Guma wewnętrzna półosi
-
- Początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: pt mar 18, 2011 10:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Stavanger
- Kontakt:
Sprawdziłem ceny w ASO i gdy oddam stare części to:
1820 - półoś
949 - przegub wewnętrzny
125 - nowa osłona
Dzisiaj pośmigałem trochę po parkingu ze skrętami na maxa i zero stuków czy innych niepokojących odgłosów.
Czy poradzę sobie sam z wymianą osłony czy muszę mieć jakieś specjalistyczne narzędzia?
1820 - półoś
949 - przegub wewnętrzny
125 - nowa osłona
Dzisiaj pośmigałem trochę po parkingu ze skrętami na maxa i zero stuków czy innych niepokojących odgłosów.
Czy poradzę sobie sam z wymianą osłony czy muszę mieć jakieś specjalistyczne narzędzia?
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
ja już wymieniłem, to znaczy mój mechanik bo sam bym się nie podjął tego. Nie ma opcji.
Stare osłony wbrew pozorom nie były w złym stanie, ale wymiana na pewno wyjdzie na dobre
Podziękowania dla niezastąpionego Jeża - osłony pasowały
seba244 masz na myśi stukotanie podczas jazdy, postoju czy jak?
Bo jest różnica w tym wszystkim. Np. stukotanie przy manewrowaniu na parkingu to łożyska skrętne.
Stare osłony wbrew pozorom nie były w złym stanie, ale wymiana na pewno wyjdzie na dobre

Podziękowania dla niezastąpionego Jeża - osłony pasowały

seba244 masz na myśi stukotanie podczas jazdy, postoju czy jak?
Bo jest różnica w tym wszystkim. Np. stukotanie przy manewrowaniu na parkingu to łożyska skrętne.
Pozdrawiam!
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Ciapek przy gwałtownym przyspieszaniu są wibracje całego auta. Efekt przyspieszania z zaciągnietym ręcznym. Przedział drgań oscyluje głównie 80-100km/h odczuwalne w mniejszym zakresie do 120km/h. Oczywiście przyczyną wibracji nie muszą być zawsze przeguby. W moim przypadku były to przeguby wewnętrzne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- Marco_Polo
- Specjalista
- Posty: 622
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
- Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 18 razy
Hej
Pisałem już o tym na forum. Kupiłem zamiennik i wymieniłem dwa całe kompletne przeguby. Dokładnie firmy Meyle 500PLN za sztukę. Widziałem na alledrogo za 175PLN ale jakoś nie miałem odwagi. Oryginał VW kosztuje 900-1100PLN pod warunkiem, że odda się stary oryginalny z końcówką oznaczenia EX. W przypadku zakupu oryginału w sklepie bez "rozliczenia" zużytego cena wzrasta o 400-500PLN.
Być może jeden przegub wymieniłem niepotrzebnie ale musze to jeszcze sprawdzić i zweryfikować po wymianie oleju i wiązki pompowtrysków.
Pozdrawiam
Pisałem już o tym na forum. Kupiłem zamiennik i wymieniłem dwa całe kompletne przeguby. Dokładnie firmy Meyle 500PLN za sztukę. Widziałem na alledrogo za 175PLN ale jakoś nie miałem odwagi. Oryginał VW kosztuje 900-1100PLN pod warunkiem, że odda się stary oryginalny z końcówką oznaczenia EX. W przypadku zakupu oryginału w sklepie bez "rozliczenia" zużytego cena wzrasta o 400-500PLN.
Być może jeden przegub wymieniłem niepotrzebnie ale musze to jeszcze sprawdzić i zweryfikować po wymianie oleju i wiązki pompowtrysków.
Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
brzmi trochę jak dwumasaMarco_Polo pisze:Ciapek przy gwałtownym przyspieszaniu są wibracje całego auta. Efekt przyspieszania z zaciągnietym ręcznym. Przedział drgań oscyluje głównie 80-100km/h odczuwalne w mniejszym zakresie do 120km/h. Oczywiście przyczyną wibracji nie muszą być zawsze przeguby. W moim przypadku były to przeguby wewnętrzne.
Pozdrawiam
Musiałbym zobaczyć jakiś filmik, a najlepiej przejechać się taki autem bo niebardzo wiem jakie to wibracje.
Wibracje przecież tak czy owak jakieś są na aucie od silnika, przecież to nie samolot

Pawel płaciłem 70 zł za części - 2 osłony firmy Lobro, a robocizna 100 zł.
Pozdrawiam!