He He, mnie też się podobają
A poważniej, to na szybko czymś chciałem zaślepić ordynarne dziury po śrubach mocujących podstawkę telefonu, no i tak już zostało...
Witam niestety w VCDS wystapił mi błąd i muszę wymienić lub naprawić silniczek V158. Nowy ma cenę zaporową w ASO 541,00zł!! Spotkałeś może sie gdzieś z używką - sprawną? Przeglądam na Alle ale nie znalazłem jeszcze właściwego (1K1907511C). Jak rozkręcę to bym chciał juz naprawić
Siemanko
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
Piotras2011, myślę, że pisałem o tym w którymś manualu. Te czarne podstawy (obudowy z łapkami) są wszystkie takie same. Różnią się wciskanymi w uniwersalne gniazdo środkowe różnymi końcówkami. To właściwe "kółko zębate" wyciągniesz z tego swojego-zepsutego.
To było by super, a powiedz mi jeszcze jak możesz - czyli mogę kupić jakikolwiek silniczek od nastaw klimy do tourana? Na alle jest ich kilka, tylko odrzucałem je z powodu innego numeru.
Siemanko
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
Uważam, że wszytkie te czarne pudełka z trzema łapkami są równe. Weź dla pewności wyjmij te po prawej stronie wg tego manuala V71 i G113. Dojście jest bardzo proste w porównaniu do V158. Sprawdzisz sam, czy po zdjęciu wciskanych na pseudogwiazkę wymiennych końcówek są takie same.
teoretycznie są takie same lecz nie wiem jak jest z elektroniką sam mam jeszcze do wymiany silniczek V113 i nie wiem czy się nic nie stanie jak wsadzę w to miejsce V159 może ktoś co więcej się na tym zna potwierdzi bo jeśli chodzi o konstrukcję to są takie same
Z elektroniki, to w środku niczego nie ma poza potencjometrem i silnikiem. To nie jest serwo modelarskie ze swoją elektroniką.
Pisałem w manualu o zamianach miejscami pary V71 i 113 na miejsce V158 i 159, które wymyślili i stosują Koledzy z forum Passatów.
No właśnie tak
Zacytuję sam siebie z kilku postów wcześniej:
"Przeczytałem na forum Passatów poradę proponującą zamianę miejscami silniczków V158 i V159 z silniczkami G113 i V71. Pomysł polega na tym, że para G113 i V71 pracuje z jednego skrajnego położenia od razu w drugie skrajne położenie. A para silniczków 158 i 159 we wszystkich pośrednich, w zależności od zastawów temperatury. Z pewnością na jakiś czas to starczy, aż się zabrudzą w nowych miejscach."
Przyznam, że sam tego nie robiłem, tzn nie zamieniałem, bo miałem już "zacięte" silniczki, trzeba było je rozbierać.
Dzięki za podpowiedż, zamówiłem na alle silniczek V71, zobaczymy czy da radę. Dam znać czy sie udało po wymianie.
Piwko oczywiście za manuale i za pomoc.
Dzięki
Siemanko
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
Piotras2011 pisze: zamówiłem na alle silniczek V71, zobaczymy czy da radę. Dam znać czy sie udało po wymianie.
przed wymianą najlepiej go sprawdź bo wymiana silniczka V158 jest trochę trudna a w szczególności dostęp do jednej śrubki ja się trochę namęczyłem ale robiłem to aż dwa razy strasznie zawadza taka blacha ja ją dociągnąłem i na plastikową opaskę dociągnąłem do hamulca wtedy było trochę więcej miejsca
V158 z najczęściej zacinających się lub padających silników sterujących klapami najtrudniej wyjąć.
Piotr, zwróć uwagę na czujnik hamulca, jeśli będziesz go wyjmować. Ja nieświadomie wyjąłem i potem włożyłem z powrotem i działa. Na szczęście!. Ale nie wszystkim się to udało. Zobacz min TU i pokrewne wątki o tych czujnikach . Można sobie nieźle zaszkodzić.
Dzięki za wskazówkę, miałem już przygodę z czujnikiem hamulca.
Żona zrobiła prawko i gwałtowniw ruszyła, jak samochód szarpną - to zdusiła go hamulcem i poszedł mi przewód podcisnienia na serwo od hamulca. Mechanik pogrzebał i przewód naprawił, w komputrze błedy pokasował, a zapomniał o czujniku. Ten sie popsuł-przepalił?? - do tej pory nie wiem. W każdym razie jak wkładał to uszkodził nowy i musiałem zakupić kolejny - ale już sam montowałem i działa -;)
Ale fakt jak ktoś nie wie o tym to moze namieszać.
Dzięki jeszcze raz koledzy.
Siemanko
był 1T1 2.0TDI
jest VW Sharan II 2.0TDI CR 140KM CFFB
ja dziś zamieniłem silniczki miejscami i potwierdzam że wszystkie są takie same po wyciągnięciu końcówki tylko po tym trzeba zrobić reset nastawień oraz test ja to zrobiłem vcds i wszystko chodzi jak złoto żadnych błędów