Strona 2 z 7
: sob kwie 27, 2013 22:34
autor: krankor
He He, mnie też się podobają
A poważniej, to na szybko czymś chciałem zaślepić ordynarne dziury po śrubach mocujących podstawkę telefonu, no i tak już zostało...
: pt cze 21, 2013 14:54
autor: Piotras2011
Witam niestety w VCDS wystapił mi błąd i muszę wymienić lub naprawić silniczek V158. Nowy ma cenę zaporową w ASO 541,00zł!! Spotkałeś może sie gdzieś z używką - sprawną? Przeglądam na Alle ale nie znalazłem jeszcze właściwego (1K1907511C). Jak rozkręcę to bym chciał juz naprawić

: pt cze 21, 2013 16:59
autor: Miki76
ja kupiłem od kolegi z forum krzysiek_rybak i jestem zadowolony miał po 25zł+KW

: pt cze 21, 2013 21:52
autor: krankor
Piotras2011, myślę, że pisałem o tym w którymś manualu. Te czarne podstawy (obudowy z łapkami) są wszystkie takie same. Różnią się wciskanymi w uniwersalne gniazdo środkowe różnymi końcówkami. To właściwe "kółko zębate" wyciągniesz z tego swojego-zepsutego.
: pn cze 24, 2013 11:28
autor: Piotras2011
To było by super, a powiedz mi jeszcze jak możesz - czyli mogę kupić jakikolwiek silniczek od nastaw klimy do tourana? Na alle jest ich kilka, tylko odrzucałem je z powodu innego numeru.
: pn cze 24, 2013 13:42
autor: krankor
Uważam, że wszytkie te czarne pudełka z trzema łapkami są równe. Weź dla pewności wyjmij te po prawej stronie wg tego manuala
V71 i G113. Dojście jest bardzo proste w porównaniu do V158. Sprawdzisz sam, czy po zdjęciu wciskanych na pseudogwiazkę wymiennych końcówek są takie same.
Może ktoś , kto już to robił, potiwierdzi.
: pn cze 24, 2013 17:14
autor: Miki76
teoretycznie są takie same lecz nie wiem jak jest z elektroniką sam mam jeszcze do wymiany silniczek V113 i nie wiem czy się nic nie stanie jak wsadzę w to miejsce V159 może ktoś co więcej się na tym zna potwierdzi bo jeśli chodzi o konstrukcję to są takie same
: pn cze 24, 2013 18:42
autor: krankor
Z elektroniki, to w środku niczego nie ma poza potencjometrem i silnikiem. To nie jest serwo modelarskie ze swoją elektroniką.
Pisałem w manualu o zamianach miejscami pary V71 i 113 na miejsce V158 i 159, które wymyślili i stosują Koledzy z forum Passatów.
: pn cze 24, 2013 19:35
autor: Miki76
czyli jak dobrze rozumiem jak mam silniczek V159 to mogę go umieścić zamiast V113
: pn cze 24, 2013 23:49
autor: krankor
No właśnie tak
Zacytuję sam siebie z kilku postów wcześniej:
"Przeczytałem na forum Passatów poradę proponującą zamianę miejscami silniczków V158 i V159 z silniczkami G113 i V71. Pomysł polega na tym, że para G113 i V71 pracuje z jednego skrajnego położenia od razu w drugie skrajne położenie. A para silniczków 158 i 159 we wszystkich pośrednich, w zależności od zastawów temperatury. Z pewnością na jakiś czas to starczy, aż się zabrudzą w nowych miejscach."
Przyznam, że sam tego nie robiłem, tzn nie zamieniałem, bo miałem już "zacięte" silniczki, trzeba było je rozbierać.
: wt cze 25, 2013 14:12
autor: Piotras2011
Dzięki za podpowiedż, zamówiłem na alle silniczek V71, zobaczymy czy da radę. Dam znać czy sie udało po wymianie.
Piwko oczywiście za manuale i za pomoc.
Dzięki

: wt cze 25, 2013 21:52
autor: Miki76
Piotras2011 pisze: zamówiłem na alle silniczek V71, zobaczymy czy da radę. Dam znać czy sie udało po wymianie.
przed wymianą najlepiej go sprawdź bo wymiana silniczka V158 jest trochę trudna a w szczególności dostęp do jednej śrubki ja się trochę namęczyłem ale robiłem to aż dwa razy strasznie zawadza taka blacha ja ją dociągnąłem i na plastikową opaskę dociągnąłem do hamulca wtedy było trochę więcej miejsca
: śr cze 26, 2013 00:32
autor: krankor
V158 z najczęściej zacinających się lub padających silników sterujących klapami najtrudniej wyjąć.
Piotr, zwróć uwagę na czujnik hamulca, jeśli będziesz go wyjmować. Ja nieświadomie wyjąłem i potem włożyłem z powrotem i działa. Na szczęście!. Ale nie wszystkim się to udało. Zobacz min
TU i pokrewne wątki o tych czujnikach . Można sobie nieźle zaszkodzić.
: śr cze 26, 2013 13:00
autor: Piotras2011
Dzięki za wskazówkę, miałem już przygodę z czujnikiem hamulca.
Żona zrobiła prawko i gwałtowniw ruszyła, jak samochód szarpną - to zdusiła go hamulcem i poszedł mi przewód podcisnienia na serwo od hamulca. Mechanik pogrzebał i przewód naprawił, w komputrze błedy pokasował, a zapomniał o czujniku. Ten sie popsuł-przepalił?? - do tej pory nie wiem. W każdym razie jak wkładał to uszkodził nowy i musiałem zakupić kolejny - ale już sam montowałem i działa -;)
Ale fakt jak ktoś nie wie o tym to moze namieszać.
Dzięki jeszcze raz koledzy.
: sob cze 29, 2013 21:41
autor: Miki76
ja dziś zamieniłem silniczki miejscami i potwierdzam że wszystkie są takie same po wyciągnięciu końcówki tylko po tym trzeba zrobić reset nastawień oraz test ja to zrobiłem vcds i wszystko chodzi jak złoto żadnych błędów
