ten czujnik temp. w głowicy, bo wówczas wiedziałbym czy duży wentylator też jest dobry czy nie, bo jak wyłączyłem klime (mały po jakimś czasie wyłączył się) ale duży sie nie włączył ani razu.
I teraz pytanie.
Czy jeżeli miałem zapieczoną szczotke na małym to czy duży przy 110 nie powinien się włączyć? a może sterownik w dużym jest dobry (włącza się mały) ale sam wentylator jest padnięty (może szczotki i będę musiał go rozebrać)?
Dziś kolejny dzień zmagań i chyba coraz więcej odpowiedzi.
W skrócie, po odpaleniu klimatyzacji mały wentylator działa - duży nie, jednak po puknięciu w niego kluczem duży działa. Wyłączenie klimatyzacji, wiatraki po chwili zatrzymują się. Włączenie i znowu mały rusza,duży nie,puknięcie kluczem działa i tak w kółko

Jutro planuje rozebrać ten duży wentylator dam znać czy da sie go jeszcze wskrzesić, bo cena nowego troche zaporowa

Duży wentylator rozebrany, ta sama historia co w małym wentylatorze - zacięte szczotki, wyczyszczone i działa

Dziękuje wszystkim za pomoc.
-
- Początkujący
- Posty: 36
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 11:35
- Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
- Imię:: Piotrek
- Lokalizacja: Stockholm, Szwecja
Re: Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
Witam,
Panowie dziś wykonałem własny pierwszy skan auta
Climatronik zgłosił błąd:
00819-Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
009 - Przerwa/Zwarcie z masą
+ konsekwentnie silnik zgłosił błąd:
053285 - sprawdz kod bledu w climatroniku (J301)
U1025 - 000 - -
Panowie z tego co czytałem to bardzo częsty błąd jaki zgłasza klima w czasie zimy (przynajmniej w octaviach). Czy wy macie tak samo? U mnie po załączeniu AC na panelu załącza się kompresor (wzrasta spalanie na wolnych obrotach). Przy temp. na zewnątrz w okolicach 0 st. C ciężko sprawdzić czy klima chłodzi
Przejmować się czy się nie przejmować i poczekać na cieplejsze dni?
Panowie dziś wykonałem własny pierwszy skan auta

Climatronik zgłosił błąd:
00819-Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
009 - Przerwa/Zwarcie z masą
+ konsekwentnie silnik zgłosił błąd:
053285 - sprawdz kod bledu w climatroniku (J301)
U1025 - 000 - -
Panowie z tego co czytałem to bardzo częsty błąd jaki zgłasza klima w czasie zimy (przynajmniej w octaviach). Czy wy macie tak samo? U mnie po załączeniu AC na panelu załącza się kompresor (wzrasta spalanie na wolnych obrotach). Przy temp. na zewnątrz w okolicach 0 st. C ciężko sprawdzić czy klima chłodzi

Przejmować się czy się nie przejmować i poczekać na cieplejsze dni?
pozdrawiam mobile,
Pepasy
Pepasy
-
- Początkujący
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz mar 02, 2014 17:56
- Auto:: Touran,2.0tdi,AZV,136km
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Francja
Re: Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)
Mój problem jest podobny po napelnieniu klimy,po podlaczenia kompa wyskoczyl blad 333.
Problemem jest padniety czujnik wysokiego cisnienia klimatyzacji.
Moje pytanie jest gdzie dokladnie sie znajduje ten czujnik bylbym wdzieczny za fotke.
Problemem jest padniety czujnik wysokiego cisnienia klimatyzacji.
Moje pytanie jest gdzie dokladnie sie znajduje ten czujnik bylbym wdzieczny za fotke.